بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«بازیگر مطرح هالیوود پیشنهاد ترامپ را رد کرد»،« جنگ آبی عربستان و مصر » و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۴۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 20 December 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
جنگ جهانی با چنین حادثه ای رقم خورد
آندره کارلوف سفیر روسیه در ترکیه به ضرب پنچ گلوله در آنکارا ترور شد و فصل نوینی در حوادث تو در تو و سیاه منطقه باز شد.
پیش از آنکه نوبت به بررسی انگیزه های این ترور و عوامل آن برسد یک صحنه تاریخی در برابر چشم به رقص در می اید که تنها می توان آرزو کرد پیامدهای آن نیز چنان نباشد.
تقریبا صد سال پیش در نزدیکی ترکیه، در بالکان، آرشیدوک فرانس فردیناند ولیعهد اتریش در سارایوو صربستان توسط یک بوسنیایی تجزیه طلب به نام گاوریلو پرنسیپ به قتل رسید و زمینه های لازم برای آغاز جنگ جهانی اول را به راه انداخت. تنها می توان امیدوار بود که پیامدهای این ترور به اندازه ترور فردیناند برای منطقه دردناک نباشد.  گو اینکه ترکیه به این راحتی از عواقب شوم این ماجرا به راحتی نخواهد جست.
تا این لحظه شاهد موضع گیری غیر متعارفی از سوی روسیه نبوده ایم. مسکو کشته شدن سفیر خود در ترکیه را تایید کرده و گفته است این موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد برد.
وزارت خارجه این کشور نیز با تروریستی خواندن این اقدام گفته است قاتلان سفیر کشورمان در ترکیه هرگز نمی توانند از مجازات فرار کنند. وزارت خارجه روسیه همچنین وعده داده است که انتقام ترور سفیر کشورش در ترکیه را از تروریست ها خواهد گرفت.
جنگ آبی عربستان و مصر
پس از اعلام حمایت عربستان از ساخت سدی بر روی نیل در اتیوپی، مصر و اوگاندا، مذاکره درباره ایجاد خط دریانوردی میان دریاچه ویکتوریا و دریای مدیترانه از طریق رود نیل را آغاز کردند.
به گزارش العالم، یک روز پس از بازدید مشاور شاه عربستان از سد در حال ساخت النهضه در اتیوپی، ریاست جمهوری اوگاندا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که یوری موسووینی رییس جمهور این کشور با عبد الفتاح السیسی همتای مصری خود درباره پروژه ایجاد خط دریانوردی میان دریاچه ویکتوریا و دریای مدیترانه از طریق رود نیل گفت و گو کرده است.
پایگاه اینترنتی روسیا الیوم نوشت: طرفین در این دیدار بر اهمیت اجرای این طرح پس از پایان مطالعات لازم و تلاش برای تحقق ثبات و توسعه آفریقا به ویژه منطقه حوزه رود نیل، منطقه دریاچه های بزرگ و شاخ آفریقا تاکید نمودند. 
این طرح که در سال 2015 مطرح شد که مصر به منظور استفاده از رود نیل از آن حمایت کرده است. اجرای این طرح به تسهیل انتقال کالا به ویژه محصولات کشاورزی و دامی میان 11 کشور حوزه رود نیل خواهد انجامید.
سفر ناگهانی سیسی به اوگاندا پس از سفر جمعه گذشته احمد الخطیب مشاور ملک سلمان به اتیوپی و بازدید از سد النهضه انجام شد که باعث نگرانی مصر از تاثیر منفی اجرای این پروژه بر سهم این کشور از آب رود نیل شده است.
 بازیگر مطرح هالیوود پیشنهاد ترامپ را رد کرد
سیلوستر استالونه بازیگر مشهور نقش‌های اکشن با انتشار بیانیه‌ای رسمی پیشنهاد کاری ترامپ را نپذیرفت.
نیک نیوز: نیویورک تایمز اعلام کرد که استالونه ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد علاقه‌ای ندارد که نقش کلیدی در دستگاه ریاست جمهوری ترامپ داشته باشد. او به نوعی اشاره به ریاست موسسه فدرال «وقف ملی برای هنر» دارد.
در حالی که پیشنهاد کار ترامپ به راکی به صورت رسمی منتشر نشده بود و از جانب فردی مطلع درباره آن خبر داده شده بود استالونه با صدور بیانیه رسمی گفت: به طرزی باورنکردنی از پیشنهاد همکاری با موسسه فدرال «وقف ملی برای هنر» خوشحال شدم اما معتقدم با تلاش برای جلب توجه مردم به نیروهای نظامی کهنه‌کار و تلاش برای اشتغال و تأمین مسکن مناسب به این قهرمانان بیشتر تاثیرگذار باشم.
خبر پیشنهاد کاری به استالونه به صورت غیررسمی از سوی دو تن از مشاوران ترامپ به استالونه عرضه شد و اکنون گفته شده که این بازیگر روز جمعه این پیشنهاد را دریافت کرده است. با این حال پیشنهادی رسمی از سوی ترامپ به استالونه ارایه نشده بود و این دو گفتگو یا دیدار مستقیمی در این باره و برای پیوستن به مدیران ترامپ نداشتند.
«وقف ملی برای هنر» موسسه‌ای فدرال برای اهدای کمک‌های مالی به پروژه‌ها و سازمان‌های فرهنگی است که همواره از سوی جمهوری‌خواهان و هم محافظه‌کاران با خطر حذف بودجه‌ها به دلیل استفاده از مالیات مردم در راستای فرهنگی ایدئولوژیکی روبه‌رو است. جمهوری‌خواهان همواره تلاش داشتند تا این آژانس را محدود کنند و معتقد بودند کمک‌های مالی دموکرات‌ها در این بنیاد صرف تقویت پروژه‌های جنجالی می‌شود. این موسسه بودجه ای معادل ۱۵۰ میلیون دلار در سال دارد.
استالونه نیز داشتن پست معینی در این کابینه را در بیانیه‌اش مورد هدف قرار نداده فقط گفته است که فکر می‌کند می تواند در کمک به کهنه‌کارهای جنگ موثرتر باشد.
دلیل دست داشتن ایران در ترور سفیر روسیه!
عیون الخلیج طی ادعای عجیبی گزارش داد: «آنچه که نشان می دهد ایران در ترور سفیر روسیه در ترکیه دست دارد، این است که تلوزیون رسمی ایران قبل از رسانه های ترکیه ای و غربی بلافاصله بعد از حادثه ترور سفیر روس خبر آن را اعلام کرد» (!)
این وبسایت وابسته به کشورهای حوزه خلیج فارس در ادامه ادعای عجیب خود افزود: «پشت  پرده میان ایران و روسیه اختلاف میان ایران و روسیه درباره حلب به وجو آمده و این نزاع بالا گرفته است. به ویژه اینکه مسکو از طریق حلب توانست تا روابط خود را با آنکارا بهبود بخشد که این مسئله به سود ایران نیست.»/جام نیوز
احضار نیروهای ذخیره برای حفظ حلب
منابع خبری اعلام کردند که «بشار اسد» رییس جمهور سوریه برای نخستین بار بعد از نبرد «یوم کیپور» با رژیم اسرائیل، نیروهای ذخیره را برای خدمت فراخوانده است.
جنگ یوم کیپور یا جنگ اعراب و اسرائیل از ششم تا بیست‌و پنجم اکتبر 1973 میان سوریه و مصر با حمایت چند کشور عربی دیگر) و اسرائیل رخ داد.
روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» گزارش کرد که قرار است نیروهای ذخیره ارتش سوریه  به شرق حلب که اینک در دست نیروهای دولتی است، اعزام شوند.
حلب در چند روز گذشته صحنه درگیری‌های سنگین نیروهای دولتی و مخالفین بشار اسد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار