بارش‌های امروز تهران موجب شد سرانجام پس از ۶ روز آلودگی هوای متوالی، هوای پایتخت به شرایط سالم برسد.
کد خبر: ۳۵۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 28 December 2016
به گزارش تابناک : لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج سنجش آلاینده‌های جوی از ایستگاه‌های پایتخت نشان می‌دهد امروز ۸ دی، کیفیت هوا با شاخص ۹۴به شرایط سالم و حد استاندارد رسیده است.

 از ابتدای دی‌ماه تاکنون هوا یک روز سالم بود اما از ۲ تا ۷ دی، ناسالم مانده بود و ناپایداری‌های جوی موجب شد شرایط به سمت کاهش آلاینده های جوی پیش رود. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۵ روز هوا پاک، ۲۱۰ روز سالم، ۵۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۷ روز ناسالم برای همه بوده است.

مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش بینی شده برای آسمان تهران، در پی وزش باد با بزرگی بیش از از ۷ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی و بارش پراکنده در روز جاری، فردا پنجشنبه از میزان ناپایداری جوی بتدریج کاسته می‌شود.

با تداوم این شرایط در روز جمعه، در اکثر ساعات روز وزش باد آرام و در برخی ساعات سکون نسبی هوا انتظار می‌رود. همچنین پارامتر دما طی امروز و فردا به طور نسبی کاهش می یابد. نتایج پیش بینی آلودگی هوا نیز نشانگر کاهش محسوس غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در روز جاری(چهارشنبه) نسبت به روز گذشته و برقراری شرایط مطلوب کیفی هوا در اکثر مناطق شهر تهران است و پیش بینی می شود این شرایط همچنان در روز پنجشنبه برقرار باشد.


منبع : مهر
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار