مدیرکل کار:
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با وجود ظرفیت فراوان بخش کشاورزی در جهت افزایش فرصت های شغلی، کارآفرینان استان رغبتی برای سرمایه گذاری در این حوزه ندارند.
کد خبر: ۳۴۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴ 11 December 2016
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با وجود ظرفیت فراوان بخش کشاورزی در جهت افزایش فرصت های شغلی، کارآفرینان استان رغبتی برای سرمایه گذاری در این حوزه ندارند.

سعید مازندرانی روز یکشنبه در یازدهمین جشنواره معرفی کارآفرینان برتر استان اظهار کرد: کشاورزی، پایه اقتصاد و بخش تاثیر گذار گلستان است و با توجه به شاخه های فراوان و تنوع محصولات می تواند زمینه ساز ایجاد تحولات گسترده در فراهم آوردن فرصت های شغلی شود. 

وی بیان کرد: فرآوری محصولات، توجه و تاکید بر بسته بندی های جدید و روزآمد، تلاش برای کشت محصولات گران قیمت مانند زعفران و گیاهان دارویی پر استفاده از زمینه های فعالیت علاقمندان به کارآفرینی و اشتغال در این حوزه است که متاسفانه تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است. 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان به جنشواره کارآفرینات برتر نیز اشاره کرد و افزود: برای شرکت در این جشنواره 172 کارآفرین ثبت نام کردند که بخش عمده آنها در حوزه های صنعت و خدمات فعالیت دارند. 

مازندرانی بر لزوم آسان سازی فعالیت کارآفرینان استان نیز تاکید کرد و گفت: تشکیل کانون کارآفرینان گلستان با 70 عضو ، از راهکارها برای تسهیل در فعالیت علاقمندان به ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان است. 

وی گفت: در نبود ساماندهی و انسجام مناسب و برخی ناملایمات ،کارآفرینان با اولین شکست در عرصه های مورد فعالیت ، از صحنه خارج شده و علاقه ای برای امتحان کردن دیگر بخش های کارآفرینی ندارند.

به گفته وی؛ یکی از مواردی که می تواند احتمال شکست کارآفرینان در بخش های مورد فعالیت را تا حد امکان کاهش دهد ، ارتباط موثرتر با دانشگاه ها و مطالعه دقیق علمی برای آغاز طرح های مرتبط با توسعه کسب و کار است. 

در پایان این مراسم از شرکت آریا تیناژن تولید کننده داروی ضد سرطان، شرکت سوله استرآباد در زمینه توسعه اشتغال، شرکت آتین ابر آریا نوآرو در تولید کالاهای پزشکی، بیمارستان دکتر بسکی فعال در زمینه خدمات مشاوره و شرکت امید خزر کارآفرین بخش خدمات اداری قدردانی شد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار