این همایش با حضور برخی مسئولان دستگاه های اجرایی، فعالان حوزه های اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی در سالن همایش های مجتمع لاله سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام برگزار شد و در پایان از 66 نفر از فعالان اقتصاد مقاومتی و برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان تقدیر شد.
کد خبر: ۳۴۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 11 December 2016
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: شاکله اصلی قدرت ایران اسلامی اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف این مقوله مهم و ارزشمند و عملیاتی کردن سیاست های آن است.
به گزارش تابناک ایلام؛، سردار سیدصادق حسینی روز یکشنبه در همایش تجلیل از طلایه داران اقتصاد مقاومتی، ایده های برتر کارآفرینی و اردوهای جهادی استان ایلام اظهار کرد: برای دستیابی به مولفه هایی چون توسعه، پیشرفت، آرامش، سیاست، قدرت دفاعی و فرهنگی باید ساختار اقتصادی کشور تقویت شود.
 
وی افزود: استفاده از توانمندی جوانان خلاق و بهره گیری از ظرفیت منابع انسانی و مادی موجب تضمین استقلال و امنیت کشور می شود و باید به گونه ای شایسته از این ظرفیت های وافر استفاده کرد.
 
سردار حسینی با بیان اینکه در کشور 2 نوع نگاه در مقوله اقتصاد وجود دارد، تاکید کرد: یک نگاه عمومی بکارگیری ظرفیت و امکانات کشور و استفاده از جوانان جویای کار و فعال و خلاق است و نگاه دیگر سازش با غرب و استفاده از توان و توسعه خارجی است.
 
وی یادآور شد: رهبری و مردم و بخشی از مسئولان نظام علاقمند به نگاه اول هستند چرا که به تجربه ثابت شده چشم امید داشتن به غربی ها هیچگاه به نفع ملت های مظلوم نبوده و به نوعی استعمار کشورهای سازش گر را در پی دارد.
 
وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری بهترین راه برای جلوگیری از وابستگی به غرب و خروج از رکود و بن بست اقتصادی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی کشور است.
 
فرمانده سپاه استان ایلام اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی اقتدار و قدرت ملی را ایجاد می کند و موجب افزایش توان چانه زنی درست مسئولان در زمینه های مختلف و در عرصه های بین الملل می شود البته تضمین کننده امنیت و معیشت ملی، اقتدار ایران در زمینه جنگ نرم است.
 
وی با بیان اینکه باید به زیرساخت ها و ظرفیت های بزرگی چون راه، درمان، معادن، جنگل، منابع طبیعی و شرکت های دانش بنیان توجه شایانی داشته باشد، گفت: قاچاق کالا ضربه های مهلکی را بر پیکره اقتصاد وارد می سازد که باید با این عامل هدر رفت سرمایه و منابع ملی به طور جدی مبارزه کرد.
 
سردار حسینی اظهار کرد: ایجاد قرارگاه های اقتصادی و اصلاح ساختار سازمانی برای اشتغال زایی جوانان با استفاده از علم و دانش کارشناسان و صاحب نظران و بر اساس اولویت های نیازسنجی شده می تواند اقتصاد کشور را شکوفا کند.
 
وی به ظرفیت عظیم بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج به عنوان یک موهبت الهی و یک مولفه قدرت پلی ارتباطی بین لایه های مختلف جامعه و مدیران دستگاه های اجرایی برای دستیابی به اقتدار، تولید، فکر و اندیشه انقلابی و ترویج تفکر آرمان انقلاب اسلامی است.
 
وی یادآور شد: همانگونه که کشور در زمینه های مختلفی چون صنایع دفاعی، موشکی، هوا فضا، هسته ای به فناوری و رشد رسیده است برای کاهش واردات باید از نظر زیرساخت های اقتصادی، صنایع تبدیلی و پایین دست این حوزه، کشاورزی و دامداری به توسعه دست یابد.
 
وی تاکید کرد: کشور باید در زمینه واردات کالاها مدیریت صحیح داشته باشد تا از ورود کالاهای غیرضروری و گاه لوکس و تجملی جلوگیری شود همچنین باید از خام فروشی محصولاتی چون نفت اجتناب کرد.
 
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: به جای وابستگی به خارج باید فناوری و دانش آنها را در کنار استفاده از توان و ظرفیت داخلی بکار گرفت تا نیازهای کشور به تدریج مرتفع شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار