مدير عامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قم از كاهش ۵ درصدي مسافر در پايانه‌هاي مسافربري در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 18 December 2016
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل مستقيمي با اشاره به اقدامات سازمان پايانه‌‌ها به مناسبت روز حمل و نقل، اظهار كرد: سازمان پايانه‌ها به صورت ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان، مسافران و زائران در زمينه‌هاي فرهنگي، خدماتي و رفاهي است.

مدير عامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قم خاطرنشان كرد: مسافراني كه وارد پايانه مركزي مي‌شوند، مي‌توانند از امكاناتي موجود در سازمان مانند فضاي سبز، پارك و سالن، بانك، نمازخانه و سرويس بهداشتي استفاده كنند.

مستقيمي عنوان كرد: براي امنيت و رفاه رانندگاني كه وارد پايانه مي‌شوند، خوابگاه رانندگان به صورت ۲۴ ساعته فعال است و همكاران آماده پذيرايي از زائران و مسافران هستند.

وي با بيان اينكه در سال گذشته ۲ ميليون نفر ورودي به پايانه‌ها را داشتيم، گفت: امسال تا اين تاريخ پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش مسافر مشاهده مي‌شود.

مدير عامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قم وي با اشاره به برگزاري برنامه‌هاي خاص براي مسافران و زائران، گفت: با هماهنگي معاونت تبليغ حوزه و سازمان حج و زيارت مراسمي برگزار شد تا مسافراني كه عازم كربلا بودند، بدرقه شوند.

مستقيمي خاطرنشان كرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۲۲۵ دستگاه اتوبوس زائران عراقي و پاكستاني از پايانه استفاده كردند كه در سال جديد اين رقم هزار و ۸۷۵ دستگاه است.

وي با بيان اينكه در گذشته پايانه آخرين سرويس سازمان ساعت ۲۱:۳۰ به مقصد كرمانشاه حركت مي‌كرد، گفت: براي ورود زائران عراقي كه شب وارد شهر قم مي‌شوند، سازمان به صورت ۲۴ ساعته فعال است و خدمات به زائران عراقي در پايانه مركزي در قالب امكانات داخل پايانه، انتقال از طريق اتوبوس و تاكسي به مركز شهر و محل‌هاي مقصد به صورت مستمر انجام مي‌شود.

مدير عامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قم خاطرنشان كرد: در حال حاضر پايانه مركزي جوابگوي مسافران است كه وارد پايانه مي‌شوند، ولي اگر بخواهيم به صورت بحث‌هاي توسعه‌اي نگاه كنيم، نياز است پايانه توسعه يا انتقال پيدا كند كه در اين زمينه پيش طرح‌هايي به شهرداري مركز و از طريق شهرداري مركز به استانداري ارسال شده است.

مستقيمي عنوان كرد: براي توسعه پايانه هفت هكتار به پايانه مركزي اضافه مي‌شود و چند محله براي پايانه مكان‌يابي شده و در دستور كار قرار گرفته تا در صورت موافقت مقدمات تملك آن فراهم شود.

وي با بيان اينكه كل بودجه مصوب سال گذشته ۳۷ ميليارد و ۲۴۶ ميليون ريال است، گفت: در بخش درآمدها در هشت ماهه ۷۱ درصد درآمد و ۷۰ درصد هزينه بوده است كه شامل هزينه‌هاي پرسنلي، حفظ و نگهداري، عمراني و سرمايه‌اي است.

مدير عامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قم خاطرنشان كرد: ارائه خدمات به مسافران و زائران از سوي سه دستگاه عمده در شهر مانند شهرداري، اداره‌كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان و پليس انجام مي‌شود، كه بايد همكاري لازم را در اين بخش‌ها داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار