دبیر شورای راهبردی جمعیت مطرح کرد
دبیر شورای راهبردی جمعیت گفت: ضروری است که جلسات درس خارج در موضوع جمعیت در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۳۵۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 13 January 2017
به گزارش تابناک قم، صالح قاسمی در دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به مسئله جمعیت در حوزه علمیه تصریح کرد: پیشنهاد کردیم که شورای جمعیت در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تشکیل شده و وظایف این مرکز تبیین شود. همچنین ضروری است که جلسات درس خارج در موضوع جمعیت در حوزه‌های علمیه راه اندازی شود.

وی ادامه داد: تشکیل جلسات درس خارج جمعیت در گذشته هم سابقه داشته است و تعدادی از علمای دغدغه مند، چنین جلسات درسی را داشتند، همچنین پیشنهاد تالیف و تنظیم یک واحد درسی با موضوع جمعیت را داریم تا این واحد در تمام مدارس علمیه کشور به طلاب تدریس شود.

دبیر شورای راهبردی جمعیت افزود: پیشنهاد کردیم که در انتخاب کتاب سال حوزه به کتاب‌های تالیف شده در بحث جمعیت هم به صورت ویژه توجه شود، همچنین لازم است که جلسات پرسش و پاسخ در خصوص بحث جمعیت در حوزه‌ها برگزار شود تا طلاب در خصوص این بحث توجیه شود.

قاسمی با اشاره به ضرورت ورود حوزه علمیه به بحث جمعیت اظهار کرد: همانطوری که حوزه در دهه 60 شمسی در توجیه مردم برای اجرای سیاست تحدید نسل نقش داشت، اکنون هم این نهاد دینی باید برای اصلاح این سیاست و افزایش نرخ رشد جمعیت در کشور نقش موثری را ایفا کند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک تمدن نوین اسلامی در ایران شروع شد و یکی از مولفه‌های این تمدن بحث جمعیت بود، بر این اساس داشتن نگاه تمدنی به بحث جمعیت اهمیت زیادی دارد.

دبیر شورای راهبردی جمعیت افزود: این شورا با هدف تحقق سیاست‌های جمعیتی در کشور شکل گرفته است و اعضای متخصص دانشگاهی و حوزوی در شورای راهبردی جمعیت عضویت دارند. نخستین جلسه این شورا در تهران برگزار شد و هدف شورای راهبردی جمعیت این است که با مراجعه به نهادهای اصلی کشور، راهکارهای مدیریت هر نهاد در بحث جمعیت را مورد بررسی قرار بدهد.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: باید از برگزاری دروس خارج با موضوع بحث جمعیت در حوزه‌ها حمایت شود، همچنین لازم است که به موضوع تسهیل ازدواج و فرزند آوری در میان طلاب توجه شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار