مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: به مناسبت هفته قرآن و عترت برنامه های متنوعی از جمله نخستین همایش استانی تعزیه، جشنواره داستان کوتاه قرآنی و آیه های نور در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۳۴۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 24 December 2016
به گزارش تابناک یزد،علی غیاثی ندوشن افزود: نخستین همایش استانی تعزیه در شهرستان میبد برگزار می شود.
وی آخرین مهلت ارسال آثار را ٣٠دی ماه سالجاری اعلام کرد و ادامه داد: آثار تولید شده باید با موضوعات همایش همخوانی داشته باشد.
وی با بیان اینکه سرپرست گروه و اعضای شرکت کننده در تعزیه نیز باید مشخص باشند، اضافه کرد: نتایج این همایش ١٥ بهمن ماه اعلام و آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز ٢٥ بهمن ماه سالجاری برگزار خواهد شد.
غیاثی ندوشن در خصوص نحوه ارسال آثار گفت: آثار باید در قالب لوح فشرده به دبیرخانه همایش که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد مستقر است ارسال شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین گفت: به مناسبت هفته قرآن و عترت، نخستین جشنواره داستان کوتاه قرآنی برگزار می شود.
غیاثی ندوشن آخرین مهلت ارسال آثار را ٢٠ دی ماه سالجاری اعلام کرد و افزود: این جشنواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد برگزارخواهد شد.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را برداشتن گامی در راستای نشر و گسترش تعالیم کلام وحی و عترت پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد.
وی ادامه داد: این جشنواره در موضوعات قصص قرآنی، امر به معروف، خانواده، سبک زندگی، وحدت، صلح و احیای فرهنگ دارالعباده برگزار می شود.
غیاثی ندوشن با اشاره به اینکه جشنواره داستان کوتاه برای گروه سنی بزرگسال برگزار می شود، تصریح کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را در 2 بخش داستان کوتاه برای مخاطب بزرگسال و داستان کوتاه برای مخاطب کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره که درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد مستقر است ارسال کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین از برگزاری جشنواره آیه های نور در هفته قرآن و عترت خبر داد.
وی آخرین مهلت ارسال آثار را ٣٠دی ماه سالجاری اعلام کرد و گفت: این جشنواره به همت موسسه مهد قرآن حضرت جواد الائمه برپا خواهد شد.
وی افزود: این جشنواره در رشته های حفظ کل، حفظ ١٥جزء، حفظ ١٠جزء و حفظ موضوعی برپا می شود.
وی با بیان اینکه کلیه مراحل ثبت نام شرکت در این جشنواره اینترنتی است، ادامه داد: علاقه مندان جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی mahdquranyazd.ir مراجعه کنند.
هفته قرآن و عترت در٣٣ رشته هنری، پژوهشی، فرهنگی و قرآنی از دوم تا هشتم بهمن ماه سالجاری در استان یزد برگزارخواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار