کد خبر: ۳۴۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴ 22 December 2016
 مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) زهک گفت: با همکاری مرکز تخصصی مهدویت دوره‌های آشنایی با مباحث مهدوی و آسیب‌های پیش‌روی این فرهنگ برای 135 نفر از مادران و دختران بازمانده از تحصیل تحت حمایت این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان، محمدرضا قنبری در این باره اظهار داشت: کارگاه آموزشی اشاعه فرهنگ و ترویج معارف مهدوی با هدف ترویج فرهنگ معارف غنی و الهی مهدویت و تعمیق باورهای دینی و الگوسازی سبک زندگی اسلامی، ایرانی بین مددجویان تحت حمایت با حضور جمعی از خانواده بزرگ امداد در شهرستان زهک برگزار شد.
وی تصریح کرد: تقویت بنیه فکری و فرهنگی خانواده های تحت حمایت از وظایف اساسی این نهاد در حوزه فرهنگی است که با تعامل سازمان ها و نهادهای فرهنگی برنامه ریزی می شود.
وی افزود: کارگاه آموزشی مهدویت بر اساس تفاهم به عمل آمده با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع) سیستان و بلوچستان صورت گرفته که در این زمینه 135 نفر از مادران و دختران تحت حمایت این نهاد در این کارگاه حضور داشتند. 
وی با اشاره به اینکه نهادینه سازی این باور دینی در سطح جامعه، سبب تقویت انگیزه و نشاط و راهبرد اساسی زندگی خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارگاه آموزشی اشاعه فرهنگ و ترویج معارف مهدوی با هدف ترویج فرهنگ معارف غنی و الهی مهدویت و با رویکرد نهادینه سازی روحیه امید و انتظار در جامعه و همچنین ارتقاء فرهنگ عمومی برگزار شد.
مدیر کمیته امداد زهک گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(ره) با هدف زمینه سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) شکل گرفت و ملت با همین انگیزه و آرزو، تمام امکانات مادی و معنوی خود را در مسیر انقلاب اهدا کردند بنابراین پرداختن به این مهم از وظایف اصلی نهادهای فرهنگی جامعه است.
قنبری با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده به صورت دولتی انجام می شود اظهار داشت: کارجویان، بانوان، دختران بازمانده از تحصیل، دانش آموزان مستقر در مجتمع فرهنگی تربیتی امام حسن مجتبی (ع) ، زنان خانه دار و تمامی کسانی که مددجو بوده و به دنبال آموزش هستند جامعه هدف کمیته امداد امام (ره) را تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه این دوره به مدت 64 ساعت آموزشی برای آشنایی جامعه هدف با معارف مربوط به امام زمان (عج) و فرهنگ صحیح مهدویت و زمینه‌سازی ظهور و تکوین فرهنگ انتظار تعریف و اجرا شده است، خاطرنشان کرد: آموزش رفتارهای معنوی و مهارت های زندگی به خانواده ها با استفاده از روش های نوین آموزشی به منظور اصلاح سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده و نیز ارائه خدمات مشاوره ای تحصیلی، شغلی و خانوادگی به صورت فردی و گروهی از مهمترین موضوعات دوره های آموزش خانواده و مشاوره مددجویان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار