کرمانشاه- مدیراجرایی جشنواره‌ بین‌المللی فرهنگی- هنری اقوام در کرمانشاه از معرفی داوران بخش تئاتر برای بررسی ۷۵ اثر نمایشی ارسالی به این جشنواره خبر داد.
کد خبر: ۳۵۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 02 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از مهر،سعید جمشیدی از معرفی داوران مرحله بازبینی بخش تئاتر اولین جشنواره بین‌المللی فرهنگی- هنری اقوام در کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: داودفتحعلی بیگی، هواس پلوک، مجتبی قلندرلکی، محمد درند، سعید جمشیدی و مرتضی اسدی مرام کار بررسی آثار ارسالی به بخش تئاتر این جشنواره را - که به صورت ملی برگزار می‌شود- به عهده دارند.

مدیراجرایی جشنواره‌ بین‌المللی فرهنگی- هنری اقوام در کرمانشاه تصریح کرد: استاد داود فتحعلی بیگی دبیرجشنواره بین‌المللی آیینی سنتی نیز بوده و نویسنده، کارگردان، بازیگر و پژوهشگر حوزه آیین است.

وی افزود: هواس پلوک نیز کارگردان و نویسنده حوزه آیین است و مجتبی قلندرلکی  نیز از پیشکسوتان تئاتر استان بوده که بازیگری وکارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه خود دارد.

مدیراجرایی جشنواره‌ بین‌المللی فرهنگی- هنری اقوام در کرمانشاه ادامه داد: محمد درند دیگر داور بخش بازبینی نیز، هم اکنون رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوده و کارگردان تئاتر نیز است. سعیدجمشیدی نیز کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی کرمانشاه است و بازیگری و کارگردانی تئاتر را در کارنامه دارد.

وی گفت: مرتضی اسدی مرام از دیگر داوران بازبینی و انتخاب آثار بخش تئاتر جشنواره مذکور، مسئول دفتر تئاترخیابانی استان بوده و کارگردان و نویسنده تئاتر نیز است.

**ویژگی‌های آثار انتخابی

جمشیدی خاطرنشان کرد: در مجموع ۷۵ اثر نمایشی از ۳۲ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و پس از بازبینی آثار برگزیده معرفی خواهند شد.

وی در خصوص ویژگی های مورد نظر برای انتخاب آثار گفت: بومی و محلی بودن آثار از جمله ویژگی های مد نظر بوده و آثار باید برگرفته از آداب و سنن، قصه های فولکولور، افسانه های محلی و ویژگی هایی از این دست باشد.

مدیراجرایی جشنواره‌ بین‌المللی فرهنگی- هنری اقوام در کرمانشاه در پایان یادآور شد: مرحله بازبینی آثار از ۹ دی ماه آغاز شده و به زودی نتایج مورد نظر اعلام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار