مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان نبود نیروی حرفه ای و کارآمد را معضلی برای حوزه روابط عمومی دانست و گفت: این معضل با راه اندازی رشته دانشگاهی روابط عمومی در همدان در حال رفع است.
کد خبر: ۳۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 19 May 2015
مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری همدان گفت: چندشغله بودن و محول کردن چندین پست و وظیفه به روابط عمومی ها از بزرگترین مشکلات و دغدغه های این مجموعه است.

به گزارش ایرنا، مسلم مخفی در آیین بزرگداشت سالروز ملی ارتباطات و روابط عمومی در همدان اظهار کرد: برخی از نهادها و دستگاه های اداری علاوه بر مسوولیت اصلی، چندین مسوولیت دیگر به روابط عمومی تحمیل می کنند.

وی اضافه کرد: این روند غیراصولی نه تنها کارایی و توان روابط عمومی ها را کاهش داده بلکه موجب ناتمام ماندن کارهای محوله و کاهش تعامل آنها با نشریات و رسانه ها می شود.

وی اظهار کرد: آمیختگی تشکیلات روابط عمومی با دیگر پست ها و فعالیت ها و تلفیق آنها با یکدیگر از دیگر دغدغه ها و مشکلات فرا روی مجموعه روابط عمومی ها است.

وی بر ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی نهادها و ادارات تاکید کرد و گفت: پست سازمانی روابط عمومی در برخی از نهادها و ادارات از نظر چارت سازمانی در حد یک کارشناس است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان بیان کرد: نبود نیروی حرفه ای و کارآمد به معضلی برای حوزه روابط عمومی تبدیل شده است که این معضل با راه اندازی رشته دانشگاهی روابط عمومی در همدان در حال رفع است.

مخفی برخوردار نبودن از امکانات و بودجه کافی و فراوان بودن فعالیت ها و امور جاری روابط عمومی ها که منجر به دوری و بازداشتن آنها از وظایف اصلی می شود را از دیگر مشکلات این بخش برشمرد.

وی تاکیدکرد: حجم بالای کارهای غیرمرتبط روابط عمومی ها آنها را از انجام وظایف اصلی از جمله پژوهش، افکارسنجی و ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی بازداشته است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان تصریح کرد: برخی مدیران نسبت به جایگاه روابط عمومی ها ناآگاه بوده و این امر موجب شده در بیشتر نهادها به علت حضور نیافتن روابط عمومی کارآمد، نتیجه لازم به دست نیاید.

مخفی، مدیران را به دوطیف تقسیم کرد و توضیح داد: برخی مدیران خود را خدمتگزار مردم می دانند و آماده شنیدن مشکلات و شنیدن صدای مردم هستند ولی در مقابل شماری نیز خود را به جای خادم، برگزیده دانسته و پست سازمانی روابط عمومی را نیز پستی مزاحم و دست و پا گیر می دانند.

27 اردیبهشت به نام روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار