نماینده مجلس:
رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه کمیته حقیقت یاب که هفته جاری در تهران تشکیل شد، بررسی دقیق و کارشناسی حقابه ها و سهم آب هر استان است.
کد خبر: ۳۴۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 20 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، خدیجه ربیعی فرادنبه افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری، وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، نماینده ای از کمیسیون های انرژی و امنیت داخلی و سیاست است که به بررسی طرح های انتقال آب در کشور می پردازد.
وی تصریح کرد: نشستی اوایل هفته جاری در این خصوص برگزار و مقرر شد در این رابطه میزان برآورد آب زاینده رود و کارون با فرمول های مشخص و دقیق بررسی و میزان برداشت از رودخانه ها مورد کارشناسی دقیق قرار گیرد.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس مقرر شد کمیته حقیقت یاب برای بررسی طرح های انتقال آب حوضه به حوضه اقدام نماید.
ربیعی افزود: جمعیت متقاضی آب شرب از طریق انتقال حوضه به حوضه بایستی مشخص شود و جمعیت مازادی که نیاز آبی در این طرح ها ندارند نیز مشخص و تعیین شود و عدالت محوری مورد تاکید قرار گیرد.
خشکسالی های 9 سال اخیر و تغییر الگوی بارشی چهارمحال و بختیاری از برف به باران در یک دهه اخیر موجب کاهش منابع آبی در این حوضه شده است، بگونه ای که حجم آبی 2 رودخانه زاینده رود و کارون به دلیل کاهش بارش ها کمتر از یک دهه گذشته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار