کانون رهپویان وصال که سالهاست جوانان زیادی را به خود جذب کرده،چندی پیش به دلیل نا معلومی تعطیل اعلام شد.اما اخیرا رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس گفته: تعطیل شدن کانون بزرگ فرهنگی رهپویان وصال شیراز به‌دلیل مشکلات مرتبط با وارثان شخص واقف این مجموعه بوده است.
کد خبر: ۳۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 14 May 2015
تابناک فارس:
کانون رهپویان وصال سالهاست که در شهر شیراز فعالیت می کند و در سطح کشور از شهرت بالایی برخوردار است.

این مجموعه با داشتن برنامه های مذهبی پسندیده و به دور از زیاده گویی و همچنین با داشتن سرپرستی فرهیخته که بسیار مورد توجه جوانان است،همیشه در مناسبتهای مذهبی جوانان زیادی را به سمت خود می کشد.

اما چندیست که این مجموعه به دلایل نا معلوم تعطیل شده.

اخیرا مظفر مختاری رئیس شورای هیئت های مذهبی استان فارس در این مورد گفته:تعطیل شدن برنامه‌های این کانون به‌دلیل مشکلات مرتبط با وارثان شخص واقف این مجموعه، ضربه بزرگی به پیکره مسائل فرهنگی و معنوی جوانان شیراز است.

وی با بیان اینکه تعطیل شدن برنامه‌های این کانون به‌دلیل مسائل مربوط به وقف زمین حسینیه سیدالشهدا(ع) شیراز است، افزود: مرحوم جلایر با نیت خیر و با هدف اشاعه مسائل مذهبی و فرهنگی قطعه زمینی در خیابان شهید آقایی شیراز وقف این کانون کرده و مراسم کانون فرهنگی رهپویان وصال از مسجد خیرات شیراز به این مکان منتقل شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس با اشاره به مشکلات ایجاد شده در مورد مسائل وقفی این زمین عنوان کرد: مراسم هفتگی و برنامه‌های کانون فرهنگی رهپویان وصال توسط مسئولان این کانون تعطیل اعلام شده است.

مختاری با ابراز "بنده شخصاً در زمان انعقاد تفاهم‌نامه مرحوم جلایر با اداره اوقاف حضور داشتم" خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به امضای آیت‌الله حائری، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه وقت، مدیرکل وقت اداره اوقاف و امور خیریه استان و برخی بزرگان دیگر رسید.

وی با یادآوری اینکه برنامه‌های گسترده و بزرگ فرهنگی و مذهبی که سالیان سال در این مجموعه انجام شده نه‌تنها در سطح شهر شیراز و استان فارس بلکه در سطح کشور زبانزد خاص و عام است تصریح کرد: این کانون با مدیریت منسجم عالمی جانباز و ولایت‌‌مدار و چهره‌ای فرهیخته، متدین و مذهبی جذب جوانان استان و شهر را در اولویت برنامه‌های فرهنگی خود قرار داد و بسیار موفق عمل کرد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس تأکید کرد: جذب جوانان به مسائل دینی و مذهبی در برهه‌ای از زمان که کشور مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی از سوی بیگانگان و دشمنان نظام و انقلاب است اقدامی خداپسندانه و شایسته تقدیر است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی رهپویان وصال شیراز از فضاهای خوب و مناسب فرهنگی برای جوانان و نوجوانان است که با عملکرد و تجربه خوب این موضوع را اثبات کرده است عنوان کرد: متأسفانه تعطیل شدن آن در استان سبب تأثر و تأسف است.

مختاری گفت: با توجه به هجمه‌های سنگین تبلیغاتی دشمنان در رأس نیاز خود به آموزش به وجود مراکز فرهنگی و مذهبی نیاز مبرم دارد و تعطیل شدن مرکزی همچون کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز ضربه بزرگی بر پیکره فرهنگ شهر است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس برطرف کردن مشکلات مربوط به برگزاری مراسم و برنامه‌های کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز را از وارثان و نزدیکان واقف زمین حسینیه سیدالشهدا(ع) خواستار شد و افزود: از محضر حضرت آیت‌الله ایمانی به‌عنوان متولی فرهنگ و رئیس شورای فرهنگ استان و آیت‌الله دستغیب عضو خبرگان رهبری و دیگر علمای شهر نیز تقاضا می‌شود در این زمینه پادرمیانی کنند.

مختاری خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در راستای برطرف شدن مشکلات مربوط به کانون فرهنگی رهپویان وصال و در راستای فعالیت‌های دوباره این کانون به وظیفه خود عمل کند.

وی تصریح کرد: در این برهه از زمان که جامعه نیاز مبرم به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارد نه‌تنها مرکز فرهنگی مذهبی جدید راه‌اندازی نشده است بلکه یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی استان و کشور تعطیل شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس با بیان اینکه تمام مسئولان و متولیان فرهنگی شهر برای بازگشایی مجدد این مرکز به‌روی جوانان تلاش دارند، عنوان کرد: شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس به‌دنبال این است که کانون فرهنگی مذهبی رهپویان وصال شیراز را به‌عنوان یک الگو به کشور معرفی کند.

مختاری با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز در بسیاری از استان‌های کشور و در بسیاری از شهرستان‌های استان فارس به‌تبعیت از کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز مراکز فرهنگی بسیاری با محوریت جوانان راه‌اندازی شده بیان کرد: عملکرد این کانون در جذب جوانان و نوجوانان بسیار موفق بوده است.

وی تأکید کرد: در راستای مقابله با ترفندها و دسیسه‌های دشمنانی که سعی در انحراف جوانان دارند و عفت و عزت جوانان ما را نشانه گرفته‌اند وجود مراکز فرهنگی مذهبی همچون کانون رهپویان وصال برای جامعه راهگشاست.




 

برچسب ها: رهپویان وصال ، شیراز
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
سلام و خسته نباشید
درجریان هستید که عده ای از افرادسیاسی دراین ماجرا تلاش های زیادی برای تعطیلی این مجموعه کردند. ماجوانان شیرازی دین خود رامدیون سید و زحمتهای او دراین مجموعه هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار