همه گمانه ها برای لیست های انتخاباتی اصفهان؛
تابناک: برخی معتقداند لیست امید با تمرکز بر حضور بانوان ممکن است نام، ندا واشیانی پور را هم به فهرست حمایتی خود اضافه کند تا در این صورت لیست امید با قرار گرفتن در مقابل لیست مینو خالقی، استراتژی تدوین شده از شوی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در کشور به رهبری محمدرضا عارف را پیاده کند.
کد خبر: ۳۵۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 28 December 2016
تابناک اصفهان: موج های سینوسی فعالیت های انتخاباتی از سوی طیف های مختلف سیاسی در شهرهای بزرگ و کوچک ایران آغاز شده و با افت و خیز در نحوه فعالیت و عضوگیری این روند برای رسیدن به یک نقطه مطلوب و مشترک درون حزبی، در حال جریان است.

در شهر اصفهان نیز نیروهای مختلف سیاسی در جناح های مختلف، نشست های خصوصی و عمومی خود را برای تبیین تاکتیک های انتخاباتی برای ورود هرچه بیشتر افراد حاضر در لیستها، برگزار کرده و البته این جلسات به رسم مسبوق همچنان نیز ادامه دارد.

حضور اکثر اعضای کنونی شورای شهر در انتخابات دوره بعد نیز محتمل است و هریک از اعضا به تناسب گرایش سیاسی خود در حال تدوین برنامه ها و رایزنی برای حضور در لیست های مختلف است هرچند به نظر می رسد برخی اعضا به دلیل عملکرد خود از فیلتر تایید صلاحیت ها نتوانند عبور کنند و پشت درهای پارلمان پنجم بمانند.

با این وجود هر دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب از جبهه ها و جناح های متفاوت، لیست های احتمالی خود را تهیه کرده و در حال چکش کاری های مراحل نهایی هستند که البته نباید از نظر دور داشت که رویش های جدید در هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا، با نفس های تازه و نیروهای جوان خود را برای رقابت با قدیمی ترهای این عرصه آماده کرده اند.

یکی از لیست هایی که با توجه به شرایط اصفهان در انتخابات مجلس و عدم راهیابی مینو خالقی به واسطه ردصلاحیت شورای نگهبان، اعلام موجودیت خواهد کرد، لیستی است که برخلاف انتظارات و گرایش سیاسی مینو خالقی، به عنوان لیست امید اصفهان نخواهد بود و اکثریت چهره های در آن، از میان شخصیت های سیاسی و بازرگانی این شهر انتخاب خواهند شد.

این لیست با محوریت اتاق بازرگانی اصفهان اما رویکرد فرهنگی، به این عرصه وارد خواهد شد و در این میان نام برخی هنرمندان مطرح شهر اصفهان نیز که مدت ها پیش به دلیل حضور متعدد در رسانه ملی، شائبه حضورشان در رقابت های شورای شهر مطرح شده بود، به چشم می خورد.

مینو خالقی به دلیل وضعیتی که بعد از انتخابات پیدا کرد و نیز عدم حمایت اصلاح طلبان اصفهان از وی بعد از این جریانات، فعالیت های فرهنگی و هنری خود را با دیدار با هنرمندان و برخی فعالیت های اجتماعی کلید زد و اکنون نیز در سودای، وارد کردن مردان و زنان اقتصادی نصف جهان به پارلمان شهری است.

هرچند رابطه فعلی این گروه با مدیریت کنونی شهر اصفهان مطلوب به نظر می آید اما ممکن است در صورت پیروزی این لیست، معادلات جدید و محاسبات سیاسی، موجب چرخش لیست تحت حمایت خالقی شود.

به هر حال در اردوگاه اصلاح طلبان، حضور لیست امید اصفهان نیز حتمی است و در این لیست شنیده می شود نام خانم نوروزی به عنوانی یکی از فعالان باسابقه سیاسی اصفهان با محوریت ناهید تاج الدین، نماینده کنونی مردم اصفهان از لیست امید در مجلس، به چشم بیاید. هرچند برخی معتقداند لیست امید با تمرکز بر حضور بانوان ممکن است نام، ندا واشیانی پور را هم به فهرست حمایتی خود اضافه کند تا در این صورت لیست امید با قرار گرفتن در مقابل لیست مینو خالقی، استراتژی تدوین شده از شوی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در کشور به رهبری محمدرضا عارف را پیاده کند.

گرچه با توجه به وضعیت کنونی شهردار بهارستان و نیز نسبت خانوادگی او با ناهید تاج الدین، برخی گمانه زنی ها از حضور وی به عنوان یک گزینه محتمل در لیست امید اصفهان در انتخابات شورای شهر حکایت دارد که به نظر می آید با توجه به الحاق بهارستان به اصفهان، این فرضیه چندان هم باطل نباشد.

در آن سوی جریانات سیاسی، این اصولگراها هستند که با تعدد لیست ها هرچند هنوز به جمع بندی برای ائتلاف نرسیده اند اما ممکن است برای حفظ اکثریت خود در پارلمان شهر، از تاکتیک ائتلاف و ارائه یک لیست واحد زیر چتر جبهه متحد اصولگرایان قرار گیرند.

دو چهره شاخص کنونی شورای شهر اصفهان که البته گرایش نزدیک به جبهه پایداری را در کارنامه سیاسی خود دارند و در دوره گذشته نیز با تکیه بر همین علم، توانستند به شورای شهر راه یابند، ممکن است به رغم برخی اختلافات که با لیست مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اصفهان دارند، در اقدامی راهبردی، وحدت را بر ارائه لیست های متعدد، ترجیح دهند.

برخی از چهره های شاخص اصولگرای اصفهان که اکنون نیز در شورای شهر اصفهان هنوز برای شهر تصمیم می گیرند، به دلیل شرایط حساس مینو خالقی، به جای حضور انفرادی یا لیست های متفرق به فکر حفظ و افزایش سهم سیاسی خود در شورای شهر هستند.

اما موتلفه‌ای های اصفهان قصد دارند در این دوره برخلاف روش و منش همیشگی خود، نیروهای جوان را با تکیه بر ظرفیت های هیئت های مذهبی، را به لیست مورد حمایت خود وارد کند.

در میان گروه های اصولگرا، جبهه ایثارگران شهر اصفهان نیز در حال جهت دهی و فعالیت تشکیلاتی است و نخستین جرقه های حضور انتخاباتی خود را نیز با هجمه هایی که به عملکرد مدیریت شهری اصفهان وارد ساخت، آغاز کرده و بدون داشتن رسانه رسمی با فعالیت زیاد در شبکه های اجتماعی، تخریب چهره مدیریتی در شهر اصفهان را در دستور کار خود قرار داده است تا از رهگذر انتقاد به وضع موجود، بتواند آرای خاکستری و خاموش را به نفع خود جلب کند.

اما برخی مانند دوره قبل از تدارک قالبیاف برای ارائه لیست در شهر اصفهان سخن می گویند ممکن است این لیست با حضور چهره هایی از فعالان ستاد انتخاباتی قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری 92 در اصفهان، بسته شود یا با ائتلافی استراتژیک با لیست معاونت فرهنگی شهر اصفهان، درصدد کسب یک یا دو صندلی از شورای شهر پنجم نصف جهان باشند.

لیست واحد خوراسگان، که فعالیت برخی اعضای آن از چند روز پیش در شبکه های اجتماعی و با شکایت یکی از نمایندگان سابق اصفهان از استاندار کنونی اصفهان آغاز شد، یکی از لیست های اصولگرای اصفهان است که با حضور افرادی همچون محمدرضا فلاح (عضو کنونی شورای شهر)، کامران و نیره اخوان و برخی چهره های سیاسی خوراسگان، در حال طی کردن مراحل نهایی است.

این لیست هرچند نام "لیست واحد خوراسگان" ممکن است اعلام موجودیت کند اما در واقع تفکر حاکم بر آن برگرفته از اندیشه های برخی تندروهای اصفهان است که البته به دلیل همین عملکرد، در انتخابات پیشین مجلس از ورود به مجلس بازماندند.این گزارش را تیتر شه منتشر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار