نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس:
نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اکنون 70 هزار مسجد در کشور وجود دارد که نیمی از آنها امام جماعت ندارد و 40 هزار مسجد جدید در حال ساخت است به همین علت حوزه باید در مجموع به دنبال تربیت 70 هزار امام جماعت باشد.
کد خبر: ۳۴۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۴ 13 December 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه انجام شد، با بیان اینکه سیاست کمیسیون فرهنگی در دوره گذشته تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور از جمله حوزه‌های علمیه بوده است، اظهار کرد: در دوره گذشته در راستای تحقق این هدف اقدامات گسترده‌ای انجام شده است که اکنون این روند باید تقویت شده و راهکارها توسط حوزه به کمیسیون ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه شیوه نفوذ دشمن در حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه قم به عنوان یکی از تهدیدهای جامعه مورد توجه قرار قرار گرفته است، اضافه کرد: اکنون باید با استفاده از بسترهای موجود معارف دینی را به نقاط مختلف دنیا منتقل کنیم؛ آمریکا با بستن قراردادهای بین‌المللی و تلاش برای تهاجم‌ فرهنگی ضررهای بسیاری را به ملت تحمیل کرده است به همین علت در صورت استمرار این تهاجم‌ها و انفعال نهادهای فرهنگی در آینده با فروپاشی بنیان‌های خانواده روبه‌رو خواهیم بود.

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نوع ارتباط طلاب با مدیریت حوزه ضعیف است در حالی که طلاب به عنوان قشر نخبه جامعه باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه نیاز حکومت اسلامی به نظام‌های امنیتی، اطلاعاتی، فرهنگی، صنعتی و سیاسی به خوبی قابل مشاهده است، تصریح کرد: اگر در قم که مراکز ارزشی را به خود اختصاص داده است مشکل وجود داشته باشد، نمی‌توانیم از دیگر استان‌ها انتظاری داشته باشیم.

سالک یادآور شد: سفیران ایران اسلامی در کشورهای مختلف کتب جامع برای معرف اسلام و انقلاب اسلامی ندارند و رفع این مشکل رسالت حوزه‌های علمیه است.

وی بر حضور اساتید شیعی در حوزه‌های اهل سنت تاکید کرد و گفت: اکنون 70 هزار مسجد در کشور وجود دارد که نیمی از آنها امام جماعت ندارد و 40 هزار مسجد جدید در حال ساخت است به همین علت حوزه باید در مجموع به دنبال تربیت 70 هزار امام جماعت باشد که به شرایط روز آگاهی داشته و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دهم باید در اختیار فقه آل محمد(ص) باشد، اظهار کرد: تحقق این موضوع بدون اهتمام نمایندگان مجلس و شخصیت‌های حوزوی امکان‌پذیر نیست؛ در راستای تحقق این هدف می‌توان مدرسه مشخصی به گروهی از فقها اختصاص یابد تا این افراد بتوانند در سال‌های آینده در عرصه‌های مختلف نظام تاثیرگذار باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار