در پی انتشار عکس دست دادن آیت الله ایروانی، روحانی ایرانی با «جان کری»، وزیر خارجه ی آمریکا در حاشیه ی اجلاس گذشته ی داووی ، وی در این باره توضیحاتی داد.
کد خبر: ۳۵۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 31 December 2016




روحانی ایرانی به جان کری چه گفت و چه شنید؟! + تصویر

در پی انتشار عکس دست دادن آیت الله ایروانی، روحانی ایرانی با «جان کری»، وزیر خارجه ی آمریکا در حاشیه ی اجلاس گذشته ی داووی ، وی در این باره توضیحاتی داد.

به گزارش انصاف نیوز، «فرید مدرسی»، روزنامه نگار، پرسش و پاسخی با او در این باره داشته که در تلگرام آن را منتشر کرده است. این گفتگو در پی می آید:

✔️ از آقای ایروانی پرسیدم، زمان حضور در اجلاس داووس و گپ و گفت با وزیر خارجه امریکا مربوط به سال گذشته است؟ گفت: بله.

▪️ادامه دادم که "اینجا کجاست که در حال گفتگو با جان کری هستید؟” گفت: اطاقي است كه من و مفتي اعظم مصر پس از شركت در ميزگردي كه اسقف انگلستان هم حضور داشت و خانم امان‌پور، مديريت آن را برعهده داشته و از سي ان ان هم زنده پخش مي‌شد، حضور داشتیم. آقای کری، وزير خارجه امريكا قصد سخنراني داشتند. در استراحت چند دقيقه‌اي اين فرصت دست داد كه با ايشان مختصر احوالپرسي شود.

▪️گفتم "چه به او گفتید؟” ایروانی پاسخ داد: بنده از تلاش ايشان و تيم همراه جهت به انجام رسيدن برجام، تشكر كرده و گفتم شايد اين تنها فرصتي باشد كه با توجه به سوابق بد عملكرد امريكا درباره ايران، در اختيار شما واقع شده كه نه تنها جناب رئيس جمهور، بلكه مقام معظم رهبري هم از آن حمايت كرده‌اند و بايد نهايت استفاده را با توجه به جايگاه ايران در منطقه، از آن بكنيد.

▪️”دیگر سخنانی هم رد و بدل شد؟” گفت: درباره مبارزه با افراطي‌گرايي هم صحبت كرديم که تاكيد کردم ايران و شيعه دشمنان اصلي داعش و تكفيري‌ها هستند و ايران در خط مقدم مبارزه قرار دارد و اين مهم بايد از ناحيه شما مورد شناسايي و قدرداني قرار گيرد.

▪️”جان کری در پاسخ به سخنان شما چه گفت؟!” ایروانی ادامه داد: ايشان هم گفتند كه من و ديگر اعضاي تيم وزارت خارجه و دولت كاملا مصمم هستيم كه پايبند به توافقات باشيم و اينجانب به دليل شخصي هم علاقه و علقه خاصي به ايران دارم و آنگاه دختر خويش را كه همراهش بود، معرفي كرد و او هم عكس فرزندش را كه داراي پدري ایراني است، نشان داد. سپس من ابراز اميدواري كردم كه روزي بتوانند به همراه اعضاي خانواده به ايران سفر كرده تا از نزديك با فرهنگ غني و تاريخ و تمدن ايراني‌ها آشنا شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار