شهردار قم مطرح کرد
مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم بر لزوم همکاری مشترک شهرهای ایران و عراق برای پیشرفت طرفین تاکید کرد.
کد خبر: ۳۴۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 26 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار حمید الغزی رئیس مجلس استان ذی قار عراق و عبدالناصر شهردار ناصریه، با اشاره به ارتباطات سازنده و مطلوب ایران و عراق گفت: در سال‌های گذشته ارتباطات طرفین به ویژه بین شیعیان افزایش داشته و باید از این ارتباط در راستای انتقال تجارت استفاده کرد.

وی گفت: همانطور که نظام اسلامی در مشکلات عراق کنار برادران عراقی بوده طبیعی است که شهر‌ها نیز باید در کنار هم برای رشد و پیشرفت طرفین تلاش کنند.

شهردار قم تصریح کرد: در گذشته در بین شهرداری‌های جمهوری اسلامی و عراق ارتباطات خوبی برقرار بوده کما اینکه در امور پسماند شهرداری‌های تهران و اصفهان کمک‌های خوبی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه با استاندار کربلا و شهردار بغداد در حوزه فضای سبز مذاکراتی انجام شده است، تصریح کرد: تمام این موارد نشان از سابقه ارتباطات شهرهای طرفین است که باید گسترش بیشتری داشته باشد.

سقائیان‌نژاد هماهنگی را یکی از مشکلات بحث ارتباط طرفین در ایران و عراق عنوان کرد و افزود: موقعیت شهر قم بسیار بی‌نظیر است و بیش از 120 کشور در این شهر نمایندگی داشته و بیش از 40 هزار دانشجو از کشورهای مختلف در این شهر در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به فعالیت گسترده حوزه‌های علمیه در شهر قم تصریح کرد: وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و امامزادگان ظرفیت این شهر را دو چندان می‌کند.

شهردار قم خاطرنشان کرد: علما و مراجع بزرگ تشیع در قم حضور دارند و این موارد می‌تواند ظرفیت‌هایی ویژه برای گسترش همکاری‌ها باشد.

وی با اشاره به فعالیت عمده صنعت چاپ کشور در قم گفت: در حوزه چاپ و نشر کتب اسلامی قم جایگاه والایی در کشور دارد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به تشکیلات شهرداری و شورای شهر و ارتباطات آن‌ها خاطرنشان کرد: در عین همکاری و ارتباط سازنده شهرداری و شورای شهر به طور مستقل فعالیت می‌کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار