مدیرکل بحران استان ایلام ؛
اداره کل هواشناسی استان ایلام در روزهای گذشته اخطارهایی مبنی بر پتانسیل مستعد و مساعد این سامانه بارشی که در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده آسمان استان را فرا می گیرد صادر کرده و از مردم و دستگاه های اجرایی خواسته است هشدارها و توصیه ها را جدی بگیرند.
کد خبر: ۳۴۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 23 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛«یوسف شیخ‌الملوکی» مديركل هواشناسي استان اظهار کرد: از روز شنبه سیستم خوبی  در آسمان استان شکل خواهد گرفت که اگر تقویت شود می‌تواند روزهای شنبه و یک‌شنبه باران را برای آسمان استان به ارمغان آورد.
 
توصیه های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه دوم دی تا روز سه‌شنبه هفتم دی به تفکیک استان‌ها و حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، باغداری، دامداری، شیلات و زنبورداری به شرح زیر است:

باغبانی:

خودداری از انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی در استان ایلام از بعدازظهر شنبه تا یکشنبه به دلیل بارش باران و وزش باد

جمع آوری مرکبات

تسریع در برداشت باغات زیتون قبل از ورود توده هوای سرد زمستانه

اتخاذ تدابیر لازم جهت تعمیر پوشش، تجهیز سیستم‌های گرمایشی و تامین سوخت گلخانه‌ها جهت تنظیم دما و رطوبت گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ با توجه به کاهش دما

جمع آوری مرکبات با توجه به کاهش دما

دامداری و مرغداری:

تأمین سوخت و تنظیم و تهویه دما و رطوبت در مرغداری ها و دامداری ها و تهیه خوراک پر انرژی با توجه به کاهش دما

محافظت از احشام در مقابل سوز باد و کاهش دما

ماشین آلات:

 اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین آلات کشاورزی، موتور های چاه آب و تخلیه محتویات داخل سم پاش‌ها


همچنین"احمد کرمی" مدیرکل بحران استان ایلام  اظهار کرد: به منظور اتخاذ تمهیدهای لازم برای مقابله با حوادث احتمالی و جاری شدن سیل در نقاط مختلف استان از دستگاه های اجرایی عضو ستاد خواسته شده برای مقابله با هر گونه حادثه غیر مترقبه طبیعی از جمله سیل آماده باشند.

وی افزود: به علت ورود این سامانه بارشی نسبتا قوی به آسمان استان براساس پیش بینی هواشناسی، ادارات و دستگاه های مرتبط چون فرمانداری ها و شهرداری ها باید در این ایام کشیک اداری داشته باشند.

کرمی تاکید کرد: شهرداری های همه مناطق استان نیز نسبت به پاکسازی کانال ها و جوی های آب برای جلوگیری از انسداد جریان طبیعی روان آب ها و ایجاد آبگرفتگی از هم اکنون اقدام کنند.

مدیرکل بحران استان ایلام همچنین از اقشار مختلف مردم خواست مصرف حامل های انرژی چون برق و گاز را مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: عشایر و دامداران استان نیز در این ایام از بردن دام های خود در مسیر سیلاب ها و مسیل ها به علت احتمال وقوع سیلاب و نیز نقاط مرتفع به خاطر بروز پدیده رگبار و رعد و برق خودداری کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار