روزنامه 19 دی قم در شماره روز دو شنبه 30 آذرماه مطلبی با عنوان در ستایش پلیس خوب را به قلم ایمان سهرابی منتشر کرد.
کد خبر: ۳۴۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 21 December 2016
به گزارش تابناک قم، در این مطلب می خوانیم: اولین ساعات شب گذشته و در فاصله یک روز مانده تا شب یلدا میانه خیابان صفائیه قم به محل نزاع تبدیل شده بود. در یک سو، دست فروشان و در سوی دیگر مأموران نظم شهری و نیروی انتظامی. ماجرا از آن جا آغاز شد که پس از گذشت ماه‌های متوالی از هشدارها مبنی بر عدم مجوز فعالیت دستفروشان، شب گذشته مأموران مرتبط نسبت به توقیف اموال یکی از متخلفان اقدام کردند. فرد خاطی به جای عذرخواهی و ابراز پشیمانی نسبت به این موضوع، به فریاد و جنجال و درگیری روی آورد. مأموران نظم شهری تلاش داشتند تا مراحل قانونی را برای او توضیح دهند در حالی که فرد مذکور به هیچ صحبتی توجه نداشت و سعی داشت تا به هر قیمت ممکن جنس‌های توقیفی خود را پس بگیرد. ماجرا اما قرار نبود به این زودی حل شود.

هوا به نسبت سرد شده بود و فرد خاطی در حالی که زیر نیسان وانت شهرداری دراز کشیده بود، مدام جنس‌های خود را طلب می‌کرد. در همین حال برخی دوستان و همراهان فرد خاطی که گویا خود در زمره دست فروشان جای می‌گرفتند، به ضابط قضایی، مأموران و این خودروی شهرداری هجوم آوردند. نزاع میان آن‌ها توجه مردم و مغازه داران دو سوی خیابان را به خود جلب و تراکم حضور آن‌ها شرایط را برای مأموران کمی دشوار کرده بود. در میان مردم، طرفدارانی برای هر دو سوی نزاع به چشم می‌آمد. گروهی با انتقاد از وضعیت بیکاری در کشور معتقد بودند فرد خاطی به کسب حلال اشتغال دارد و نباید او را مانع شد و در سوی دیگر گروهی با یادآوری اجاره‌های ۴۰ میلیونی واحدهای تجاری اطراف، دستفروشی را امری مذموم قلمداد می‌کردند.

به نظر می‌رسید تلاش‌های ضابط قضایی جواب نمی‌دهد و مرغ فرد خاطی یک پا دارد. مأموران همگی نظاره گر رفتارهای نابه جای فرد دستفروش بودند و او را نسبت به عواقب این کنش‌ها انذار می‌دادند. در همین بین مأموران گشت صفائیه نیروی انتظامی نیز به ماجرا ملحق شدند. همه مأموران تلاش داشتند فرد خاطی را از زیر خودرو بیرون بیاورند و هر چه سریع تر ماجرا ختم به‌خیر شود؛ اما لجاجت همراهان فرد خاطی او را در بن بستی بی انتها قرار داده بود.

ضابط قضایی نیز بی توجه به این حواشی تمام انرژی خود را بر جلب اعتماد فرد خاطی متمرکز کرده بود. این تلاش‌ها پس از قریب به ۳۰ دقیقه سرانجام پاسخ داد و فرد دستفروش پس از بیرون آمدن از زیر خودرو، به همراه ضابط قضایی، مأموران شهرداری و البته جنس‌های توقیفی راهی نیروی انتظامی شدند. مردم متفرق شدند و ترافیک سنگین خودروهای خیابان صفائیه به حرکت درآمد. سخت بتوان قضاوت کرد در این قبیل نزاع‌ها حق با کیست اما کنش‌ها و واکنش‌های طرفین همواره قابل ارزیابی است. صبر و بردباری و تلاش آگاهانه و خردمندانه ضابط قضایی در عین کلافگی، در این مورد می‌تواند نمونه مناسبی از یک پلیس خوب باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار