تابناک: با وجود اینکه همه مسئولان تأکید داشتند مهم ترین اولویت اصفهان مسئله آب است اما فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید دارد جز چند دستور مدیریتی کار خاصی در مسئله آب صورت نگرفته است.
کد خبر: ۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵ 08 February 2015

به گزارش تابناک پیش از سفر کاروان تدبیر وامید به اصفهان مهم ترین معضلی که در این استان مطرح می شد، مسئله آب و عدم جاری شدن در زاینده رود بود که می توان از زبان همه مسوولان، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه از تریبون های مختلف مطرح شده بود.

از همین رو انتظار می رفت رئیس جمهور توجه ویژه ای نسبت به مسئله آب و جاری شدن آن در زاینده رود انجام دهد. هم چنین انتظار می رفت روحانی توجه ویژه ای نسبت به طرح های آبرسانی به اصفهان داشته باشد.

اما تعدادی از نمایندگان به عملکرد روحانی در رابطه با مسائل آب استان معترض بودند و تأکید داشتند رئیس جمهور کار خاصی برای طرح های آبرسانی و آب اصفهان نکرده است.

حمید رضا فولادگر در این رابطه گفت: در مسئله آب به غیر از دستور مدیریتی رئیس جمهور درباره جاری شدن آب در زاینده رود کار خاصی صورت نگرفت البته پیش از این نیز در جدول ردیف بودجه سال 94 مسئله تونل گلاب 2 آمده بود.

وی ادامه داد: روحانی درباره تونل سوم کارون نیز تنها خبر راه اندازی آن را اعلام کرده بود و تونل سوم کارون مدتی است که راه اندازی شده بود. درباره دیگر طرح های آب رسانی مثل بهشت آباد یا سد ماربل و یلان صحبتی نشد هم چنین در حوزه آب نیز مسئله دیگری مطرح نشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما معتقدیم اگر در راستای مباحثی مثل برداشت های بی رویه، لغو برداشت های غیرقانونی، رعایت رژیم حقوقی زاینده رود، تعیین میزان خشکسالی، اولویت دادن به حق آبه داران و مباحث دیگری که در مصوبات شورای عالی آب اقدام شود و آن ها به صورت دقیق اجرا شود تا حدی می تواند مشکلات آب استان را بر طرف کند.

وی افزود: در حوزه آب به غیر از تأکیدات مدیریتی که روحانی بر جاری شدن آب در زاینده رود و اجرای مصوبات شورای عالی آب انجام داد متأسفانه تصمیم جدیدی صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما مسئله آب را یک موضوع حیاتی می دانیم و از همین رو در حال پیگری آن هستیم و سعی داریم از طریق یک کنسرسیوم که بتواند از منابع غیر دولتی پروژه گلاب 2 را اجرایی کند، فعالیت کنیم.

گفتنی است، پیش از سفر روحانی بارها مسئولان استان تأکید داشتند با وجود همه معضلات استان آب مهم ترین مشکل اصفهان بوده و باید در اولویت سفر روحانی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
خودخواه تر از اصفهانی ها در جهان وجود ندارد .
با کمال پرروئی طوری از تونل ها و پیگیری انتقال آب کارون حرف میزنند انگار که ارث پدرشان را از خوزستان طلبکارند .

اگر راست میگوئید پروژه فولاد نا مبارکه را که از هرمزگان دزدیدید تعطیل کنید تا آب در رودخانه زاینده رود جاری شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار