مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: دولت تدبیر و امید ظرفیت مناسبی برای اشتغال خانواده های شهدا و ایثارگران ایجاد کرده است
کد خبر: ۳۵۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 28 December 2016

دولت تدبیر و امید ظرفیت مناسبی برای اشتغال خانواده های شهدا ایجاد کرده است.

مهدی فعال در همایش منطقه ای اشتغال و کارآفرینی، اشتغال پایدار را دغدغه مشترک متولیان و خانواده های شهدا و ایثارگران دانست و اظهار کرد: در زمان حاضر 10 ماده در قوانین خدمات رسانی ایثارگران به کارآفرینی و اشتغال زایی برای خانواده های شهدا و ایثراگران اشاره مستقیم دارد و این نشان از توجه دولت به دغدغه های این عزیزان دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 2 هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران استان در نوبت معرفی برای اشتغال هستند، گفت: طبق قوانین خدمات رسانی به ایثارگران، دولت حمایت های گسترده ای از بخش خصوصی فعال در جذب نیرو از خانواده های شهدا و ایثارگران دارد.

فعال افزود: کارگروه اشتغال آذربایجان غربی نیز به بحث اشتغال زایی برای خانواده های شهدا و ایثارگران وارد شده که نشان از توجه ویژه به این موضوع است.

وی ادامه داد: اگر قوانین و مقررات ابلاغی از حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران با همراهی و مشارکت مسئولان اجرایی شود، بدون شک آمار بیکاری در بین خانواده های شهدا و ایثارگران کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه امنیت موجود در کشور را مدیون خانواده های شهدا و ایثارگران هستیم، گفت: توجه ویژه به مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران از اولویت های دولت است.

وی افزود: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران قشری ارزشمند برای مردم، نظام و انقلاب اسلامی هستند که خدمت به آنان برای همه مسئولان افتخاری بزرگ و توفیقی الهی است.

به گزارش ایرنا این همایش منطقه ای با حضور بیش از 60 نفر از مدیران و کارشناسان اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان به میزبانی ارومیه به مدت یک روز برگزار شد.

در این همایش در خصوص زیرساخت اشتغال، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی، پرداخت یارانه سود و کارمزد و حمایت از کارآفرینان شاهد وایثارگر، چگونگی پرداخت حق بیمه خویش فرما و کارفرما، چگونگی آموزش های فنی و مهارتی و مشاوره های شغلی و فنی و تخصصی مختص خانواده های شهدا و ایثارگران توضیحاتی ارائه شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار