کد خبر: ۳۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 16 May 2015

 بیست و یکمین کاروان پیاده آذربایجان‌شرقی با عنوان امام علی(ع) از تبریز با رمز فاطمه زهرا(س) عازم مرقد امام راحل شد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، بیست و یکمین کاروان پیاده استان با عنوان امام علی(ع) از تبریز امروز با بدرقه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با رمز فاطمه زهرا(س) راهی تهران و مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران شد.

این کاروان که حرکت خود را برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی و تجدید‌ میثاق با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران آغاز کرده است، در طوب سال‌های اخیر با استقبال خوب مردم تبریز و 59 شهر و روستای مسیر تبریز به تهران قرار گرفته است که امسال نیز پس از طی 750 کیلومتر در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل شرکت کنند.

بنابر این گزارش، در حاشیه این مراسم احمد تیزچنگ، مسؤول کاروان‌های پیاده مرقد امام خمینی آذربایجان‌شرقی ‌اظهار داشت: کاروان پیاده امام علی (ع) امروز برای بیست و یکمین بار حرکت خود را از تبریز آغاز می کند تا پس از طی مسافت 750 کیلومتری، سیزدهم خردادماه به تهران خواهند رسید.

وی با اشاره به این‌که کاروان متشکل از 110 عضو از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از طلاب و دانشجویان تبریز است، گفت: این برنامه در 18 روز با توقف در 59 شهر و روستا بعد از طی مسافت‌هایی در استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، قزوین، البرز و تهران انجام شده و در شهرهای مختلف برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

تیزچنگ حفظ سوره‌های قرآنی و برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی با گرایش فرهنگی از آیات قرآن و نهج‌البلاغه را از برنامه‌های این کاروان برشمرد و افزود: سال گذشته در مسیر 59 شهر  و روستا بین جوانان و نوجوانان برای ترویج قرآن و نهج‌البلاغه جزوه‌هایی توزیع شده است که امسال در این مسیرها سؤالاتی مطرح و جوایزی اهدا می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار