معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: جشنواره تئاتربه صورت رقابتی و با موضوع ایثار و شهادت در بخش های کارگردانی، طرح و ایده و بازیگری زن و بازیگری مرد برگزار می شود و بنابر صلاحدید هیات داوران از نفرات اول تا سوم با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی تقدیر به عمل می آید.
کد خبر: ۳۵۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 02 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛عمران خودآموز اظهار کرد: این جشنواره با حضور گروه های نمایشی از استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، همدان و ایلام اسفند امسال به میزبانی شهرستان دهلران برگزار خواهد شد.
 
وی 6 محور این جشنواره را معرفی الگوهای برجسته‌ ایثار و شهادت با الهام از سیره‌ شهیدان به ویژه شهدای عملیات محرم در منطقه‌ عملیاتی شرهانی، ایثار و فداکاری پدران، مادران و همسران شهیدان و جانبازان، نقش ایستادگی و مقاومت مردم مناطق مرزی در توسعه و امنیت پایدار کشور، جلوه های ایثار و فداکاری در سبک زندگی ایرانی و اسلام، ایثار و مقاومت مدافعان حرم در خارج از مرزهای جغرافیایی و جلوه های مشابه آن در سایر کشورهای تحت ستم و تاثیر روحیه ایثار و مقاومت در تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد.
 
خودآموز افزود: جشنواره به صورت رقابتی و با موضوع ایثار و شهادت در بخش های کارگردانی، طرح و ایده و بازیگری زن و بازیگری مرد برگزار می شود و بنابر صلاحدید هیات داوران از نفرات اول تا سوم با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی تقدیر به عمل می آید.
 
به گفته وی، در بخش های طراحی صحنه و فضا و ساخت وسایل، موسیقی، طراحی لباس و طراحی پوستر و بروشور با اهدی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی از یک برگزیده تقدیر می شود.
 
وی اضافه کرد: بر اساس موافقت اداره کل هنرهای نمایشی، 2 اثر برگزیده این جشنواره به دبیرخانه‌ جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی خواهند شد.
 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: آثار متقاضی شرکت در جشنواره باید تولید سال 1395 باشد و در هیچ یک از جشنواره های استانی، منطقه ای و ملی نیز شرکت نکرده باشد.
 
خودآموز یادآور شد: ستاد برگزاری جشنواره در پایان بر اساس شاخص ها و معیارهای مورد نظر خود، به گروه‌های راه یافته به بخش رقابتی، حداکثر تا مبلغ 15 میلیون ریال کمک هزینه پرداخت خواهد کرد.
 
وی افزود: چنانچه در هر مرحله تغییر و تفاوتی در شکل یا محتوای اثر با آنچه در لوح فشرده (فیلم نمایش) که توسط متقاضی ارائه شده است، مشاهده گردد نمایش مذکور از بخش مسابقه حذف خواهد شد.
 
این مقام مسئول آخرین مهلت دریافت فیلم های نمایش در قالب لوح فشرده را 16 بهمن و زمان اعلام نهایی آثار پذیرفته شده را 23 بهمن و زمان برگزاری جشنواره را نیمه‌ اول اسفند امسال اعلام کرد.
 
خودآموز از علاقه مندان خواست آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران ارسال کنند.
 
منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار