معاون مدیرکل بهزیستی مازندران توجه به معلولان را وظیفه همه مدیران و مسؤولان دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید برای نخستین‌بار در بحث تأمین مسکن خانوارهای دارای 2 معلول به بالا توجه ویژه شد.
کد خبر: ۳۵۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 09 January 2017
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، نورالدین علاالدینی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای مشارکت مردمی بهزیستی چالوس با اشاره به ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای تسهیل در زندگی افراد جامعه هدف بهزیستی اظهار کرد: از گذشته تا به امروز به جامعه آسیب‌پذیر معلول کم‌لطفی صورت گرفته و این قشر محروم و ضعیف به‌دست فراموشی سپرده شدند.
 
وی با بیان اینکه یک‌ فرد زمین‌گیر و معلول ماهانه تنها 60 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند، افزود: تعداد افراد جامعه آسیب‌دیده ما بسیار زیاد بوده و رسیدگی به همه آنها بسیار سخت است.
 
معاون مدیرکل بهزیستی مازندران در امور مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی خاطر‌نشان کرد: در همین زمینه در استان مازندران 260 هزار نفر جامعه هدف بهزیستی هستند که بدون شک با توجه به شرایط کنونی اقتصادی رسیدگی به این تعداد افراد سخت بوده و می‌طلبد با تدوین و ارائه راهکارهای مختلف نسبت به تسهیل در روند زندگی آنها گام‌های اساسی برداشت.
 
این مسؤول توجه به معلولان را وظیفه همه مدیران و مسؤولان دانست و تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید برای نخستین‌بار در بحث تأمین مسکن خانوارهای دارای دو معلول به بالا توجه ویژه شده و طی آن با امضای تفاهم‌نامه پنج‌جانبه که مدت آن یک‌سال است، موقعیتی استثنایی به‌وجود آمد تا این خانوارها بتوانند از تسهیلات تعیین‌شده استفاده کنند.
 
علاالدینی با بیان اینکه سهمیه فضای شهری استان مازندران 135 مورد است، اضافه کرد: سهمیه فضای روستایی نیز 128 مورد است که در این زمینه در 8 ماه گذشته بیش از 70 مسکن تحویل داده شده و بیش از 20 واحد نیز در دست اقدام است.
 
وی با اعلام اینکه حدود 28 تا 30 سهیمه شهری و روستایی باقی‌مانده در استان مازندران وجود دارد، خاطر‌نشان کرد: چنانچه نتوانیم در شهرها و روستاهای استان کاری انجام دهیم این سهمیه به دیگر استان‌ها داده می‌شود.
 
معاون مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه در فضای شهری به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا و فاقد مسکن که زمین داشته باشند 30 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود، تصریح کرد: همچنین انشعابات آب، برق و گاز آنها نیز رایگان است.
 
این مسؤول تصریح کرد: در فضای روستایی نیز 18 میلیون تومان بلاعوض و 18 تا 20 میلیون تومان نیز وام 4 درصد پرداخت می‌شود و هزینه انشعابات آب، برق و گاز این افراد نیز رایگان است.
 
علاالدینی با بیان اینکه تنها 3 ماه فرصت داریم تا نسبت به مستندسازی متقاضیان خانوارهای دارای شرایط اقدام کنیم، افزود: در مورد روستاییان فاقد زمین پیشنهاد می‌شود تیم مدیریتی با استفاده از خیران به‌ ریاست فرماندار در شهرستان تشکیل شود تا بتوانیم بستر را برای خانه‌دار شدن این عزیزان نیز فراهم کنیم.
 
وی از وجود هشت متقاضی فاقد زمین در فضای شهر چالوس خبر داد و تأکید کرد: باید هرچه سریع‌تر در این مورد راهکارهای اساسی اتخاذ شود.
 
معاون مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان گفت: در روستاهای ذوات شرق، پردنگون، میانده، تازه‌آباد، ناتر، مسده و گیل‌کلا نیز خانوارهای بالای دو معلول وجود دارند که فاقد زمین بوده و نیازمند مساعدت هستند.
 
* بیشتر از ظرفیت‌های مردمی و خیران استفاده شد
 
فرماندار چالوس نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت نگاه ویژه به‌ جامعه هدف بهزیستی گفت: در جلسه شورای مشارکت مردمی بهزیستی شهرستان بیشتر از ظرفیت‌های مردمی و خیران برای کمک بیشتر به جامعه هدف بهزیستی استفاده شده و اقداماتی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
محمدناصر زندی با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه افزود: شهرستان نیز در این زمینه آمادگی هرگونه همکاری را با اداره‌کل بهزیستی دارد.
 
وی در پایان گفت: در زمینه دستورالعمل این جلسه نیز کمیته‌ای تشکیل شده و موارد ذکرشده مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار