بر اثر حمله به کلوپ شبانه در ترکیه
بر اثر حمله تروریستی به یک کلوپ شبانه در استانبول، دست کم 39 تن به ضرب گلوله کشته شدند و 46 تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۳۵۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 01 January 2017
بر اثر حمله تروریستی به یک کلوپ شبانه در استانبول، دست کم 39 تن به ضرب گلوله کشته شدند و 46 تن دیگر زخمی شدند.
 در پی حمله مسلحانه به مردمی که در یک کلوپ شبانه در استانبول سال نو میلادی را جشن گرفته بودند،
درباره تعداد مهاجمان گزارش های ضد و نقیضی منتشر شده است. سی ان ان ترک از دو مهاجم خبر داد اما فرماندار استانبول می گوید فقط پای یک مهاجم در کار است و تیراندازی بی هدف او در باشگاه به کشته شدن 39 نفر و مجروحیت 46 تن دیگر منجر شده است. یکی از کشته شدگان افسر پلیس ترکیه است.

گزارش رویترز از تجمع 500 تا 600 نفر به مناسبت جشن روز اول سال جدید میلادی در این باشگاه شبانه خبر می دهد.
شاهدان می گویند برخی از مردم حاضر در این باشگاه از ترس کشته شدن خود را به داخل رود بسفور در مجاورت این باشگاه پرتاب کرده اند و نیروهای امنیتی نیز برای نجات آنها به آب زدند. 
 
افراد مسلح به کلاشینکف در ساعت یک و سی دقیقه بامداد یکشنبه به وقت محلی، ابتدا یک پلیس را در ورودی کلوب «رینا» از پای درآوردند و سپس وارد کلوب شدند و حاضران در این کلوپ شبانه را به رگبار بستند. شاهدان عینی گفته اند تروریست ها خیلی خونسرد اقدام به تیراندازی کرده اند و دستپاچگی در رفتارشان مشاهده نشده است. بر اساس گزارش رسانه های ترک، با آغاز حمله به این کلوپ برخی از حاضران برای فرار خود را به داخل کانال بسفر انداخته اند.
 

 
در شرایطی که فرماندار استانبول از یک عامل سخن به میان آورده، برخی شاهدان تاکید کرده اند که عاملانی اقدام به حمله به باشگاه شبانه کردند که لباس بابانوئل پوشیده بودند و بر اساس شواهد حداقل سه مرد مسلح در این حمله تروریستی نقش داشته اند. بر اساس اعلام قبلی امشب هفده هزار پلیس در استانبول در حال آماده باش بوده اند اما تروریست ها به سادگی توانسته اند چنین حمله تروریستی را در چنین نقطه مشهور و پرجمعیتی رقم بزنند.
 
پیش از آنکه نیروهای پلیس وارد این کلوپ شبانه شوند، مهاجمان از داخل باشگاه شبانه در استانبول به طرف نیروهای پلیس در خارج از این ساختمان به صورت بی هدف تیراندازی کردند. از سرنوشت مهاجمان اطلاعات دقیقی در دست نیست اما برخی منابع اعلام کرده اند پلیس ترکیه یکی از مهاجمان را هنگام فرار از صحنه، هدف قرار داده و کشته است. پلیس ترکیه از بیم تکرار حملات مشابه دستور داد تا به سرعت همه باشگاه‌های شبانه در استانبول تعطیل شوند.
 
 
هنوز مشخص نیست در میان قربانیان این حادثه تروریستی، هیچ کدام از شهروندان ایرانی حضور داشته باشند و تاکنون اطلاعات دقیقی درباره هویت و ملیت قربانیان این حادثه منتشر نشده است.
 
00:00 02:10
دانلود

این خبر تکمیل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار