رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم گفت: معابر پرتردد قم برای کاهش ترافیک و ترویج فرهنگ رفتار ترافیکی با ۶۰ دوربین نظارتی رصد می‌شود.
کد خبر: ۳۵۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 05 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، اکبر قلیچ با اشاره به راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر قم از سال 1393، اظهار داشت: با تمهیدات مدیران بالادستی در شهرداری قم، در این زمینه رشد قابل‌توجهی صورت گرفته و توانستیم در طول این چند سال، پیشرفته‌های خوبی داشته باشیم.

وی راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر قم را از ضروریات زیربنایی مدیریت شهری ذکر کرد و گفت: برای دور نماندن از چرخه تعالی و پیشرفت نتیجه بر آن شد که شهر قم نیز به چنین مرکزی مجهز شود.

قلیچ گفت: نیاز به شهر هوشمند با رشد روزافزون شهرها به‌ویژه شهر زیارتی مانند قم که سالانه میزبان میلیونی زائران و توریست‌ها از سراسر دنیا است، حس می‌شد، به همین دلیل این مرکز به‌عنوان متولی در امر مدیریت و کنترل ترافیک معابر سطح شهر و باهدف نظارت بر جریان تردد وسایل نقلیه و تسهیل دسترسی به نقاط مختلف و نظم دهی به جریان عبور و مرور وسایل نقلیه در قم ایجاد شد.

وی ادامه داد: دو سال از راه‌اندازی این مرکز در شهر قم می‌گذرد مرکز هوشمند ترافیک توانسته است با همکاری با دیگر سازمان‌ها و ارگان های مؤثر در امور حمل‌ونقل و تعامل سازنده با سایر مراکز اقدامات قابل‌توجهی را انجام دهد.

رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم گفت: نصب دوربین در برخی معابر پرتردد توانسته از تردد غیرضروری شهروندان جلوگیری کند و خواسته شهروندان که ترافیکی روان و بدون گره در معابر است را تا حدودی عملی کند.

قلیچ ادامه داد: در حال حاضر معابر سطح شهر قم به حدود 60 دوربین نظارتی مجهز است که به‌صورت فعال ترافیک قم را رصد می‌کند و در طرح‌های توسعه، شمار این دوربین‌ها افزایش می‌یابد و 115 تا 120 منطقه با این دوربین‌ها رصد می‌شود.

وی افزود: سامانه‌های هوشمند پلاک خوان در مرکز ترافیکی 19 دی، انقلاب، ارم، بلوار بهار، ورودی سه‌راه و چهارراه بازار و خطوط ویژه ایجادشده که با 20 دوربین پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم افزود: این مرکز در نظر دارد تا پایان سال 95 نسبت به توسعه و تکمیل پارکینگ‌های شهر اقدام کند که این امر می‌تواند در کاهش ترافیک بسیار مؤثر باشد و در این راستا درصد پایش تصویری در پارکینگ‌ها تا 11 دروازه در چهار پارکینگ تا پایان سال 95 افزایش خواهد یافت.

قلیچ بیان کرد: سه مسیر عوارضی آزادراه تهران- قم، رمپ ورودی میدان 72 تن و بلوار زائر به سامانه‌های ترددشماری به‌منظور مدیریت عبور و مرور برون‌شهری در ایام خاص مجهز هستند که در کنترل ترافیکی بسیاری مؤثر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار