نماینده مردم اصفهان در مجلس:
تابناک: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مجمع میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان را نهادی رو به رشد و با آینده‌ای روشن توصیف کرد.
کد خبر: ۳۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 17 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، عباس مقتدایی صبح امروز در نشستی با اعضای مجمع گردشگری استان اصفهان که در هتل سپاهان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد مانند مجمع گردشگری نقش موثری در ارائه مشاوره‌های تخصصی به مسئولان تصمیم‌گیر و قانون‌گذار دارند.

وی با اشاره به متن سخنرانی خود درباره حمایت از میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سال گذشته و استقبال نمایندگان از طرح پیشنهادی وی افزود: بیشتر اطلاعات و آمار واقعی از وضعیت موجود که در این طرح به مجلس ارائه شد از سوی مجمع گردشگری استان اصفهان به بنده انتقال داده شده بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود برنامه‌ریزی استراتژیک و بلندمدت در صنعت گردشگری گفت: تغییرات سریع مدیریتی، عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات، خروج سرمایه‌ها از استان اصفهان و عدم توجه کافی به بخش گردشگری در سیاست‌های کلان کشور از جمله مشکلات این بخش است که به مسئولان بلندپایه کشور منتقل شده است.

وی تصریح کرد: نبود فهم عمیق از مباحث گردشگری و به بلوغ نرسیدن برنامه‌ریزی‌ها در صنعت گردشگری به شدت به این حوزه آسیب زده است.

مقتدایی با بیان اینکه مجمع گردشگری استان اصفهان اطلاعات کافی و دقیق و همچنین دید واقع‌بینانه‌تری نسبت به مسائل گردشگری دارد از مجمع گردشگری استان اصفهان خواست تا مسائل و مشکلات خود را با نهادهای قانونگذار مانند فراکسیون‌های مربوطه در مجلس در میان بگذارد.

وی با اشاره به عملکرد مثبت مسئولان استان اصفهان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: با وجود تمام اقدامات انجام گرفته باید گفت که سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و همچنین سرعت رفع موانع تولید در استان اصفهان بسیار کند و در برخی مواقع متوقف است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با طرح این سؤال که آیا تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه می‌تواند مشکلات این بخش را کاهش دهد، گفت: تا زمانی که فهم عمیقی از مسائل و توانمندی‌های کشور در بخش گردشگری وجود نداشته و مولفه برگزیدن مدیران بیش از تخصص وابستگی‌های سیاسی باشد، هیچ‌گونه تغییراتی منجر به نتیجه مثبت نمی‌شود.

مقتدایی در ادامه از مجمع گردشگری استان اصفهان برای پیشبرد صنعت گردشگری در استان اصفهان یاری خواست و تاکید کرد: همراهی و ارائه نظرات و پیشنهادات تخصصی به مسئولان ما را در رسیدن به هدف نهایی یاری می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مجمع میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان مجموعه فعال و تاثیرگذاری است، افزود: این مجموعه باید برای رسیدن به نقاط مطلوب تلاشی جدی‌تر داشته باشد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار