رییس کل دادگستری استان ایلام؛
مدیرکل دادگستری استان ایلام گفت : اینکه عده ای با نگاهی سطحی طرحی را پیشنهاد داده اند که ثبت اسناد از قوه قضاییه جدا شده و زیر نظر دولت قرار بگیرد یک امر محال بوده و بیشتر به یک طنز شبیه است.
کد خبر: ۳۴۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳ 11 December 2016

مدیرکل دادگستری استان ایلام گفت : اینکه عده ای با نگاهی سطحی طرحی را پیشنهاد داده اند که ثبت اسناد از قوه قضاییه جدا شده و زیر نظر دولت قرار بگیرد یک امر محال بوده و بیشتر به یک طنز شبیه است.

به گزارش تابناک ایلام؛محمد رزم در جریان معارفه ی مدیر جدید سازمان ثبت اسناد و املاک استان ایلاماظهار کرد: ثبت اسناد زیرمجموعه لاینفک قوه قضاییه بوده و قوه قضاییه هم تحت امر ولایت است.همین موضوع حساسیت این نهاد حاکمیتی را بیش از پیش آشکار می کند.

رزم متذکر شد: اجرای این طرح زمینه های سوء استفاده از املاک و اسناد ملی را فراهم می آورد.دولتها متولی استفاده از زمینهای ملی هستند ونباید ثبت اسناد را باثبت احول اشتباه بگیرند.اگر خود دولت هم بتواند به اسناد دسترسی پیدا کند این موضوع بدون شک سوء استفاده هایی را به دنبال خواهد داشت.

سکاندار دستگاه قضایی استان گفت : متاسفانه در پشت این تصمیم و اقدام سوء نیت هایی وجود دارد.چرا که هیچ جنبه ی مثبت توجیهی برای این امر وجود نداشته و تنها راه را برای سوء استفاده از اسناد و املاک دولتی و مردمی فراهم می کند.عملکرد وسابقه یکصد ساله ثبت اسناد واملاک چه مشکلی داشته که نیاز انتزاع آن از قوه قضاییه احساس شده است؟

محمد رزم در بخش دیگری از سخنان خود گفت : اینکه عده ای به دنبال تضعیف دستگاه قضا هستند امری تکراری بوده و ریشه در باورهای سست افراد دارد.در سالهای مختلف این سناریوهای تکراری برای تضعیف دستگاه قضایی ادامه داشته و در افکار عمومی راه به جایی نبرده است.

وی متذکر شد : دشمنان خارجی و برخی عناصر خودفروخته ی داخلی همواره برای تضعیف دستگاه قضایی کشور تلاش کرده و از هر ظرفیتی برای این مهم استفاده می کنند .ولی باید متوجه باشند که ملت ایران به خادمان خود در دستگاه قضایی بویژه شخص ریاست محرتم قوه قضاییه حضرت آیت الله آملی لاریجانی مجتهد عادل وآگاه اعتماد کامل دارند.

رزم در بخش دیگری از سخنان خود خدمات ثبت اسناد در سالهای اخیر را چشمگیر دانست و گفت: اجرای طرح های بسیار مهم حدنگار و کاداستر از جمله اقدامات ارزنده ی ثبت اسناد در سالهای اخیر بوده است.

این مقام قضایی ادامه داد: نقش ثبت اسناددراجرای برنام های جدید و بدون نقصی نظیر ثبت نوین واجرای اسناد رسمی در کاهش جرم جعل وفروش املاک واموال غیر بی بدیل است.

محمد رزم با اشاره به ایجاد بانک جامع اطلاعات املاک والکترونیکی کردن سابقه اسناد وافزایش سرعت ودقت درپاسخ دهی به استعلامات ثبتی گفت:ایجاد بانک جامع اطلاعات همه اسناد مردم و حکومت و زمینهای ملی در نزد ثبت اسناد کدگذاری شده و این نهاد حاکمیتی بیطرف اجازه هیچگونه سوء استفاده از این اسناد را نخواهد داد.

رزم به ذکر مواردی از دغدغه های پیش روی ثبت اسناد پرداخت و گفت : در استان ما تعداد زیادی شرکت ثبت شده اند که خیلی کمتر از نیمی از آنها فعال می باشند.شرکت های غیرفعال با استفاده از حساب بانکی و دسته چک و مهری که در اختبار دارند بعضا دست به اقدام به اعمال خلاف قانون زده و همین مسئله جرم را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: بنگاه های املاک و مشاورین هم بعضا ریشه ایجاد مشکلات و جرایمی از قبیل فروش وانتقال مال غیر می باشند.برای دادن مجوز تاسیس بنگاه معاملاتی ابتدا باید آموزش های لازم را به متقاضی داد تا از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آید. مشاورین املاک می توانند با بکارگیری فارغ التحصیلان حقوق وکامپیوتر نقش مثبتی در کاهش جمعیت بیکاران ایفاء نمایند.

وی در پایان از زحمات آقای افشین تقدیر و تشکر کرده و برای آقای مرادی در پست جدید آرزوی موفقیت کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار