رییس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: به منظور تشویق خیرین سلامت هر بخش و قسمتی که توسط خیرین احداث و بازسازی و هر تجهیزاتی که خریداری شود به نام خیر نامگذاری می شود.
کد خبر: ۳۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱ 14 May 2015
رییس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: از ابتدای راه اندازی این مجمع در ملایر، خیرین حوزه سلامت بیش از 15 میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان این شهرستان کمک کرده اند.

به گزارش ایرنا ،عباس آذرهمایون افزود: از محل کمک های نقدی خیرین سلامت تاکنون شش پروژه بهداشتی و درمانی با توجه به نیاز ضروری ملایر در حوزه سلامت احداث و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: احداث بخش همودیالیز 32 تخته توسط برادران خیر معراجی فر، بازسازی بخش های داخلی زنان و مردان 32 تخته توسط فرخ مظاهری و حسن هندی و بازسازی و تکمیل بخش آی سی یو 10 تخته توسط برادران سعیدپور دربیمارستان امام حسین(ع) از جمله این پروژه ها است.

وی اهدای ساختمان مجمع خیرین سلامت توسط خیر ملایری صفر بیات، اهدای سه دستگاه تخت مراقبت های ویژه توسط مرحوم حسین فرخی، خریداری سه تخت بستری برای بخش مراقبتهای ویژه توسط دکتر مرضیه موسوی و دکتر منصور جلالی و وقف دو دستگاه فتوتراپی نوزادان توسط مرحوم مهدی جوادی را از دیگر کمک های خیرین سلامت در ملایر در گذشته عنوان کرد.

آذرهمایون افزود: در حال حاضر نیز بازسازی بخش 12 تخته مراقبت های قلبی بیمارستان امام حسین(ع) با کمک خیر ملایری علی میرزایی و اورژانس این بیمارستان به همت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه هیچ شهری در استان به وسعت ملایر در حوزه بهداشت و درمان کار نکرده است، اظهار کرد: تمامی نیازمندیهای حوزه بهداشت و درمان در سطح روستا و شهر تهیه شده و دراختیار خیرین گذاشته می شود تا بر اساس نیاز خیرین در این زمینه ورود پیدا کنند.

رییس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: به منظور تشویق خیرین نیز هر بخش و قسمتی که توسط خیرین احداث و بازسازی و هر تجهیزاتی که خریداری شود به نام خیر نامگذاری می شود.

آذرهمایون شناسایی نیازهای بهداشتی و درمانی، شناسایی، جذب و راهنمایی خیرین برای سرمایه گذاری در امر سلامت و راهنمایی و مشاوره به بیماران سخت درمان را از اهداف مجمع خیرین سلامت برشمرد.

وی افزود: با توجه به اینکه تجهیزات مدرن پزشکی روز به روز در حال پیشرفت است، خریداری این تجهیزات نیازمند هزینه های کلان است، در حالیکه با کمک خیرین می توان این تجهیزات را تهیه و در جذب و نگهداری پزشکان اثرگذار بود.

وی با بیان اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید به حوزه بهداشت و درمان و سلامت مردم اهمیت قایل نشده است، اظهار کرد: فعالیت افتخاری خیرین در مجمع سلامت، حمایت های مسوولان و همسویی و یکنواختی که توسط شبکه بهداشت و درمان ملایر، مسیر و جریان مجمع در راه اندازی و اجرای پروژه ها توسط خیرین چند برابر کرده است.

آذرهمایون احداث همراه سرا، خرید تجهیزات پزشکی، دستگاه آنژیوگرافی قلب، احداث بیمارستان روانی، تامین زمین برای ساخت پایگاه فوریت های پزشکی در محدوده میدان استقلال و تعمیرات و دیوار کشی خانه های بهداشت روستایی را از جمله نیازهای بهداشتی و درمانی ملایر عنوان کرد.

وی یادآور شد: در راستای کمک به بیماران بی بضاعت نیز با انجمن هایی چون ام اس، هموفیلی، تالاسمی استان و مرکز رادیوتراپی مهدیه همدان رایزنی و همکاری های لازم صورت گرفته و علاوه بر این، اگر امکانات درمانی در استان هم وجود نداشته باشد، بیماران بی بضاعت به مراکز دولتی در تهران و سایر استان ها معرفی می شوند.

دبیر مجمع خیرین سلامت ملایر نیز با بیان اینکه نیازهای بهداشتی و درمانی در ملایر توسط شبکه بهداشت و درمان نیازسنجی و سپس در اختیار خیرین گذاشته می شود، افزود: هر کدام از خیرین ملایری می توانند نسبت به توان و خواسته خود در راستای رفع نیازهای بهداشتی و درمانی این شهر پیش قدم شوند.

محسن ترکاشوند گفت: هم اکنون 104 خانه بهداشت و 27 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی نیازمند تعمیرات و دیوارکشی است و پایگاه فوریت ها در میدان استقلال ملایر به سمت بلوار کریمخان زند نیازمند تامین زمین و ساخت بنا است که خیرین می توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه سونوگرافی و آندوسکوپی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر نیز نیازمند کمک خیرین است، بیان کرد: با توجه به تمهیدات امسال وزارت بهداشت و درمان در خریداری تجهیزات پزشکی، خرید یک دستگاه ویدئو آندوسکوپ با یک تخت و یک دستگاه بیهوشی در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در خرید آندوسکوپی برای بیمارستان امام حسین(ع) به مراحل خوبی رسیده ایم، اما برای خرید سونوگرافی اقدامات ما هنوز نتیجه بخش نبوده و امیدوار هستیم که در شش ماهه امسال بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

ترکاشوند افزود: با کمک خیرین درمانگاه ازناو، جوراب و جوکار احداث، بازسازی و تعمیر خواهد شد و نیاز است خیرین در سایر بخش ها چون ساخت پایگاه بهداشتی در مناطق مختلف شهر، احداث درمانگاه بیمارستان مهر، خرید تجهیزات پزشکی و احداث سردخانه بیمارستان امام حسین(ع) نیز ما را یاری کنند.

مجمع خیرین سلامت ملایر از اردیبهشت ماه سال 92 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر دارای بیش از 100 عضو است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان همدان واقع شده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار