کد خبر: ۳۵۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 29 December 2016

استاديار دانشگاه سيستان و بلوچستان گفت: گل فشان پيرگل شهرستان خاش، جاذبه هاي طبيعي زيبايي را در منطقه فراهم آورده است.

غلامرضا نوري در گفت و گو با ايسنا منطقه سيستان و بلوچستان بیان داشت: گل افشان پيرگل در پهنه اي با وسعت تقريبي 7 هكتار در منطقه اي با خاك هاي زرد رنگ و عاري از هر گونه پوشش گياهي قرار گرفته است.

عضو هيات علمي دانشگاه سيستان وبلوچستان افزود: در قسمت بالاي تپه ماهورها تعداد زيادي مخروط قديمي و خاموش وجود دارد كه بعد از چند سال فعاليت، دهانه آنها مسدود شده و دهانه جديدي به وجود آورده است.

به گفته نوري جنس رسوبات حاصل از گل فشان رس و مارن است و گل های آن تازه، رنگي تيره تا خاكستري به خود گرفته اند.

نوري بيان كرد: رسوبات اين گل فشان پس از خشك شدن رنگي روشن پيدا كرده و رنگ زرد را به معرض نمايش مي گذارند.

فرماندار خاش نیز در این رابطه گفت: گل فشان پیرگل شهرستان خاش، جاذبه‌های طبیعی زیبایی را در منطقه فراهم آورده است.

چاکرزهی بیان کرد: گل افشان پیرگل در پهنه‌ای با وسعت تقریبی ۷ هکتار در منطقه‌ای با خاک‌های زرد رنگ و عاری از هر گونه پوشش گیاهی قرار گرفته است.

فرماندار خاش نداشتن راه مناسب و معرفی ناکافی گل فشان پیرگل را از معضلات عمده در جذب گردشگران عنوان کرد.

وی بیان کرد: برای دسترسی به گل فشان پیرگل که در 90 کیلومتری جنوب خاش قرار دارد باید فاصله ۳۰ کیلومتر جاده خاکی نامناسب و بی کیفیت را با هزار درد و مشقت تحمل کرد.

چاکرزهی تصریح کرد: اگر به این منطقه مانند گل فشان تنگ واقع در حوالی چابهار، آب گرم بزمان و … توجه می‌شد، بسیاری از مردم استان و کشور می‌توانستند از خواص فراوان آن بهره ببرند.

نماینده علی دولت در خاش گفت: پیر گل یکی از جاذبه های دینی و مهم شهرستان خاش است و می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان بشمار آید، اما باید راه دسترسی خوب و امکانات لازم برای گردشگران مهیا شود تا گردشگران برای مراجعه به آنجا با مشکلی مواجه نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار