معاون درمان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از اعزام یک تیم تیم 12 نفره پزشکی و ارسال بیش از 100 تن دارو و تجهیزات پزشکی از ایران برای کمک به مردم یمن خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 13 May 2015
تابناک بوشهر: سیدرضا رئیس‌کرمی صبح امروز در حاشیه تجلیل از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اعزام تیم پزشکی هلال‌احمر برای کمک به مردم یمن اظهار داشت: از سوی جمعیت هلال‌احمر ایران یک تیم 12 نفره پزشکی شامل پزشک متخصص و عمومی، پرستار و کارشناس بیهوشی برای امدادرسانی به مردم یمن اعزام شد.

وی تصریح کرد: همراه با این تیم پزشکی بیش از 100 تن دارو و تجهیزات پزشکی هم اعزام کردیم که به مصدومان جنگ در یمن امدادرسانی شود.

معاون درمان جمعیت هلال احمر ایران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود در یمن اگر مانعی برای حضور نباشد این خدمات درمانی را باید همچنان ادامه دهیم و امدادرسانی درمانی به مردم جنگ‌زده یمن استمرار خواهد داشت.

رئیس کرمی در ارتباط با خدمات درمانی هلال احمر در کشور هم گفت: برای سال جاری 30 میلیارد تومان اعتبار  به بخش درمان اضطراری اختصاص یافته که به افتتاح درمانگاه‌های تخصصی و تأمین تجهیزات موردنیاز اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: در کل کشور 45 مرکز درمانی هلال‌احمر به خدمات مختلف پزشکی مشغول هستند، ضمن اینکه معتقد هستیم حجم خدمات درمانی هلال‌احمر باید افزایش یابد و درمانگاه‌های تخصصی در نقاط مختلف کشور تکمیل شود.

معاون درمان هلال‌احمر بیان کرد: بعد از بحث امداد و نجات، درمان اضطراری از اولویت‌های هلال‌احمر است که شامل خدمات پایه تا اتاق عمل در بیمارستان‌های سریع الاحداث می‌شود.

رئیس‌کرمی خاطرنشان کرد: وجود تشکیلات هلال‌احمر موجب آرامش خاطر مسافران است چراکه نیازهای درمانی آنان را در نقاط مختلف تأمین می‌کند.

وی با تاکید بر تسریع در تکمیل و تجهیز درمانگاه تخصصی بوشهر بیان کرد: امیدواریم مجتمع درمانی هلال احمر بوشهر در آینده نزدیک به امر درمان اختصاص یابد و نهادهای غیردرمانی که در این مجموعه فعالیت دارند به مکان دیگر انتقال یابند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار