رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دولت بسته های حمایتی درجهت کمک به باغداران خسارت دیده مازندران به کار گرفت.
کد خبر: ۳۵۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 29 December 2016
به گزارش تابناک : دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد  کشاورزی مازندران با اشاره به بسته حمایتی دولت از باغداران مازندران اظهار داشت: تصویب تسهیلات 200 میلیارد تومانی با نرخ سود 10 درصد و استمهال سررسید بازپرداخت یکساله از جمله حمایت های دولت یازدهم برای باغداران خسارت دیده مازندرانی بشمار می رود.

وی افزود: دولت برای تسریع در پرداخت بیمه محصولات خسارت دیده باغداران از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال مصوب و در اختیار صندوق قرار خواهد داد.

حیدرپور با اشاره به دیگر بسته حمایتی دولت از باغداران مازندرانی گفت: پرداخت نقدی بلاعوض300 میلیارد ریالی برای پرتقال های دور ریختنی و فاسد و همچنین تخصیص اعتبار 200 میلیارد ریالی برای کیوی های خسارت دیده از دیگر بسته های حمایتی به شمار می رود.

به گفته وی تا کنون 13 هزار تن پرتقال یخ زده که قابلیت مصرف نداشته از باغداران خریداری و از چرخه مصرف خارج شده است.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران  ادامه داد: تا کنون 10 هزار تن پرتقال یخ زده برای آبگیری با قیمت 500 الی 550 تومان و پرتقال های غیر قابل مصرف جهت کمک بلاعوض به باغداران با نرخ 350 تومان خریداری شد.

وی در ادامه افزود:  خسارت وارده به باغداران بیش از رقم حمایتی دولت است اما می تواند بخشی از خسارت باغداران را جبران نماید.

حیدرپور در خصوص خرید پرتقال شب عید بیان کرد: مقدمات خرید 20 هزار تن پرتقال برای تنظیم بازار شب عید فراهم شده که ظرف یک الی دو روزآینده پس از قیمت گذاری محصول از طریق مناقصع خرید از سوی سازمان تعاون روستایی آغاز خواهد شد.



منبع : باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار