رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب گفت: اجرای صحیح و امینانه نیت واقفان خیراندیش و نیکوکار یک وظیفه شرعی است.
کد خبر: ۳۵۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 07 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،حجت الاسلام محمد قربانی روز شنبه افزود: لزوم اجرای نیت واقفان نیازمند مشارکت و همراهی مردم و همچنین همکاری بیش از پیش مسوولان دستگاه های اجرایی است.
وی بر لزوم همکاری مسوولان در تحقق نیت واقف کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین تاکید کرد و اظهارداشت: این کاروانسرا از موقوفه های متصرفی اوقاف و زیرنظر اداره اوقاف و امور خیریه است.
وی ادامه داد: کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین دارای 76 غرفه است که 50 غرفه آن در اختیار مستاجر و بقیه غرفه ها نیز در تصرف میراث فرهنگی و فاقد قرارداد اجاره است.
وی گفت: داخل محوطه، راهروها و حیاط این کاروانسرا در گذشته با تصمیم فرمانداری وقت و مسوولان شهرستان قصرشیرین در اختیار کوله بران محلی قرار گرفت که فاقد قرارداد اجاره است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب اظهار کرد: طرح ساماندهی کاروانسرای موقوفه شاه عباسی قصرشیرین در دست اقدام است و در دوره فرمانداران قبلی بیش از 10 جلسه برای انجام این مهم برگزار شد. 
حجت الاسلام قربانی، از جمله برنامه های اوقاف و امور خیریه برای ساماندهی کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین را ایجاد فضای مناسب برای غرفه داران مستاجر، ایجاد فضای فرهنگی، رستوران سنتی، باشگاه ورزشی، پایگاه مقاومت بسیج، نمازخانه، امکانات رفاهی، ساماندهی سامانه برق و روشنایی، رفع معایب و نواقص موجود، تعویض در های ورودی و تابلوهای فرسوده، یکنواخت سازی ظاهر مجموعه، بهسازی حیاط موقوفه و حفظ و نگهداری صحیح از این موقوفه عنوان کرد. 
وی اضافه کرد که با توجه به پیگیری های اداره اوقاف قصرشیرین، متاسفانه اداره میراث فرهنگی این شهرستان علاوه بر خودداری از هرگونه همکاری لازم و عملی برای عملیاتی شدن برنامه ها، بر این موضوع که اداره اوقاف حق هیچ گونه بهره برداری از کاروانسرای شاه عباسی ندارد، اصرار دارد که این امر خلاف نیت واقف و شرعا حرام است.
این مقام مسوول گفت که طبق نیت واقف، عواید بهره برداری از کاروانسرای موقوفه شاه عباسی قصرشیرین باید صرف برگزاری آیین های عزاداری امام حسین (ع) و حمایت از زوار این امام و همچنین حفظ عین موقوفه است که در عمل تاکنون این گونه نبوده است.
حجت الاسلام قربانی اعلام کرد که اداره اوقاف وامور خیریه قصرشیرین برای تعیین تلکیف وضعیت نهایی مستاجران و متصرفان موقوفه کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین آماده همکاری با مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط است. 
در 2 شهر قصرشیرین و سرپل ذهاب 9 موقوفه سرا و پنج بقعه متبرکه وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار