رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری شیراز مکلف است نسبت به تشکیل مدیریتی به منظور پیگیری احداث کانال‌های مشترک شهری با هماهنگی مدیریت عمرانی استانداری فارس و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان استان ظرف مدت یک ماه اقدام کند
کد خبر: ۳۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 19 May 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:
رضا محمدیان عصر امروز در نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در مورد اجرای تونل مشترک تأسیسات شهری اظهار داشت: قانون احداث تونل مشترک شهری مصوب سال 1372 مجلس شورای اسلامی است که به موجب این مصوبه برای دستگاه‌های خدمات‌رسان تکالیفی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: براساس قانون، شهرداری باید با همکاری و هماهنگی دولت و اداره کل راه و شهرسازی این تونل‌ها را طراحی و اجرا کند و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز موظف به انجام آن هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه هر روز شاهد حفاری مکانی از شهر به دلیل اجرای تأسیسات مختلف هستیم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان روزانه مکانی از شهر را به منظور اجرای تأسیسات سازمان متبوع خود حفاری می‌کنند که اعتبار لازم برای این اقدامات از محل اموال مردم هزینه‌ می‌شود.

محمدیان تصریح کرد: با احداث کانال‌های مشترک شهری توسط شهرداری از حفاری‌های گوناگون جلوگیری شده و هزینه‌های آن سالانه از دستگاه‌های خدمات‌رسان دریافت می‌شود.

وی بیان کرد: سه محور شهرک میانرود، شهرک‌گلستان و جبل دراک که نسبتاً نوساز هستند در شهر شیراز به عنوان پایلوت برای اجرای این موضوع در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در بودجه سالانه شهرداری مبالغی برای آسفالت شهر در نظر گرفته می‌شود عنوان کرد: امسال 60 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است که بیش از 50 درصد این مبلغ به دلیل حفاری‌های مکرر دستگاه‌های خدمات‌رسان و تخریب زودهنگام معابر هزینه می‌شود.

محمدیان برخی قوانین مصوب در این زمینه را یادآوری کرد و گفت: تونل‌های تأسیسات شهری باید با تمهیداتی از جمله تعبیه اتاق‌های ایمن در چهار‌راه‌ها و تعبیه ورودی‌های مناسب به منظور استفاده در راستای پدافند غیرعامل احداث شود.

محمدحسن اسدی، معاون اداری مالی شهردای شیراز، نیز در این زمینه اظهار داشت: احداث کانال‌های مشترک شهری در شهر شیراز ضرورت دارد و تنها موضوع زیباسازی در آن مطرح نیست.

وی با بیان اینکه احداث کانال‌های مشترک شهری باید در هنگام شهرسازی مورد توجه قرار گیرد افزود: متأسفانه در کشور ما ساخت این تونل‌ها در هنگام شهرسازی رعایت نمی‌شود که شهر جدید صدرا شاهدی بر این ادعاست.

معاون اداری مالی شهردای شیراز خاطرنشان کرد: اگر شهرداری عهده‌دار مدیریت واحد شهری بود باید در این موضوع ورود کرده و کانال‌های مشترک را احداث و هزینه آن را از دستگاه‌های خدمات‌رسان دریافت می‌کرد.

اسدی تصریح کرد: باید در این راستا ملاحظاتی صورت گیرد که مدیریت اجرایی کانال‌های مشترک تأسیسات شهری از جمله آنهاست.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز، در این جلسه از کلنگ‌زنی تعدادی پروژه عمرانی در سطح شهر شیراز خبر داد و اظهار داشت: فردا سه‌شنبه 29 اردیبهشت ماه به مناسبت عید مبعث و اعیاد شعبانیه چندین پروژه توسط شهرداری شیراز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی پروژه چپ‌گرد تقاطع هفت‌تن - دلگشا یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری شیراز است افزود: این تقاطع به طول 421 متر به منظور تکمیل نهایی تقاطع از سمت بلوار سلمان فارسی به سمت هفت‌تن کلنگ‌زنی می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به کلنگ‌زنی تقاطع سه‌سطحی جام‌جم خاطرنشان کرد: این تقاطع سه‌سطحی برای تکمیل رینگ اطراف شهر و ورودی پروژه کوهسار مهدی ساخته می‌شود که در عمل ترافیک شرق و غرب شیراز را تسهیل می‌کند و صدا و سیمای مرکز استان فارس و دانشگاه شیراز نیز در راستای ساخت این پروژه همکاری خوبی دارند.

محمدیان تصریح کرد: تقاطع جوادیه محل اتصال کمربندی و کوهسار مهدی است و برای تکمیل رینگ شرق و غرب و اتصال بزرگراه کوهسار مهدی به منطقه آرین و پل جهاد از جمله پروژه‌هایی است که فردا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست پارک دلتای نهر اعظم نیز فردا با حضور مسئولان استانی کلنگ‌زنی می‌شود عنوان کرد: این پارک در مساحت 14 هکتار طراحی شده که 61 درصد آن فضای سبز است و در این پارک مواردی از جمله مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر پیاده‌روی، آلاچیق، دریاچه‌ای کوچک و غیره پیش‌بینی شده که مکان‌یابی آن در 20 متری فرمانداری و کمربندی اکبرآباد انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز آغاز برخی پروژه‌های دیگر را در دستور کار خود قرار داده است بیان کرد: تقاطع شهید عبدالله رودکی محل اتصال 45 متری مهدیه، کمربندی شیراز و خیابان ایمان شمالی است.

محمدیان با بیان اینکه در آینده نزدیک دو زیرگذر در کمربندی شیراز برای اتصال شهرک‌های جنوب کمربندی به شهر کلنگ‌زنی می‌شود گفت: مکان‌یابی یک تقاطع دیگر در کمربندی شهر شیراز در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی این شهر در حال بررسی است و جانمایی چند پارک دیگر در سطح شهر نیز توسط این کمیسیون در حال پیگیری است که در چند ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم، بنا بر مصوب شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری مکلف شد نسبت به تشکیل مدیریتی به منظور پیگیری احداث کانال‌های مشترک شهری با هماهنگی مدیریت عمرانی استانداری فارس و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان استان ظرف مدت یک ماه اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار