معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۷هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان غربی قرار دارند.
کد خبر: ۳۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 13 May 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، بر اساس قانون جدید حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوب سال 1392، که به شکلی تدوین شده تا نیازهای کودکان بهزیستی بهتر از قبل برطرف شود و خانواده‌های بیشتری امکان سرپرستی کودکان را داشته باشند سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی در 14 مرکز شبانه‌روزی به مراقبت از کودکان بی‌سرپرست استان می‌پردازد.

زرین‌تاج علیزادگان، معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: 508 کودک بی‌سرپرست و بد‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه کودکان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست در 14 مرکز با ظرفیت هر خانه20 نفر نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: 259 کودک در این مراکز نگهداری می‌شوند و 249 نفر نیز از سوی سازمان بهزیستی آذربایجان غربی تحت حمایت امداد ماهیانه قرار می‌گیرند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌غربی با اعلام این که اولویت اصلی نگهداری فرزندان با خانواده اصلی و بستگان نزدیک است، متذکر شد: مهم ترین دلیل اصلی بی‌سرپرستی کودکان فوت، طلاق و اعتیاد والدین هستند.

علیزادگان گفت: برای حفظ آرامش و رشد و نمو اصولی کودکان در مراکز نگهداری تمامی خدمات رفاهی و آسایشی برای کودکان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست از سوی این سازمان ارائه می‌شود.

بیش از 7هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان غربی قرار دارند

جلال حسین‌زاده، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌ غربی نیز در این باره اظهار داشت: 7 هزار و 11 یتیم تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قرار دارند.

وی با بیان این که3 هزار و 726 دختر و 3هزار و 277 پسر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند، تصریح کرد: ایتام آذربایجان‌غربی تحت حمایت 20 هزار و 830 حامی از داخل و خارج از کشور قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی اعلام کرد: با توجه به میزان جمعیت در هر شهرستان ارومیه بیشترین ایتام با میزان یک هزار و 931 نفر و نیز اشنویه 154 نفر کمترین ایتام را تحت پوشش قرار داده است.

حسین زاده با اعلام این که 93 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی از سوی حامیان معنوی برای این ایتام صورت گرفته است، گفت: ارائه کمک هزینه مسکن، کمک هزینه جهیزیه، ایجاد زمینه اشتغال، درمان و تحصیل از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی برای ایتام تحت پوشش ارائه داده می‌شود.

دوره‌های مشاوره‌ای تخصصی قبل از واگذاری سرپرستی کودکان برگزار شود

شاهپور احمدی، استاد دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم موضوع فرزند خواندگی را در کاهش آسیبهای اجتماعی مهم دانست و اظهار داشت: در بحث کودکان بی‌سرپرست نکته مهم فرزند خواندگی، فرزند‌پروری از سوی خانواده نگهدارنده است.

وی با اعلام این که بسیاری از خانواده‌ها از بحث و اصول فرزندداری آگاهی‌های لازم را ندارند، افزود: فرزند خواندگی یک امر صحیح و پسندیده‌ای است به شرطی که هنگام واگذاری کودک، والدین دارای صلاحیت‌های مورد نظر بوده و نسبت به این مسئله شناخت کافی داشته باشند.

استاد دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان‌غربی بیان کرد: از سازمان بهزیستی آذربایجان‌غربی انتظار می‌رود تا قبل از واگذاری کودک بی‌سرپرست دوره‌های مشاوره‌ای تخصصی را برگزار کنند.

احمدی با اعلام این که فوت، طلاق، اعتیاد وعدم صلاحیت والدین دلیل اصلی بی‌سرپرستی کودکان است، گفت: عدم صلاحیت والدین سبب به وجود آمدن مشکلی به نام کودک آزاری می‌شود که دلیل اصلی این امر خشونت والدین، طلاق والدین،کمبود بلوغ عاطفی و اعتیاد است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
باسلام و خسته نباشید
میخواستم اگه امکان داره آدرس مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست ارومیه رو اعلام کنین که درصورت تمایل بتونیم کمک کنیم.
چون لیست این مراکزی که توی نت پیدا کردم کامل نبود. ممنون میشم
اسرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
سلام .ببخشید میخواستم ادرس ارتباط با مرکز کودکان بی سرپرست بوکان را بدونم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار