مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: ۹۰۰ فقره پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی استان فارس به مقامات قضائی تحویل داده شده است.
کد خبر: ۳۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶ 19 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:

مهرزاد بوستانی اظهار داشت: در سال گذشته 900 فقره پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی استان فارس به مقامات قضائی تحویل داده شده است که این میزان مربوط به تصرف و تخریب در 2 هزار و 650 هکتار از اراضی بوده است.

وی با بیان اینکه برای 830 دادنامه رای صادر شده است، گفت: از این تعداد 725 پرونده به نفع منابع طبیعی و 95 پرونده به نفع مردم رای صادر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس نظارت بر اراضی ملی را از اولویت‌های مهم این اداره کل دانست و افزود: از سال گذشته تاکنون تعداد 120 پرونده کیفری برای متصرفین در محاکم قضائی شهرستان شیراز تشکیل شده که بیش از 90 درصد آن منجر به محکومیت و رفع تصرف از عرصه‌های منابع ملی شده است.

بوستانی خاطرنشان کرد: گشت‌های ویژه واحد یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی فارس به صورت شبانه روزی در مناطق تحت مدیریت برای جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز حضور دارند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ و حراست از اراضی ملی و حقوق بیت‌المال اظهار داشت: تقویت گشت‌های حفاظت از اراضی ملی در راستای جلوگیری و کنترل تخلف در عرصه‌های ملی از جمله مهمترین اقدامات این اداره کل درسال 94 است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار