مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی صنایع دریایی کشور مبنی بر ایجاد مرکز آموزش صنایع دریایی مکران، این اداره کل مطالعاتی در خصوص ایجاد مرکز آموزش صنایع دریایی انجام داده که این مرکز آموزشی به زودی در چابهار احداث می شود.
کد خبر: ۳۴۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 19 December 2016


به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای محمد جهانتیغی روز دوشنبه در نشستی با معاونان آموزشی اداره شیلات شهرستان چابهار با اعلام آمادگی واحد متبوعه خود برای تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه صنایع دریا پایه اظهار داشت: فنی و حرفه‌ ای آمادگی دارد تا با تربیت نیروی انسانی ماهر و ارتقاء سطح مهارتهای صید و صیادی، فعالیت در بخش‌های مختلف شیلاتی را کاربردی‌ تر کرده و با توسعه تکنیک‌های نوین آبزی پروری بهره وری بیشتری را در این حوزه ایجاد کند.
وی تصریح کرد: شهرستان چابهار دارای ظرفیت‌های متعددی در زمینه صنایع دریا پایه است که آموزش‌های مهارتی براساس این ظرفیت‌ها تدوین و ارائه خواهد شد چرا که با ایجاد مهارت در علاقه مندان شهری و روستایی به اشتغال در این حوزه و سطح بندی مهارتی شاغلان و کارجویان بخش شیلات در شهرستان اشتغال مولد و پایدار را شاهد خواهیم بود.
معاون آموزش اداره شیلات شهرستان چابهار نیز با اشاره به اولویت های آموزشی این اداره گفت: در راستای گسترش همکاری ها و نیز بر اساس نیاز منطقه اولویت بندی برای ارائه آموزشهای مهارتی تدوین شده که موتوریست درجه 1 و 2 ، ناخدای صیادی قایق و کمک ناخدا و ناخدای بالای 24 مترآبهای آزاد از مهمترین آنهاست.
مهدی حسینی اظهار داشت: 106 واحد صنایع شیلاتی با اشتغال 85 هزار نفر در منطقه مشغول به فعالیت هستند که توانمند سازی و تکمیل مهارت آموزی آنان را در زمینه های صید و صیادی و قایق رانی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان خواستاریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار