بررسی روزنامه های اصفهان در یکشنبه
تابناک: روزنامه های صبح اصفهان با توجه به قهرمانی سپاهان در لیگ برتر فوتبال کشور، روزنامه های اصفهان به خاطر این مسئله طلایی شدند.
کد خبر: ۳۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹ 17 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های صبح اصفهان با توجه به قهرمانی سپاهان در لیگ برتر فوتبال کشور، روزنامه های اصفهان به خاطر این مسئله طلایی شدند.

****
http://www.zayanderoud.com/PaperPhotos/1394/2/27/1/1.jpg

روزنامه زاینده رود در خبری به نقل از مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری نوشت: مرنجاب، نیازمند نگاه ویژه برنامه ریزان است.مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری گفت: مطالعات طرح جامع محور گردشگری کویرها و بیابان‌های ایران که با نظارت کمیته ملی طبیعت گردی بر روی 17 استان بیابانی و کویری کشور انجام شده است، نشان داد که دو سایت مرنجاب و شهداد سایت‌های پیشتاز کویری و بیابانی کشور هستند.

محمدعلی فیاضی در نشستی که با حضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار آران و بیدگل و رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در محل سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در این میان مرنجاب به عنوان یک سایت نمونه طبیعت گردی که به دلیل نزدیکی با پایتخت کشور و برخورداری از جاذبه‌های متنوع طبیعی، مذهبی، تاریخی و فرهنگی در پیرامون آن، دارای امتیاز ویژه‌ای است.

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری افزود: لازم است برنامه ریزان استانی نگاه ویژه‌ای به منطقه مرنجاب داشته باشند و در جهت ساماندهی آن بکوشند. وی گفت: نصب تابلوهای گردشگری متناسب با فرمولوژی منطقه به زبان‌های فارسی و انگلیسی، ایجاد اماکن خدماتی در نزدیکی سایت، ایجاد پارکینگ در مجاورت کاروانسرای مرنجاب جهت جلوگیری از ورود وسایل نقلیه به داخل کاروانسرا و ساماندهی و مدیریت صحیح مناطق اطراف کاروانسرا و محدوده سایت از جمله اقداماتی است که باید در این منطقه انجام شود.

فیاضی تاکید کرد: معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مرنجاب را به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار خود می‌داند و در این راستا اعتباری جهت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این سایت درخواست کرده است.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی و مسوولان این شهرستان باید با عزم جدی و همگرایی عمومی و با استفاده از اصول علمی مبتنی بر توسعه پایدار در ساماندهی منطقه کویری مرنجاب تلاش کنند. مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری تاکید کرد: چشم اندازهای بکر جغرافیای طبیعت ایران دارای تنوع اقلیمی و زیستی متفاوتی است که آن را از سایر کشوورهای جهان متمایز کرده است.

وی افزود: یکی از کم نظیر‌ترین مواهب الهی که می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در توسعه، به خصوص در مناطق کم برخوردار از نظر اشتغال و درآمد عمومی برخوردار هستند ایفا می‌کند ظرفیت‌های مناطق کویری و بیابانی کشور است .فیاضی گفت: توسعه گردشگری در این مناطق می‌تواند در توانمند سازی جوامع محلی و ایجاد اشتغال پایدار موثر باشد.





روزنامه نسل فردا در گزارش امروز خود در مطلبی تحت عنوان "تاج قهرمانی بر سر سپاهان " نوشت:پرونده چهاردهمین دوره لیگ برتر در هفته سی ام در شرایطی بسته شد که جام قهرمانی در بزرگراه تبریز ،تهران، اصفهان سرانجام به نصف جهان رسید .مردم دیار گنبد های فیروزه ای برای پنجمین قهرمانی طلایی پوشان در لیگ برتر تا پاسی از شب کارناول شادی به راه انداختند و در پوست خود نمی گنجیدند و اما اتفاقات هفته سی ام لیگ برتر 

 بزرگراه تبریز ،اصفهان غرق در هیاهو 
دو دیدار فوق العاده حساس تیم‌های تراکتور ، نفت تهران در تبریز و سپاهان ،سایپای البرز مصادف شد تا هواداران منتسب به این تیم‌ها اکثر سکوهای ورزشگاه های یادگار امام و فولادشهر را پر کنند .تماشاگران پرشور تبریزی حتی تا ساعت 12 ظهر جمعه گوش تا گوش استادیوم را پر کردند تا برای اولین مرتبه قهرمانی در لیگ برتر را حس کنند . ده هزار تماشاگر علاقه مند به سپاهان نیز در ورزشگاه فولادشهر با حضور استاندار و مدیر عامل کارخانه فولاد مبارکه به هرطریق ممکن از رادیوو یا اینترنت نتیجه دیدار تراکتور ونفت را رصد می کردند. شاگردان فرکی وقتی با دو گل بی نظیر مهدی شریفی دو بر صفر از سایپا پیش افتادند و هنگامی که با خبر می شوند کا راولیویرا و منصوریان در تبریز با تساوی دنبال می شود شادی زایدالوصفی انجام می دهند اما هرگاه این دو تیم تراکتو و نفت ،از یکدیگر جلو می افتادند سکوهای ورزشگاه فولادشهر در سکوت باقی می ماند، اما بازی جوانمردانه قرمز پوشان شهر تبریز و زردپوشان نفت تا دقایق انتهایی مسابقه که با تساوی پر گل 3-3 به پایان رسید حکم پنجمین قهرمانی زردجامگان اصفهانی را محکم کرد تا بزرگراه تبریز اصفهان با عوارضی تهران غرق در هیاهو و تلاطم شود . هواداران و 
علاقه‌مندان تیم سپاهان در جشن قهرمانی تیم محبوبشان حاضر شدند و با راه انداختن کارناول شادی از فولادشهر به اصفهان یکبار دیگر بر تکمیل شدن ورزشگاه نقش جهان تایید کردند که فوتبال اصفهان با این پتانسیل از نعمت یک ورزشگاه مدرن و به روز محروم است . 

 سرنوشت سپاهان با فتیله نفتی 
در لیگ 13 و 14 به طور حتم تیم فوتبال نفت تهران در سرنوشت آسیایی شدن و قهرمانی سپاهانی ها نقش بسزایی داشت . در هفته سی ام لیگ سیزدهم تیم فوتبال سپاهان در شرایطی با هدایت کرانچار به رتبه چهارمی لیگ رسید که در مصاف با نفت گل محمدی تنها با تفاضل یک گل کمتر از صعود به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باز ماند . البته هادی عقیلی در آن دیدار یک ضربه پنالتی را نیز از دست داد. اما امسال تساوی سه بر سه در تبریز و برد سپاهان در فولادشهرمصادف با قهرمانی تیم سپاهان شد .

 ذوب آهن هم آسیایی شد 
به طور حتم تیم ذوب آهن با کسب امتیازهای لازم و بدون باخت در نیم فصل دوم با تساوی که در ورزشگاه ثامن مشهد برابر تیم نفت به دست آورد با قرار گرفتن در رده چهارم جدول برای دومین بار به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد تا از عنوان نایب قهرمانی خود در قاره کهن دفاع کند . مسعود حسن زاده از تیم ذوب آهن با به ثمر رسانده 9 گل بهترین گلزن این تیم لقب گرفت . 

 نفت تیم شایسته لیگ
نفت تهران ،تیم تحت هدایت منصوریان در حالی به نایب قهرمانی لیگ چهاردهم بسنده کرد که این تیم در فینال مسابقات جام حذفی هم یک پای فینال محسوب می شود نفت با مربی جوان و جوانان جویای نام خود بدون حاشیه مراتب ترقی را پشت سر گذاشت . تیمی که امسال بازیکن توانمندی به نام مرتضی پور علی گنجی را به فوتبال ایران معرفی کرد تا لژیونر شود، تیم سوم لیگ برتر اگر در جام حذفی به قهرمانی برسد باید به احترام جوانانش ایستاد و کلاه از سر برداشت . 

 اتفاق عجیب در تبریز 
بعد از پایان بازی نفت با تراکتور بعضی از تماشاگران که ظاهرا از قضاوت علیرضا فغانی و اعلام قهرمانی تراکتور از سوی بلندگو ورزشگاه و نیمکت تراکتورسازی خشمگین بودند، اقدام به شکستن صندلی‌های ورزشگاه کردند. همچنین هواداران در مقابل درب اصلی ورزشگاه تجمع کرده و علیه داور بازی شعار می دادند، هواداران خشمگین به سمت رختکن تیم ها سنگ پرتاب می کردند که این موضوع باعث مجروح شدن چند نفر از هواداران و خسارت تعدادی از اتومبیل‌های پارک شده در داخل ورزشگاه شد.
 دربی 80 به کام برانکو 
شهر آورد سرخابی ها بدون هیچگونه حساسیتی در شرایطی زودتر از 7 مسابقه دیگر برگزارشد که تنها گل علی علیپور حکم پیروزی را برای قرمزپوشان به ثبت رساند. برانکو با طعم برد سنتی دربی می خواهد برای فصل بعد تیمی در حد قهرمانی ببندد اما در حال حاضر سرمربی کروات تبار تیم پرسپولیس باید تمام فکر و اندیشه خود را معطوف به جدال با الهلا ل در لیگ قهرمانان آسیا کند .

 پیکان سقوط کرد
صمد مرفاوی با شروع نیم فصل دوم مسابقات لیگ سکان هدایت پیکانی ها را به دست گرفت تا مقدمات کار سقوط و واژگونی خودروسازان به لیگ دسته اول را فراهم کند که اینگونه نیز شد . با این اوصاف معلوم نشد چرا شیعی مدیر عامل کارخانه خودروسازان مقدمات کناره گیری منصور ابراهیم زاده را از تیم پیکان فراهم کرد که سقوط کنند . تیم استقلال خوزستان نیز باید در مسابقه پلی آف به مصاف تیم مس کرمان برود . 

 دیگر نتایج هفته سی ام 
صبا 0 فولاد 2 
ملوان 1 نفت مسجد سلیمان 0 
راه اهن 1 گسترش فولاد 0 

 نویدکیا؛ آقای تمام ادوار لیگ برتر
محرم نویدکیا موفق شد با قهرمانی لیگ چهاردهم به همراه سپاهان به پنحمین قهرمانی دوران ورزشی خود در لیگ برتر برسد.کاپیتان سپاهان اصفهان موفق شد به همراه تیمش به عنوان پرافتخارترین بازیکن لیگ دست یابد.محرم نویدکیا به پنجمین قهرمانی خود در لیگ برتر دست یابد و اینگونه عنوان آقای تمام ادوار لیگ برتر را به خود اختصاص دهد و به بازیکنی بی همتا در این زمینه تبدیل شود.

 سپاهان با 5 قهرمانی رکورددار است
سپاهان با کسب پنجمین عنوان قهرمانی، عنوان خود یعنی پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ‌برتر را ارزشمندتر کرد.سپاهانی ها که برای اولین بار سال 81 و در جریان لیگ دوم حرفه ای به عنوان قهرمانی رسیده بودند، استارت برتری را از آن روز زدند. هیچ کس باور نمی‌ کرد که سپاهان در مدت 12 سال صاحب 9 عنوان قهرمانی شود؛ 5 قهرمانی در لیگ و 4 عنوان قهرمانی در جام‌حذفی.1381 قهرمان لیگ ـ 1382 قهرمان جام‌حذفی ـ 1384 قهرمان جام‌حذفی ـ 1385 قهرمان جام‌حذفی ـ 1388 قهرمان لیگ ـ 1389 قهرمان لیگ ـ 1390 قهرمان لیگ ـ 1391 قهرمان جام‌حذفی ـ 1393 قهرمان لیگ...سپاهانی ها امسال در شرایطی قهرمان لیگ شدند که هرگز شرایطی شبیه به این را تجربه نکرده بودند و غالبا در هفته های ما قبل آخر قهرمانی خود را قطعی 
می کردند.
 ادینیو آقای گل لیگ برتر 
ادر لوسیانو ادینیو موفق شد در پایان لیگ چهاردهم عنوان آقای را از آن خود کند.
مهاجم برزیلی تراکتورسازی که سهم عمده ای در حضور این تیم تا روز پایانی لیگ برتر در جمع مدعیان قهرمانی داشت در نهایت عنوان آقای گلی را به نام خود کرد.لوسیانو ادینیو در پایان لیگ برتر با 20 گل زده موفق شد کفش طلا و عنوان آقای گلی را به خود اختصاص دهد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار