فرماندار در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، رحیم شهرتی‌فر فرماندار تبریز در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز با بیان اینکه در زمینه تامین آب شرب شهر تبریز با جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری با مشکلات جدی مواجه هستیم، اظهار داشت: در آستانه فصل تابستان با مشکل مواجه خواهیم شد و باید برنامه ریزی در این زمینه مورد توجه باشد.
کد خبر: ۳۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹ 18 May 2015

وی افزود: یکی از مشکلات جدی تبریز حمل و نقل درون شهری و برون شهری است و با وجود کارهای خوبی که در زمینه سرمایه گذاری حمل ونقل ازسوی شهرداری صورت گرفته است با مشکل آلودگی هوا ناشی از تردد خودروهای عمومی مواجه هستیم.

فرماندار تبریز با بیان اینکه سازمان‌های متولی در مورد تنگناهای شهر تبریز متناسب با هسته‌های کلیدی و شرح وظایف دستگاه‌ها برنامه‌ریزی کنند، اظهار داشت: در آخر سال میزان پیشرفت در سند تدبیر و توسعه شهری باید مشخص شود و بر اساس این گزارش جایگاه ما را مشخص خواهند کرد.

فرماندار تبریز با اشاره به کمبودهای مجموعه ورزشی یادگار امام گفت: در زمانی که مسابقات بزرگ در این ورزشگاه برگزار می‌شود مشکلات بزرگ خود را نشان می دهند.

شهرتی‌فر بر ضرورت توجه به موضوع گردشگری و توسعه پایدار در این زمینه تاکید کرد و گفت: در گردشگری سلامت و نیز گردشگری بر اساس نقاط دیدنی ظرفیت‌های خوبی داریم اما متاسفانه فرصت‌های ما در این زمینه کمرنگ شده است.

وی گفت: برخی ادارات با وجود روشن شدن شرح وظایف در این زمینه کم کاری می‌کنند و در کنار این مسائل منطقه ویژه علم و فناوری است که مصوب شده و مسئولان آن نیز مشخص گردیده اند.

وی افزود: اصلی‌ترین مرکز منطقه ویژه علم و فناوری تبریز است و مسئولان شهری تبریز در این رابطه به کارهایی که باید انجام دهند توجه و حساسیت داشته باشند.

فرماندار تبریز توجه به مسائل زیست محیطی را خاطرنشان کرد و گفت: در جمع آوری و دفع شیرابه‌های زباله‌ها سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفته است و امیدواریم در سایر زمینه های زیست محیطی نیز برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری شود.

وی حرکت جهادی آب و فاضلاب شهرستان تبریز را خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه تصفیه خانه در تبریز به اندازه کافی وجود ندارد طرح آبدارکردن مهرانه رود با مشکل مواجه شد مضاف بر اینکه خروجی تصفیه خانه فاضلاب م‌ تواند در زمینه احیای دریاچه ارومیه ایفای نقش کند.

وی گفت: در آخر سال گزارش ما باید مبتنی بر این باشد که در زمینه رفع تنگناها تا چه حد موفق بوده‌ایم ودر هسته‌های کلیدی تا چه میزان موفق هستیم و باید به سند تدبیر توسعه استان توجه جدی شود.

شهرتی‌فر با اشاره به سفر قریب الوقع رئیس جمهور به تبریز گفت: این سفر روز چهارشنبه صورت می‌گیرد و با وجود تاثیرگذاری در حوزه داخلی و بین المللی برکات زیادی برای شهرمان در پی دارد.

فرماندار تبریز با اشاره به احیای سازمان برنامه و بودجه در کشور و استان افزود: معاون برنامه‌ریزی استاندار به ریاست این سازمان در استان منصوب شده که پیگیر برنامه‌های سفر هستند و در زمینه برنامه‌های سفر رئیس جمهور دو معاون دیگر استاندار مسئولیت دارند و مسئولان شهر تبریز نیز در زمینه برنامه ریزی استقبال و حضور بیشتر مردم و به جا آوردن نقش میهمان نوازی ایفای نقش خواهند کرد.

وی گفت: در 10 روز گذشته دستگاه‌های اجرایی تلاش دارند تا در زمینه استقبال گسترده از رئیس جمهور ایفای نقش کنند و حرکت‌های خودجوش مردم را نیز در نصب بنرهای استقبال از رئیس جمهور شاهد هستیم.

فرماندار تبریز با اشاره به اشتباه فاحش داور و توهم پیروزی در بازی آخر تراکتور سازی گفت: این اتفاق در زمان نامناسبی رخ داد و همه ما ناراحت شدیم و جوانان حاضر در استادیوم نیز که برخی از شب گذشته در آنجا حاضر بودند بسیار ناراحتر بودند.

وی گفت: در ساعات اولیه نیز بیش از 60 هزار نفر جمعیت در استادیوم بودند و مردم و مسئولان منتظر جشن قهرمانی بودند و این اتفاق ناگوار رخ داد و آقای استاندار نیز اعتراض استان را برای رسیدگی به وزیر ورزش و جوانان ابلاغ کردند و اینکه این مسئله ریشه یابی شود.

شهرتی فر گفت: شدت ناراحتی به حدی بود که علاقمندان به فوتبال در منازل نیز را ناخرسندکرد و عده‌ای تصور می‌کنند که این مسئله استقبال از رئیس جمهور را تحت الشعاع قرار دهد اما بنده این مسئله را باور ندارم چرا که استقبال از رئیس جمهور به حیثیت آذربایجان و تبریز بستگی دارد و مردم استان از حدی از بلوغ سیاسی برخوردار هستند که اجازه نخواهند داد این مسئله سفر رئیس جمهور را تحت الشعاع قرار دهند.

وی گفت: ناراحتی عمده مردم از فریبکاری و دروغی است که گفته شده و نایب قهرمانی تراکتور سازی هم چیز کمی نیست ولی انتخاب داور نیز می‌توانست حاشیه‌هایی را در پی داشته باشد.

وی تاکید کرد: قبل از مسابقه جلسه‌ای با حضور آقایان تاج، ششگلانی و ایمان‌نژاد که در فرمانداری تبریز تشکیل شد، در مورد شائبه‌های موجود در مورد داور این دیدار گفتیم و خواهش کردیم در صورت امکان داور این دیدار را تغییر دهند.

فرماندار تبریز ادامه داد: وقتی متولی فوتبال و کسانی که در راس این امور هستند در مقابل این موضوع ایستادگی می‌کنند، طبیعی است که از دست ما کاری ساخته نبود.

شهرتی‌فر با اشاره به علت تشکیل این جلسه و هشدار در مورد داور تصریح کرد: پیش از این جلسه، در جلسه‌ای با حضور لیدرهای تیم تراکتورسازی تبریز داشتیم آنها هشدار داده بودند که ممکن است چنین اتفاقی رخ بدهد.

فرماندار تبریز با بیان اینکه وقتی مسئولان امر می‌گویند همین داور خوب است، من چرا اصرار کنم، گفت: هم‌اکنون سازمان ورزش و جوانان باید پیرامون مسائل فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها رسیدگی کند.

شهرتی‌فر افزود: در دعوتی که از لیدرهای تراکتور سازی داشتیم آنان نیز نظر داشتند که انتخاب داور میتواند مشکلاتی را در پی داشته باشد ولی مسئولان فوتبال استان نیز صلاحیت داور را تائید کردند و ما نیز سکوت کردیم.

وی گفت: مسئولان شهرستان متوجه قضیه بودند اما مسئول فوتبال استان از ما قبول نکرد و ممکن است که امروز نیز پشیمان باشد که کاش پیشنهاد ما را قبول می کرد و این حوادث قابل گذشت نیست.

وی گفت: جوانان حاضر در ورزشگاه از این موضوع بسیار ناراحت شدند و به دلیل توهم پیروزی که در چند نفر به وجود آمد، این حادثه اتفاق افتاد.

به گفته وی،اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی بلافاصله برای وزیر ورزش و جوانان نامه‌ای نوشته و خواستار رسیدگی به این موضوع شده است و وزیر نیز وعده داده‌اند این موضوع ریشه‌یابی شود.

فرماندار تبریز تاکید کرد: در فضاهای مجازی مردم را دعوت ها و فراخوان ها می‌کنند که به صلاح ما نیست و مردم از چنان شعوری برخوردار هستندکه اجازه نخواهند داد چنین حرکت‌هایی رخ دهد و باید از طریق منابر و تریبون‌ها در روزهای آینده موضوع تبیین و روشنگری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار