رئیس مجلس:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خانواده شهدا سنبل مقاومت هستند و این اصل تعارف نیست، بلکه حقیقت است.
کد خبر: ۳۴۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 15 December 2016
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خانواده شهدا سنبل مقاومت هستند و این اصل تعارف نیست، بلکه حقیقت است.
 علی لاریجانی صبح امروز در نخستین کنگره ملی چهار هزار شهید استان گلستان اظهار کرد: هرگاه که در جلسات یادواره شهدا شرکت می‌کنم، احساس می‌کنم در جلسه‌ای می‌روم که باید با لباس احرام شرکت کنم.

وی ادامه داد: نقش شهدا و مجاهدان در آزادگی ملت‌ها این است که آن‌ها را سرفراز می‌کند.

وی ادامه داد: پدیده‌ای که در انقلاب اسلامی در دل مردم رشد پیدا کرد، جوهره مجاهدت بود که در این محافل گوشه‌ای از آنها را می‌بینیم.

لاریجانی گفت: خانواده شهدا سنبل مقاومت هستند، زیرا فرزندانی تربیت کردید که باعث آرامش و امنیت کشور و این جامعه شده‌اند.

وی اضافه کرد: دیگر کشورهای منطقه را ببینید که از نظر تجهیزاتی بسیار پیشرفته هستند، اما دائم در تهدید زندگی می‌کنند و امروز ما در کشوری زندگی می‌کنیم که تهدیدی نداریم.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در دفاع مقدس در شرایط سختی دفاع کردیم.

لاریجانی بیان کرد: در جنگ تحمیلی شرق و غرب با محوریت عراق بر ایران جنگ را تحمیل کردند و عرصه بسیار سختی بود که ما در آن شرایط سخت با مجاهدت همین جوانان ایستادگی کردیم.

وی افزود: یکی از سران کشورها می‎گفت چند روز قبل از جنگ عراق با شما پادشاه اردن با من تماس گرفت و گفت چند روز آینده اتفاق بزرگ در منطقه رخ می‎دهد که مثل قادسیه است و عراقی‎ها از ما خواستند که به کشور شما بیایند و از خاک شما جبهه جدیدی را بر ایران وارد کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آنقدر این موضوع وسیع بود که حتی برخی کشورهایی که با آنها دوستی داشتند، از فشار سیاسی نمی‎توانستند با عراق همکاری نکنند.

لاریجانی تاکید کرد: چند سال پیش برای مسائل امنیتی به یکی از کشورهای همسایه رفته بودم که از یکی از مسئولان امنیتی پرسیدم چرا به تروریست‎ها کمک می‎کنید که گفت اینکه به صدام و تروریست‎ها کمک کردیم، واقعا اشتباه کردیم.

وی اضافه کرد: اما حضور ملت در صحنه انقلاب بخصوص بعد از عزل بنی صدر و آمدن نیروهای حزب اللهی به صحنه انقلاب معادلات را دگرگون کرد.

وی افزود: بیش از 200 هزار شهید و صدها هزار جانباز دادیم و کشوری که در تهدید وجودی بود، ناگهان به یک قدرت تبدیل شد و دشمن ناچار شد به هواپیمای مسافربری حمله کند که این نهایت ذلت یک کشور است که بجای حضور در عرصه جنگ نظامی تن به چنین اقداماتی می‎دهد.

لاریجانی بیان کرد: من یکی از مدافعان تقویت بنیه دفاعی هستم، اما آنچه امروز باعث موفقیت ایران در عرصه امنیتی شده است، مجاهدت جوانان ایران و تجربه ملت در هشت سال دفاع مقدس است و اینکه همه می‎گویند ما باید قدردان شهدا باشیم و رزق امروز مردم بخاطر آن مجاهدت‎هاست.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهدا سرمایه ممتد برای ایران هستند و این سرمایه نتیجه یک نظام تربیتی است و یکی از ارکان ما این است که برادر یکدیگر باشیم و وحدت داشته باشیم.

لاریجانی تاکید کرد: در کلام امام بارها و بارها بر موضوع وحدت تاکید شده و ما امروز بیش از گذشته به وحدت نیازمندیم.

لاریجانی با بیان اینکه من خیانت بزرگتر از این نمی‎دانم که مسئله وحدت مسلمانان را از بین ببرند، افزود: برخی از کشورهای منطقه و این تروریست‎های مزدور بر وحدت مسلمانان حمله‌ور شدند و ما باید در این عرصه هوشیار باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شیعه و سنی باید قبول کنند افراطی‎گری در امور چه بلایی بر سر مسلمانان می‎آورد.

لاریجانی گفت: در گذشته عالم اسلام این وضعیت را نداشته و این حادثه‎ای که رخ داده یک عامل بیرونی در آن دخالت داشته و آنقدر در اختلاف مسلمانان می‎دمند که برخی کشورهای مسلمان برای ضربه زدن به مسلمان دیگر با اسرائیل همکاری می‎کنند که این یک ننگ است.

وی در بخش دیگری افزود: توجه به اخلاق مهمترین موضوعی است که در دنیا باید به آن توجه شود.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوش خلقی یک نکته اصلی در تربیت اسلامی است، زیرا خوش خلقی در لسان تمام امامان و پیامبر بزرگ اسلام وجود داشته و به عنوان اساس جامعه اسلامی محسوب می‎شود.

لاریجانی با بیان اینکه اگر یک جامعه می‎خواهد سعادتمند باشد باید سیاست در خدمت اخلاق باشد، تاکید کرد: مسلمانان باید همیشه آماده باشند و مجاهدت را در دل خود داشته باشند و تعلق خاطر به جهاد داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه اسلامی از نظر اقتصادی و توانمندی اقتصادی نباید زیردست باشد و باید بنیه اقتصادی قوی داشته باشد.

لاریجانی ادامه داد: شهدای ما در شرایطی سخت عزت را برای مردم ما ارمغان آوردند و آن روز برای حفظ این اقتدار باید اقتصاد پویا داشته باشیم.

وی گفت: امروز اگر ما در پناه مجاهدت‎ها زمینه امنیت را در کشور می‎بینیم، همه باید زمینه اقتصادی را نیز در کشور با یک باور فراهم کنیم و اقتصاد فراگیر داشته باشیم و زمینه تسلط مردم بر حرفه‎های مختلف را فراهم کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری درخصوص استعدادهای استان گلستان بیان کرد: استان گلستان زمینه لازم را برای یک پرش اقتصادی دارد و چه در حوزه کشاورزی و صنعت گلستان می‎تواند پیشرفت کند.

وی در پایان گفت: در برنامه ششم به دنبال عملیاتی شدن سیاست‎های اقتصاد مقاومتی هستیم که باید قدرت مانور اقتصادی در استان‎ها و مناطق دیده شود و روستاهای ما باید از یک چرخه اقتصادی مطلوب برخوردار شوند، وگرنه امکان ماندگاری در روستا وجود نخواهد داشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار