مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان خبر داد:
اجرای طرح پایلوت ملی شناسایی استعدادهای برتر کسب و کار روستایی ویژه گروه هدف پروژه اقتصاد مقاومتی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در استان گلستان آغاز شد.
کد خبر: ۳۵۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 01 January 2017
 اجرای طرح پایلوت ملی شناسایی استعدادهای برتر کسب و کار روستایی ویژه گروه هدف پروژه اقتصاد مقاومتی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در استان گلستان آغاز شد. 

طرح پایلوت شناسایی استعدادهای برتر (روستایی) با حضور جمعی از کارشناسان  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مهندس تیرانداز مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان و مربیان کارآفرینی بصورت پایلوت در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران گرگان اجرا گردید.

تیرانداز  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، در این جلسه گفت: این طرح در استان گلستان به عنوان دومین استان در سطح کشور و در شهرستان گرگان اجرا می شود و این موضوع با اهمیتی برای استان محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به سرمایه گذاریهایی که درآموزشهای فنی و حرفه ای انجام شده و تمامی عوامل ، منابع اجرای این طرح موجود است و ما باید بتوانیم هنر استفاده و بکارگیری و بهره مندی از این منابع را داشته باشیم این طرح در راستای بهره وری بیشتر از امکانات و منابع  موجود اجرا می گردد.

ارواحی، معاون دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ضمن اشاره به اهمیت طرح گفت:  این طرح در سال ۹۳ در دفتر طرح آموزش روستایی تحت عنوان طرح توانمندسازی روستائیان و عشایر و مناطق مرزی طرح ریزی و کلیات طرح نیز در سال 94 با توجه به اهمیت کار بودجه ای در مجلس به آن اختصاص یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال 95 این طرح، با توجه به اهمیتی که داشت، از زاویه اقتصاد مقاومتی و در سطح کلان، مورد بحث قرار گرفت و جزو یکی از طرح های شش گانه وزارت کار بودکه پذیرفته شد.

وی ادامه داد: در این طرح، هدف تکیه بر ظرفیت ها و شناسایی افراد مستعد و برتر بومی است و در راستای شایسته یابی، شایسته پروری، اقتصاد سبز و توجه به کار شایسته و با تعامل بین سازمان و همت مردم، اهداف سازمان را پیش برده و وضعیت اقتصادی کشور را رونق بخشیم.

دلاویز مدیر بخش مشاوره سازمان فنی و حرفه ای نیز هدف اصلی طرح را، بحث استعداد سنجی و استعداد یابی به ویژه در راستای اقتصاد مقاومتی و در محیط روستایی عنوان کرد و گفت: باید تنوع در کارها ایجاد شود و این میسر نخواهد شد مگر با شناسایی استعدادهای جوانان و اعتماد کردن به آنان در حوزه مشاغل روستایی، در مشاوره شغلی، هدف این است تا فرد را نسبت به توانایی و سرشت وجودی اش سنجش کرده و شغل و حرفه ای طراحی گردد.

دلاویز ادامه داد: مردم این استان ، افراد سخت کوش و مسلط به کار و حرفه اشان هستند و همیشه شهودی کار می کنند.

مدیر بخش مشاوره سازمان فنی و حرفه ای عنوان کرد: باید استانداردها و شیوه نامه ها و اطلس مشاغل برای مناطق تهیه گردد تا براساس آنها مشاغل ساماندهی گردند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار