فرماندار تنگستان گفت: شهرستان تنگستان یکی از نقاط قشلاقی عشایر است که باید در تکمیل زیرساخت‌های اسکان این قشر مولد در این شهرستان تلاش شود.
کد خبر: ۳۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 14 May 2015
تابناک بوشهر: غلامرضا ترک‌زاده بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان امور عشایری استان بوشهر با بیان اینکه مناطق خوش آب و هوای تنگستان محل قشلاق عشایر است اظهار داشت: تنگ باهوش،خائیز، گادوئی، باغ شیرین و سرکم از مناطق قشلاقی عشایر تنگستان است که مدت 7 ماه در این مناطق ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه عشایر نقش مهمی در اقتصاد منطقه دارند بیان کرد: از 5 هزار و 200 خانوار عشایری استان بوشهر220 خانوارآن در مناطق قشلاقی تنگستان مستقر هستند که به دامپروری و فعالیت اقتصادی می‌پردازند.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه کوچ قشلاقی عشایر به تنگستان اواخر مهرماه آغاز می‌شود گفت:  مراتع، مناطق یاد شده در تنگستان در اختیار عشایر در مناطق ییلاقی است.

ترک‌زاده با تاکید بر توجه به اعتبارت حوزه عشایر گفت: اجرای طرح‌های نگه‌داری راهها وآبرسانی سیاربه قشرمولد عشایر در تنگستان مورد توجه است که با ابلاغ اعتبارات تخصیص می‌یابد.

وی با تاکید بر تکمیل زیرساخت اسکان عشایر در تنگستان گفت: شهرستان تنگستان یکی از نقاط قشلاقی عشایر است که باید در تکمیل زیرساخت‌های اسکان این قشر مولد در این شهرستان تلاش شود.

فرماندار تنگستان افزود: لازم است که با برنامه ریزی لازم شرایط اسکان عشایر درمنطقه‌ای که از سالهای گذشته بسترسازی شده وقستمی ازعملیات اجرایی آن برای اسکان عشایر مورد توجه قرار گرفته پیگیری شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار