مسئول برگزاری مسابقه‌های لیگ شطرنج مردان استان قم هزینه حضور نماینده قم در لیگ بر‌تر شطرنج را کمرشکن دانست.
کد خبر: ۳۵۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 09 January 2017
به گزارش تابناک قم، محمد لاجوردی اظهار کرد: قم امسال در مسابقه‌های لیگ بر‌تر شطرنج کشور تیمی نداشت و پس از سال‌ها حضور پی در پی و بدون وقفه در لیگ بر‌تر، تصمیم بر آن شد که امسال در لیگ برتری تیمی نداشته باشیم.

وی گفت: وضعیت مالی هیأت شطرنج استان قم برای حضور در لیگ بر‌تر مناسب نیست و هزینه این مسابقه‌ها بسیار زیاد است به طوری که تیم باید در چند هفته به شهرهای مختلف سفر کند اما پولی برای حمایت حداقلی از این تیم وجود ندارد.

مسئول برگزاری مسابقه‌های لیگ شطرنج مردان استان قم افزود: این هزینه‌ها باید با حداقل بودجه پرداخت ‌شود و حتی هزینه رفت و آمد و نیازهای اولیه اعزام یک تیم به شهری دیگر کمرشکن خواهد بود اما در حد حضور در مسابقه‌های داخلی و با زمان محدود مشکلی برای اعزام شطرنج‌بازان قم وجود ندارد. مسابقه‌های جام خزر بهمن‌ماه برگزار می‌شود و قهرمانانی از قم به این مسابقه‌ها اعزام می‌شوند؛ اما مسابقه‌های دسته اول نیز چندی پیش برگزار شد که قم شطرنج‌باز اعزامی به این مسابقه‌ها نداشت.

لاجوردی گفت: مسابقه‌های لیگ شطرنج استان قم با حضور ۹ تیم آغاز شده است که این سومین دوره این مسابقه‌هاست و به صورت هفتگی در روزهای پنجشنبه در خانه شطرنج قم واقع در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار می‌شود. حضور تیم‌هایی از بانک‌ها و نهادهای دولتی در این مسابقه‌ها جالب توجه است و استقبال خوبی از این مسابقه‌ها شده است.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار