ورزش اصفهان از دید 90 تابناک؛
تابناک: سپاهان اصفهان نماینده اصفهان در لیگ برتر فوتبال توانست به قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند، ذوب آهن هم با تساوی برابر پدیده به آسیا صعود کرد.
کد خبر: ۳۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶ 18 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان، با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.

در این هفته، سپاهان اصفهان نماینده اصفهان در لیگ برتر فوتبال توانست به قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند، ذوب آهن هم با تساوی برابر پدیده به آسیا صعود کرد.

گزارش تابناک اصفهان درباره قهرمانی سپاهان به شرح زیر است:

طلایی پوشان اصفهانی امسال با هدایت حسین فرکی برای پنجمین بار، جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال را بالای سر بردند تا در شرایطی که هیچ کس فکرش را نمی کرد، زردپوشان اصفهان قهرمان لیگ برتر فوتبال شوند.

به گزارش تابناک اصفهان، سپاهان در هفته پایانی در حالی باید برابر سایپا البرز صف آرایی می کرد که حتی در صورت پیروزی برابر این تیم نیز قهرمانی اش به تساوی نفت و تراکتورسازی باز می گشت.با این وجود کمتر کسی فکر می کرد سپاهان قهرمان شود.

اما با وجود نتیجه غیر قابل پیش بینی 3 بر 3 تراکتورسازی و نفت و با توجه به پیروزی 2 بر 0 سپاهان برابر سایپا این طلایی پوشان اصفهانی بودند که قهرمان لیگ برتر فوتبال کشور شدند.

قهرمانی که ابتدای این فصل زلاتکوکرانچار، سرمربی کروات تیم این تیم وعده آن را به هواداران داده بود اما به دلایل نامعلوم از سپاهان رفت و نتوانست آن را محقق کند.

با این قهرمانی هواداران اصفهانی پس از سختی ها بسیاری بار دیگر شعار" ما سپاهانیم و حالا حالا قهرمانیم "‌را سر دادند.

خلیلیان: محرم واس ماس و از سپاهان نمی رود!

مهرزاد خلیلیان، مدیرعامل تیم سپاهان اصفهان بعد از این قهرمانی اظهار داشت: ما وظیفه خود را انجام دادیم و به خاطر شادی مردم امشب خوشحال هستیم.سعی ما بر این است که قهرمانی را حفظ کنیم و از این به بعد تلاش ما موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا باید باشد.

وی این قهرمانی را مدیون شهدا دانست و گفت: قبل از این بازی من به گلستان شهدای اصفهان رفتم، چون اول این شهیدان هستند که با اخلاق و جوانمردی الگوی جوانان امروز ما شدند.

وی در مورد آینده کاری سرمربی این تیم ادامه داد: فرکی با ما قرار دارد، او شخصیتی وارسته، کاری و فنی دارد، ما می خواهیم با این تیم و این کادرفنی و با حمایت مردم و باشگاه برای قهرمانی های بعدی گام برداریم.

خلیلیان گفت: یکی از مربیان خوب ما داستان بارندگی و دعای باران را گفت. امروز آقای فرکی هم گفت که ایمان و تلاش مهم است و ما باور داشتیم. همه در مصاحبه ها می گفتند که چه می خواهند و بیش از حد اغراق می کردند. البته هیچ چیز تمام نشده، ما به تیم هایی که هستند کمک می کنیم و به آنها افتخار می کنیم.

وی افزود: من به دنبال اولی و آخری نیستم، اگر می خواهیم در فوتبال برترین شویم خیلی از مولفه ها را باید به کار ببریم و حیف است که فوتبال ما دچار حاشیه شود.

وی در مورد خداحافظی محرم گفت: ما همه زمین را بوسیدیم، این نشان دهنده خداحافظی او نبود. سپاهان مال محرم است و هیچ کس از سپاهان نمی‌رود. هیچ‌کس با سپاهان و محرم خرده حساب ندارد. ما به جز صداقت چیزی نشان ندادیم، برخی مجریان هم که گفتند سپاهان اجازه بدهد جام جای دیگری برود باید به آنها گفت فوتبال این طور نیست.

فرکی: این قهرمانی را به شهدا تقدیم می کنم!

حسین فرکی، سرمربی تیم سپاهان که امسال برای دومین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد، درباره این قهرمانی گفت: این قهرمانی را به مردم اصفهان و پرسنل باشگاه و فولاد مبارکه سپاهان تبریک بگویم. ضمن اینکه می خواهم این قهرمانی را به مردم خوب اصفهان و شهدای این شهر تقدیم کنم.

وی درمورد دومین قهرمانی پیاپی‌اش در لیگ برترافزود: خیلی از این بابت خوشحالم و فکر می کنم لطف خدا شامل حال من شده و امیدوارم خداوند به من کمک کند تا مغرور نشوم.

فرکی درباره اینکه انتظار تساوی بازی تبریز را داشتند یا نه، گفت: پیش بینی این تساوی را کرده بودیم و خدا را شکر در آخرین لحظات مزد تلاشمان را گرفتیم. سوای نتیجه ای که به دست آمد، خوشحالم که یک بازی زیبا را به نمایش گذاشتیم.

شریفی: هدف ما موفقیت در آسیا است

مهدی شریفی، پدیده جوان اصفهانی ها که در این فصل گل های بسیاری برای این تیم به ثمررساند، درباره این قهرمانی تصریح کرد: همه بازیکنان برای این موفقیت تلاش کردند و خدا را شکر به هدفی که داشتیم رسیدیم.

وی افزود: اگر در سپاهان موفق بودم و توانستم در کنار این تیم به قهرمانی برسیم لطف خدا و دعای پدر و مادرم بود که همراه من بودند و مرا تنها نگذاشتند.

شریفی گفت: برای این قهرمانی باید شاکر خدا باشیم و از هم اکنون برای موفقیت در آسیا تلاش کنیم.

خلعتبری: قبل از بازی گفته بودم، قهرمان می شویم!

محمدرضا خلعتبری پس از قهرمانی سپاهان در لیگ برتر اظهار داشت: قبل از بازی هم گفتم که تیم ما قهرمان میشود. این قهرمانی را به هواداران سپاهان که همیشه ما را حمایت کردند تبریک می‌گویم.

وی افزود: از صمیم قبل خوشحالم چون تا الان تجربه قهرمانی در لیگ را نداشتم.امیدوارم این قهرمانیها ادامه پیدا کند و با سپاهان به قهرمانی های بیشتری برسم.

آتش بازی در فولادشهر

طلایی پوشان در حالی قهرمانی را جشن گرفتند که در دقایق پایانی دیدار تیم های نفت و تراکتورسازی به دلایلی نامعلوم اعلام کرده بودند که سپاهان به تساوی رسیده و از همین رو بعد از اتمام مسابقه تبریزی ها به جشن و پایکوبی برای قهرمانی پرداختد اما این شادی دوام چندانی نداشت و بعد متوجه شده اند که سپاهان توانسته سایپا را با نتیجه 2 بر 0پشت سر بگذارد.

در جشن قهرمانی سپاهانی سلفی ها جای خاصی داشت، از سلفی خلعتبری و بازیکنان بر روی سن و سلفی دیگر بازیکنان این تیم با خلیلیان و فرکی. هواداران این تیم نیز در این سلفی ها جای داشتند، از کاپیتان نویدکیا گرفته تا دیگر بازیکنان، هواداران جلو می آمدند و با بازیکنان سلفی می گرفتند.

جام قهرمانی توسط اسلامیان، نائب رئیس فدراسیون فوتبال، سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان و زرگرپور، استاندار اصفهان به کاپیتان محرم نویدکیا داده شد تا این بازیکن برای پنجمین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد.البته این نکته نیز خود حاشیه هایی در بر داشت چرا که فولادگر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای حضور بر روی سن ویژه اهدای جام به فولادشهر آماده بود اما از حضور وی ممانعت شد و از همین رو فولادگر با قهر ورزشگاه را ترک کرد.

البته محرم نویدکیا خودش یکی دیگر از حاشیه های این مسابقه بود. به نقل از او هفته گذشته در یکی از رسانه ها خبر با این مضمون انتشار شد " محرم نویدکیا در پایان فصل از دنیای فوتبال خداحافظی می کند" البته گفته می شدکه این مصاحبه از سوی وی تکذیب شده است.محرم که از همان اهدای جام چهره خوشحالی نداشت، در پایان بازی دور افتخار زد اما به اصرار فتاحی، یکی از مسئولان سپاهان خداحافظی نکرد، وی در گفت و گو با رسانه ها تأکید کرد: قصد خداحافظی از سپاهان را ندارد!

جشن و پایکوبی اصفهانی ها برای قهرمانی سپاهانی/ برخورد تعجب برانگیز نیروهای انتظامی با هواداران اطراف هنل آسمان

پس از برگزاری این جشن قهرمانی در ورزشگاه نقش جهان عده بسیاری نیز در شهر اصفهان و مسیر فولادشهر تا این شهر به جشن و پایکوبی پرداختند.

تا حوالی ساعت 2 بامداد اطراف هتل آسمان اصفهان (محل استقرار بازیکنان سپاهان) جشن و پایکوبی بود البته این حضور مردم بدون حاشیه هم نبود چرا که عده از حاضران در تماس با خبرنگار تابناک تأکید کردند: نیروهای انتظامی برای متفرق کردن مردم رفتار مناسبی انجام ندادند و حتی از سلاح سرد و اسپری فلفل نیز برای این امر استفاده کردند.

با تمام این مسائل سپاهان اصفهان در چهاردهمین لیگ برتر فوتبال کشور، جام خلیج فارس توانست برای پنجمین بار به قهرمانی برسد.

****

الهه منصوریان، ووشوکار اصفهانی در گفتگویی در این هفته درباره وضعیت تمرینات خود اظهار داشت: اردوهای تیم ملی از اول مردادماه آغاز می‌شود. مربی جدید چینی تیم ملی هم در این اردو حضور خواهد داشت که مربی خوبی است و فکر می‌کنم سبک مبارزات ما از این بعد تغییر خواهد کرد و بتوانیم با این مربی نتایج بهتری بگیریم.
وی افزود: این مربی در گذشته و در اوزان پایین‌تر رقیب خودم بوده است. برای اینکه بتوانم در مسابقات جهانی نتیجه خوبی بگیرم، در آینده نزدیک به همراه خواهرم سفری به چین خواهیم داشت و در باشگاه "دن ین" که نزدیک‌ترین باشگاه به چانگ چونگ است تمرین خواهم کرد.
منصوریان گفت: چانگ چونگ همان باشگاهی است که به من پیشنهاد پیوستن به این تیم را داده بود. امیدوارم بتوانم با تمریناتی که در چین انجام می‌دهم با آمادگی کامل وارد اردوهای تیم ملی شوم.
دارنده مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۳ ادامه داد: مسابقات جهانی ووشو آبان ماه امسال در جاکارتا اندونزی برگزار خواهد شد که ایران در سه وزن سهمیه دارد. الان حدود نیمی از تیم ملی بانوان را اصفهانی‌ها تشکیل می‌دهند که شامل من و دو خواهرم، هانیه قدرتی‌پور و آزادپور است.
وی اضافه کرد: در گذشته دغدغه شغل داشتم که خوشبختانه الان در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مشغول به کار هستم. سازمان هم اجازه شرکت در اردوهای تیم ملی را به من داده است. از این به بعد هر مدالی کسب کنم، مردم اصفهان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و شورای شهر اصفهان در آن سهیم هستند.
منصوریان بیان داشت: حقوق ماهیانه من از طرف صندوق حمایت از ورزشکاران وزارت ورزش و جوانان فقط ۳۰۰ هزار تومان بود که اصلاً کفاف هزینه‌ای که برای ورزشم می‌کردم و زندگی شخصی‌ام را نمی‌داد و به دلیل دغدغه‌ای که داشتم نمی‌توانستم تمام تمرکز خود را روی ورزش بگذارم اما الان خوشحالم که شغل و درآمد دارم که جا دارد از مسئولان سازمان تشکر کنم.
منصوریان در مورد فعالیت آکادمی که در سمیرم شهر زادگاهش تأسیس کرده‌اند تصریح کرد: این آکادمی ابتدا زیرنظر باشگاه فولاد ماهان بود که الان به صورت کاملاً خصوصی و توسط خودم اداره می‌شود.
وی اظهار داشت: این آکادمی برایم درآمد هم داشته است اما بیشتر در آن هزینه می‌کنم چون عاشق این هستم که آکادمی را تبدیل به نمونه‌های مشابه در کشور چین کنم. در سفرهای خود به این کشور مدارس ووشو را دیده‌ام که به صورت رایگان و از سنین کم ووشو را آموزش می‌دهند. من هم قصد دارم آکادمی خود را به صورت مدرسه ووشو دربیاورم تا هنرجویان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای اسکان، غذا و اعزام به مسابقات در آن آموزش ببینند که برای اولین بار در کشور خواهد بود.
نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: حتی امیدوارم بتوانم در آینده به هنرجویان این مدرسه حقوق هم بدهم و این کار در چین از خیلی وقت پیش انجام می‌شود. متأسفانه ما از آنها خیلی عقب هستیم و به همین دلیل چین در ووشوی جهان حرف اول را می‌زند.
منصوریان افزود: الان ورزشکارانی از شهرهای اهواز، کرمان، تهران و شهرهای مختلف به آکادمی ما در سمیرم می‌آیند و آموزش می‌بینند ولی ما هنوز خوابگاه نداریم و این هنرجویان از خوابگاه‌های اجاره‌ای سطح شهر استفاده می‌کنند. امیدوارم بتوانم در آینده برای آکادمی خود خوابگاه هم تأسیس کنم.

****

به گزارش تابناک اصفهان، حمید طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان با اشاره به ظرفیت بالای بانوان ورزشکار شهرستان لنجان اظهار کرد: بانوان ورزشکار شهرستان لنجان در رشته‌های مختلف ورزشی توانسته‌اند با حضور در تیم‌های استانی و کشوری عناوین متعددی را در مسابقات مختلف کسب کنند و هیئت رزم‌آوران شهرستان لنجان با پرورش ورزشکاران در این زمینه از جایگاه مطلوبی در این شهرستان برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ورزش‌های رزمی در شهرستان لنجان با استقبال بانوان مواجه بوده است، افزود: امروز با تلاش هیئت‌های مختلف ورزشی در سطح شهرستان شاهد هستیم که جوانان و نوجوانان به ورزش روی می‌آورند و تلاش و انگیزه بالای باشگاه‌های ورزشی رزمی بانوان در سطح شهرستان بسیار بالا است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنجان تصریح کرد: در همین راستا هیئت رزم‌آوران شهرستان لنجان اقدام به برگزاری مسابقات قهرمانی رزم‌آوران ویژه بانوان شهرستان کرد که این مسابقات با حضور 50 ورزشکار در قالب چهار تیم در سالن شهید اسماعیل سلیمیان برگزار شد.

طاهری اضافه کرد: این مسابقات در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری مسابقات رزم‌آوران را توسعه و معرفی بیشتر این رشته ورزشی در شهرستان لنجان و همچنین ایجاد روحیه نشاط و شادابی و جذب نونهالان، نوجوانان و جوانان شهرستان به سالن‌های ورزش عنوان کرد.

طاهری اضافه کرد: در مسابقات قهرمانی رزم‌آوران شهرستان لنجان تیم شهرداری باغشاد مقام نخست و شهرداری سده لنجان مقام دوم و تیم‌های شهرداری زاینده‌رود و باشگاه هما زرین‌شهر مقام سوم مشترک را به خود اختصاص دادند و در پایان به نفرات و تیم‌های برتر حکم قهرمانی اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
زیاد خوشحال نشوید سپاهان نه تنها قهرمان نیست بلکه از تیمهای رده پنجم هم ضعیفتر بوده و هست سپاهان را فدراسیون و داوری که کاملا یک طرفه قضاوت کرد و تراکتور را در اصفهان در برابر سپاهان سر برید در تبریز هم همین داور هر آنچه از قبل در برنامه فدراسیون فوتبال اصفهانی بود انجام داد به نظر همگان این جام باد آورده نه تنها ارزشی ندارد بلکه تحقیری بیش نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار