مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان خبر داد:
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از برگزاری جشنواره فراگیری نخستین واژه " آب " در گرگان و 21 شهر استان گلستان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 19 December 2016
جشنواره سراسري فراگيري نخستين واژه (آب), ویژه دانش آموزان كلاس اول ابتدایی مدارس منتخب شهر گرگان با حضور مدیران و مسئولان شرکت آب و فاضلاب، اداره کل آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی استان در کانون طه شهر گرگان برگزار شد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان در اين جشنواره با اشاره به اينكه واژه آب اولين واژه ايست كه دانش آموزان آموزش مي بينند  اظهار داشت: با توجه به اينكه واژه آب از حرف اول و دوم حروف الفباي فارسي تشكيل شده است آب اولين كلمه ايست كه دانش آموزان خواندن و نوشتن آن را فرا مي گيرند و لازم است كه از همين زمان فرهنگ صحيح مصرف آب به كودكان آموزش داده شود تا اين فرهنگ از كودكي در آنها نهادينه شود.

محمد قاسم خلیلی نژاد افزود: مقطع دبستان به خصوص پایه اول جایگاه ویژه‌ای در امر تعلیم و تعلم و نهادینه کردن فرهنگ و عادت‌های درست دارد و برپایی این جشنواره اقدامی در راستاي تاثیرگزاری این موضوع بر دانش‌آموزان می‌باشد تا شیوه‌های صحیح مصرف آب را بیاموزند.

وی از مدیران و آموزگاران مدارس خواست درتعلیم و تربیت نوآموزان و دانش آموزان که نسبت به سایر اقشار جامعه تاثیر پذیرتر هستند به صرفه جویی و مصرف بهینه آب بپردازند .

مدیر روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان گلستان درباره برگزاری و تداوم این جشنواره گفت: با توجه به اهمیت تداوم آموزش و فرهنگ سازی در خصوص اصلاح مصرف بهینه آب و تبیین راهکارهای صحیح مصرف آب در بین کودکان، خانواده‌ها و مربیان گرامی امسال نیز این جشنواره در تعدادی از شهرهای استان برگزار شده است و دانش‌آموزان همراه برنامه‌های شاد و متنوع با زبان فرهنگ مصرف درست و بهینه آب آشنا می‌شوند.

محمد قاسم خلیلی نژاد بر ضرورت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب، در بین کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: کودکان و نوجوانان باید حامیان خوبی برای آب باشند و فرهنگ مصرف بهینه آب و نقش و اهمیت آن را به خانواده‌ها انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: اين جشنواره توسط دفتر روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان گلستان و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان  ويژه دانش آموزان كلاس اولي همزمان با سراسر كشور در گرگان و 21 شهر استان گلستان در حال اجرا است.

خليلي نژاد افزود: در اين جشنواره برنامه شاد از قبيل اجراي برنامه های آموزشی صرفه جویی در مصرف آب توسط شخصیت های عروسکی،سرود آب، قرائت سوگند نامه آب و مصاحبه تلويزيوني از شبكه استاني از ديگر برنامه هاي اين جشنواره بيان نمود.

به گفته وي، در اين جشنواره 800 نفر از دانش آموزان كلاس اول ابتدايي با فراگيري واژه آب توسط يكي از معلمان آشنا شدند و درادامه به 100 نفر از دانش آموزان جوايز نفيسي به رسم يادبود اهدا گرديد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار