حاشیه های یک کنسرت در دزفول؛
اظهارات موافقان و مخالفان در دزفول، بجایی رسید که امام جمعه موقت اهواز و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز درباره اختلاف نظرهایی که در مورد برگزاری کنسرت در برخی از شهرها ایجاد شده خواستار برگزاری نشست هایی برای گفتگو و همدلی وهمزبانی مسوولان و روحانیون در این شهرها شده است
کد خبر: ۳۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 18 May 2015
طی روزهای اخیر صدور مجوز برگزاری یک کنسرت در دزفول باعث برخی واکنش ها شده است. موافقین و مخالفین برگزاری این برنامه هریک استدلال ها و دلایل خاص خود را بیان کرده اند. برخی از روحانیون و طلاب به برگزاری چنین مراسماتی در دزفول اعتراض کرده اند اما مسولان فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندار دزفول از برگزاری ای برنامه دفاع می کنند.

امام جمعه دزفول هم با بیان اینکه شخصا موافق اینگونه برنامه ها نیست اما نظر وی اینگونه بیان شده است که ما با رعایت یکسری مصالح و برای اینکه عده ای تقابلی بین جوانان و روحانیت ایجاد نکنند، اعلام کرده ایم با رعایت این شرایط اجرا شود.

به گزارش تابناک خوزستان، اظهارات موافقان و مخالفان در دزفول، بجایی رسید که امام جمعه موقت اهواز و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز درباره اختلاف نظرهایی که در مورد برگزاری کنسرت در برخی از شهرها ایجاد شده خواستار برگزاری نشست هایی برای گفتگو و همدلی وهمزبانی مسوولان و روحانیون در این شهرها شده است.

 آیت الله حیدری در جلسه شورای اداری اهواز گفته است: روحانیان نباید مسوولان را متهم به بی دینی کنند و مسوولان نیز نباید طوری رفتار کنند که دهن کجی تلقی شود. وی می افزاید: مسوولان از صدور مجوز حسن نیت دارند و سیاست را در ایجاد جو نشاط و فرح انگیز می بینند که البته باید از راه مباح باشد، از طرف دیگر روحانیت هم هدف نهی از منکر دارند و تصورشان این است که موسیقی منکر است.

 بنا بر گزارش ایرنا از سخنان امام جمعه موقت اهواز، وی با اشاره به نظر متفاوت مراجع درباره موسیقی اظهار کرد: برخی مراجع معتقدند که موسیقی حرام است اما برخی دیگر همه نوع موسیقی را حرام نمی دانند. وی افزود: روحانیان به دلیل صحنه های نامطلوب که در برخی کنسرت ها از سوی برخی جوانان رخ می دهد با برگزاری این برنامه ها مخالفت می کنند.

 وی تاکید کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که هم نشاط از راه حلال تامین شود و هم این صحنه ها بوجود نیاید.

دنبال ایجاد تقابل بین روحانیت و مردم هستند
جدی ترین منتقد برگزاری کنسرت ها در دزفول، آیت الله سبط شیخ انصاری است گه معتقد است امروز مسئولین، روحانیون و مردم در قبال موضع گیری هایی که در حوادث مختلف می کنند  نشان می دهند که آیا در عمل نیز به تقیدات دینی پایبند هستند یا نه.

 این استاد حوزه های علمیه دزفول، با بیان اینکه اکثر مطالبی که در محیط های مجازی بیان می شود توسط افرادی بیان می شود که از آگاهی های دینی لازم بی بهره اند، اظهار کرد: برخی قلم ها همچون شمشیر بر پیکر باطل ضربه می زند و برخی دیگر نیز چون شمشیری است که در حال ضربه زدن به پیکر حق است. وی با تقدیر از تمامی کسانی که در مصاحبه ها و به شکل های مختلف اعلام موضع کردند، به موضع شفاف و صریح سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان و سرهنگ محتشمی فرمانده سپاه دزفول در قبال این موضوع اشاره و با تقدیر و تشکر ویژه از آنها گفت: موضع گیری های شفاف آنها این جمله امام راحل(ره) را در ذهن یادآور می شود که اگر سپاه نبود مملکت هم نبود.

آیت الله سبط الشیخ الانصاری، ادعای فرماندار دزفول در امکان پذیر نبودن لغو جلسه کنسرت را باطل و پوچ دانست و اظهار کرد: برای این کنسرت از 10 روز قبل به مسئولین تذکر دادم و این در حالی است که برای کنسرت قبل دو روز قبل از برگزاری کنسرت مطلع شدم و آن زمانی بود که بلیط ها فروخته شده بود، گروه در دزفول مستقر شده و همه چیز آماده بود و می گفتند اگر کنسرت برگزارنشود چند نفر کشته می شود ولی کنسرت لغو شد و هیچ اتفاقی  هم نیفتاد. الا اینکه مردم متدین دزفول در عمل نشان دادند که قهرمان بودن آنها به دلیل پاسداری از ارزشهاست .

وی به دیدار مدیر اخذ کننده مجوز برگزاری این کنسرت با خود نیز اشاره و اظهار کرد: در این دیدار این آقا می گفت که من مجوز برگزاری کنسرت را با اصرار فلانی و فلانی گرفتم پشیمان هستم؛ به فرمانداری رفتم، گفتم اشتباه کردم مجوز گرفتم، می خواهم لغو کنم، گفتند که مگر حق داری با احساسات مردم بازی کنی. به ارشاد رفتم خواستار لغو کنسرت شدم، گفتند که چنین توانی نداری، افراد دیگری را واسطه قرار دادم گفتند که تو را به حبس خواهند انداخت.

 آیت الله سبط الشیخ الانصاری، تصریح کرد: افرادی که پشت پرده برگزاری کنسرت هستند بدنبال ایجاد تقابل بین روحانیت و مردم هستند و حتی یک گام را هم جلوتر برده و بدنبال ایجاد تقابل بین روحانیت هستند. که روحانیت آگاه بخوبی از چنین دسیسه هایی مطلع می باشد . وی در بخش دیگری از سخنان خود گفتند : در تماسی که با امام جمعه محترم داشتم ، ایشان فرمودند که این مسئله اصلا در شورای فرهنگ عمومی شهرسان مطرح نشده و شورای فرهنگ عمومی شهرستان در صدور مجوز آن هیچگونه دخالت نداشته و مجوز توسط ارشاد صادر شده است.

 رئیس حوزه علمیه آیت الله شیخ انصاری، با بیان اینکه امام جمعه دزفول اعلام کردند که موافق برگزاری کنسرت نیستم، ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای قاضی در این تماس گفتند، ما با رعایت یکسری مصالح و از سر ناچاری برای اینکه عده ای تقابلی بین جوانان و روحانیت ایجاد نکنند، اعلام کرده ایم با رعایت این شرایط اجرا شود و این امر به معنای موافقت با کنسرت نیست و یا فتح بابی برای صدور مجوزهای آینده نیست.

 پیشنهاد راهگشا
به نظر می رسد پیشنهاد آیت الله حیدری برای برگزاری نشست های هم اندیشی برای ایجاد همدلی و همزبانی میان مسوولان و روحانیون برای تصمیم گیری مناسب در این زمینه، پیشنهاد راهگشایی است. تصمیماتی که می تواند هم تامین کننده شادی و نشاط جوانان و نوجوانان و ایجاد زمینه های تفریحات مناسب و سالم برای آنها و از طرف دیگر رفع کننده دغدغه های متدینین باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار