نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیر زمینی کشور گفت: اضافه برداشت آب های زیر زمینی در کشور کنترل می شود.
کد خبر: ۳۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 13 May 2015

به گزارش ایرنا، عبدالله فاضلی در حاشیه همایش مدیریت مصرف انرژی در اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شورای عالی آب به طور جدی وارد موضوع شده و طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیر زمینی نیز تصویب و در حال حاضر سند همکاری دستگاه های مختلف در این طرح در حال تنظیم است.

وی بیان کرد: بر این اساس وظایف هر یک از دستگاه ها مشخص شده و در قالب این طرح از اضافه برداشت ها جلوگیری شده و چاه های غیرمجاز پر می شوند.

وی تعداد چاه های غیرمجاز در کشور را 103 هزار مورد عنوان کرد وافزود: این چاه ها باید تعیین تکلیف شده و طبق قانون مسدود و پر شوند.

فاضلی با اشاره به فرو نشست دشت ها در کشور گفت: دشت تهران بیشترین فرو نشست را داشته و هم اکنون عملیات مطالعاتی وضعیت این دشت و دشت های ورامین ، اصفهان . مشهد در حال مطالعه است.

وی با بیان اینکه دشت های رفسنجان و کبودرآهنگ نیز به صورت موضعی نشست داشته اند ، گفت: برای مطالعه دشت های کشور ردیف اعتباری ویزه ای اختصاص یافته است .

همایش یک روزه مدیریت مصرف انرژی روز چهارشنبه در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، در این همایش وضعیت مصرف حامل های انرژی و راههای صرفه جویی در مصرف بویژه در دستگاههای اجرایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار