در حاشیه؛ در واقعیت!
تابناک: در نهایت پس از هشت روز بستری ، پزشکان این بیمارستان با ادعای اینکه خواهر شما تمارض میکند و مشکلی ندارد، برگه ترخیص را به ما تحویل دادند.
کد خبر: ۳۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 14 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در سال افرادی به دلیل قصور پزشکی یا کم کاری ناشی از عدم آگاهی کادر درمانی، دچار عوارض درمان می شوند که در برخی موارد این عوارض خسارات جبران ناپذیری را به فرد و خانواده وی وارد می سازد.

این اتفاقات در جامعه درمانی در حالی رخ می دهد که رعایت نکات ساده پزشکی و پرستاری می تواند جان یک انسان را از مرگ حتمی نجات داده یا از مختل شدن زندگی فرد بر اثر یک اشتباه بکاهد.

لزوم اطلاع رسانی در این خصوص هم برای کادر درمانی کشور ضرورت دارد و هم نیاز بیماران است تا از حقوق خود آگاهی یافته و در صورت بروز مشکل بتوانند احقاق حق نمایند.

یکی از ساده ترین آموزش های پزشکی و پرستاران تست انواع داروهای تزریقی به بیمار است که در کشور ما در برخی مراکز درمانی و بیمارستانی چندان جدی گرفته نمی شود و همین امر سبب شده تا در برخی موارد بیمار تا پای مرگ نیز برود و این در حالی است که اگر همراه بیمار یا بیمار نیز به این مسائل ساده و ابتدایی پزشکی احاطه داشته باشند، پزشک یا پرستار به راحتی نمی تواند حقوق بیمار را نادیده انگاشته و اقدام به عملی نماید که خلاف قوانین و آموزش های پزشکی است.

نمونه زیر و اتفاقی که برای بیمار رخ داده از این نوع موارد است که اگر هم بیمار به حقوق خود آگاهی داشت و نیز کادر درمانی در انجام وظیفه هرچند ساده خود کوتاهی نمی کردند سیکل درمان و خسارات جانی و مالی وارده بر بیمار به این اندازه افزایش نمی یافت.

طیبه مسلم نیا زن ۲۴ ساله ای است که اردیبهشت ماه سال گذشته به دلیل سرماخوردگی به کلینیکی مراجعه کرده بود و پرستار پنی سیلین را بدون تست به بیمار تزریق کرد به طوری که بیمار پس از اتمام تزریق به هنگام بلند شدن چشمانش سیاهی می رود و نقش بر زمین می شود.

حمزه مسلم نیا که برادر بیمار است در این ارتباط می گوید: در همین زمان پرستاری که تزریق کرده بود با مشاهده خواهرم، داد و فریاد و دکتر را فراخواند که پس از معاینه پزشک، با آمبولانس خواهرم را به بیمارستان نور علی اصغر انتقال دادند.

وی بیان داشت: در بیمارستان نور علی اصغر با شوک خواهرم را برگرداندند و گفتند ایست قلبی کرده و پس از ۵ روز بستری در ICU و سه روز در بخش با این عنوان که باید هر ماه تحت مراقبت باشند، وی را مرخص کردند.

مسلم نیا با اشاره به اینکه پزشک معالج بیمار علت ایست قلبی خواهرم را پنی سیلین اعلام کرد،گفت: از آن زمان بود که متوجه شدیم به علت تزریق پنی سیلین بدون تست یا به گفته پرستاران بیمارستان ناشی از پنی سیلین چینی ، خواهرم دچار شوک شده است.

وی اظهار داشت: در حالی خواهرم را از بیمارستان نور علی اصغر پس از یک هفته مرخص کردند که از ما خواستند هر ماه به بیمارستان مراجعه کنیم تا با گرفتن آزمایش و اکوی قلب بیمار را تحت نظر بگیرند و این در حالی است که در یکسال گذشته از بیمارستان مذکور سه مرتبه تماس گرفتند و خواهرم را تحت مراقبت قرار دادند.

این همراه بیمار اعلام کرد: از آن زمان به بعد به دلیل تپش شدید قلب و تنگی نفس به متخصصان قلب مختلفی مراجعه کردیم و حدود دو تا سه هفته پیش به علت اینکه حال جسمی خواهرم بسیار وخیم شده بود به بیمارستان عیسی ابن مریم مراجعه کردیم.

مسلم نیا بیان داشت: در این بیمارستان هر پزشکی یک اظهار نظری در مورد وضعیت و دلیل بیماری خواهرم می کرد به طوری که یک پزشک می گفت مشکل خواهر شما عفونت دریچه های قلبی است و دکتر بعدی اظهار می داشت که خواهر شما مشکل خاصی ندارد و این در حالی است که خواهر من یک هفته در بخش ICU بیمارستان عیسی ابن مریم بستری بود.

وی اظهار داشت: این اظهار نظر پزشک در حالی بود که در مدت بستری به خواهرم دستگاه اکسیژن و سه سرم همزمان به بدن خواهرم وصل بود.

مسلم نیا گفت: در نهایت پس از هشت روز بستری ، پزشکان این بیمارستان با ادعای اینکه خواهر شما تمارض میکند و مشکلی ندارد، برگه ترخیص را به ما تحویل دادند.

وی بیان داشت: خواهرم را در حالی مرخص کردند و وی را به خانه بردیم که صبح زود فردای آن روز به علت تپش شدید قلب و سیاه شدن ناخن ها و لب وی، با اورژانس تماس گرفته و خواهرم را به بیمارستان امین انتقال دادیم.

مسلم نیا خاطرنشان کرد: پس از چهار روز بستری در بخش ICU این بیمارستان اعلام کردند که خواهر شما به دلیل تپش شدید قلبی، آب آوردن ریه و رقیق شدن خون و خراب شدن کبد باید به بخش ICU بیمارستان الزهرا (س) انتقال یابد چراکه تجهیزات بیمارستانی در این بیمارستان پیشرفته تر و بیشتر است.

وی گفت: در نهایت هم اکنون خواهرم در بخش اورژانس بیمارستان الزهرا (س) بستری است زیرا دو بخش ICU بیمارستان الزهرا (س) در حال تعمیر است و چون تخت خالی نداشتند در حال حاضر در اورژانس بستری تا به محض خالی شدن تخت بیمار را به بخش مراقبت های ویژه ارجاع دهند.

مسلم نیا اعلام کرد: سال گذشته خواهرم پس از مرخصی از بیمارستان نور علی اصغر خواستار شکایت از کلینیک مذکور شد که پس از مدتی تنها به علت ترس از اینکه در صورت تشکیل پرونده شکایت شاید اختلال در روند درمان ایجاد شود و اینکه مشکل از پنی سیلین چینی است و تنها واردکنندگان آن مقصر هستند و ما باید از چه کسی شکایت کنیم، در نهایت از شکایت منصرف شدیم.

وی گفت: در حال حاضر بیمار در هوشیاری به سر می برد و قادر به حرکت دادن دست و پای خود است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
مقصر این حادثه سریال درحاشیه است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار