ورود قطار گردشگری اروپایی به تبریز
قطار گردشگری اروپایی شب رو شنبه 26 اردیبهشت 94 وارد تبریز شده و این مسافران به مدت یک شبانه روز در تبریز اقامت خواهند داشت ، بازدید از پارک تاریخی ائل گولی ، مسجد کبود ، بازار تبریز ، موزه آذربایجان و موزه ی قاجار در برنامه یک روزه آن ها جای گرفته است.
کد خبر: ۳۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 17 May 2015

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ورود یک قطار گردشگری اروپایی به تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، فرزین حق پرست گفت: شب گذشته یک قطار گردشگری اروپایی مستشکل از 44 نفر مسافر از راه آهن تبریز وارد شهرمان شدند و در هتل پارس تبریز اقامت یافتند.

حق پرست ادامه داد: این قطار که دیشب وارد شهرمان شد مسافرانی از کشورهای سوئیس ، آلمان ، برزیل و دانمارک در این جمع وجود دارد و مدیریت این قطار توسط یک شرکت گردشگری اروپایی در سوئیس انجام می شود.

وی با اشاره به برنامه یک روزه آن ها، خاطر نشان کرد: این گردشگران از اماکن تاریخی تبریز از جمله پارک تاریخی ائل گلی ، موزه آذربایجان ، مسجد کبود ، بازار تاریخی تبریز و موزه قاجار دیدن می کنند و بعد از ظهر روز یکشنبه تبریز را ترک خواهند کرد.

وی حضور این گردشگران در تبریز را راهی برای مطرح کردن این شهر در سطح جهانی دانسته و خاطر نشان کرد: هر یک از این گردشگران یک سفیر فرهنگی هستند و هریک از آن ها با نگاه متفاوت خود می توانند این شهر را در سطح جهانی معرفی و مطرح کنند.

وی همچنین گفت: یکی از مزایای دیگر ورود قطارهای گردشگری به شهر تبریز این است که می تواند پتانسیل های تبریز را برای جذب سرمایه گذاران افزایش دهد.

حق پرست ، یاد آور شد: ورورد دو قطار گردشگری در طول یک سال گذشته به تبریز و عدم بازدید آن ها از اماکن تاریخی و زیبایی های شهر تبریز انتقادهایی را در پی داشت ولی خوشبختانه با ورود این قطار و همچنین اقامت مسافران در هتل راه را برای ورود تورهای گردشگری دیگر هموار می کند.

وی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی را آماده تعامل با نهادهای و سازمان های دولتی و خصوصی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری های مشترک زمینه های جذب گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش افزایش یابد.

می‌خواهیم با فرهنگ و تمدن ایران آشنا شویم

 سرپرست گروه گردشگران اروپایی هدف اصلی سفر قطار گردشگری را به ایران سفر به محل عبور جاده ابریشم و آشنایی با فرهنگ و تمدن این کشور کهن عنوان کرد.

" هلموت میشل " گفت : این قطار گردشگری متشکل از 44 نفر است که از 4 کشور از اروپا و آمریکای جنوبی گرد هم آمده اند تا با جاذبه های تاریخی دنیا آشنا شوند.


وی افزود: ما بسیار خوشحال هستیم که توانسته ایم گروهی از کشورهای مختلف تشکیل دهیم و به این کشورتاریخی سفر کنیم.

وی هدف این گردشگران را به ایران آشنایی با فرهنگ و تمدن این کشور تاریخی عنوان کرد و مقصد بعدی این قطار گردشگری پس از تبریز را شهرهای  اصفهان ، یزد و شیراز عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری های بیشتر بین فعالان گردشگری ایران و کشور سوئیس تعامل های در این زمینه افزایش یابد و شاهد رونق این صنعت باشیم.

" هلموت میشل " ضمن تقدیر از پرسنل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : خوشبختانه راه آهن ایران با همکاری های لازم در اختیار قرار دادن امکانات مورد نیاز این قطار گردشگری را همراهی کردند.

وی پس از داشتن این تجربه ی موفق در سفر به ایران امیدوار است که همراه گردشگران بسیاری از اروپا و آمریکا به ایران باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار