امسال مصرف سوخت مازوت حذف و از ورود روزانه 900 تن ترکیبات گوگردی به هوای شهر اصفهان جلوگیری شد و در آینده نیز به نیروگاه‌ها باز نخواهد گشت.
کد خبر: ۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸ 19 January 2015

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت: متاسفانه به دلیل کمبود آب امكان گسترش فضای سبز در اصفهان وجود ندارد و تنها بايد براي حفظ فضای سبز كنوني تلاش شود.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حمید ظهرابی امروز (دوشنبه) در همایش "دوباره آسمان آبی" به مناسبت روز هوای پاک اظهار کرد: نتیجه جلسه سال گذشته روز ملی هوای پاک، تنظیم برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان و تصویب آن بود که با رفع اشکالات آن و کمی سازی اهداف آن اجرایی شد.

ظهرابی با بیان اینکه چهار کارگروه برای پیگیری و اجرایی کردن اهداف برنامه جامع کنترل کیفی محیط زیست در نظر گرفته شده است، افزود: جلسات این کارگروه‌ها از بهار و تابستان امسال تشکیل و صرفا موکول به فصل‌های بحرانی مانند پاییز و زمستان نشد.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: تشکیل دبیرخانه برنامه جامع کنترل کیفی هوا در اداره کل حفاظت محیط زیست استان، توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی، افزایش دوربین‌ها برای اعمال طرح زوج و فرد، نظارت جدی بر معاینه فنی خودروها و حضور پر رنگ نیروی انتظامی، راه اندازی قطار شهری، توسعه خطوط و گیشه‌های دوچرخه سواری و ارتقای خدمات دولت الکترونیک از جمله اقدامات در نظر گرفته در این برنامه بوده است.

ظهرابی با بیان ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: عمر ناوگان اتوبوسراني اصفهان از 3.5 سال به 8.5 سال افزایش یافته است و پنج سال است نوسازی در ناوگان حمل و نقل انجام نشده است.

وی با اشاره به مؤثر نبودن محدوده‌های طرح زوج و فرد تصریح کرد: با توجه به عدم كارايي مطلوب محدوده‌هاي كنوني تلاش مي‌شود تا طرح زوج و فرد از درب منازل انجام شود و همزمان با آن شاهد افزایش دوربین‌ها و حضور پررنگ پلیس و نیروی انتظامی براي اجراي صحيح اين طرح در سطح شهر باشيم.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با بيان اينكه از ابتداي مهرماه سال جاري 22 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در 41 جایگاه منطقه اصفهان توزيع شده است، گفت: بررسي نتایج آنالیز بنزین یورو 4 نشان مي‌دهد كه کیفیت بنزین فعلي مطلوب است.

ظهرابی با بيان اينكه تعداد جایگاه‌های CNG استان بسیار کم است و بايد ارتقا يابد، تصريح كرد: خوشبختانه امسال مصرف سوخت مازوت حذف و به نیروگاه‌ها باز نخواهد گشت و از ورود روزانه 900 تن ترکیبات گوگردی به هوای شهر اصفهان جلوگیری شد.

وی با بيان اينكه تاكنون 100 كارگاه از مجموع 500 كارگاه ریخته‌گری اصفهان برای خروج از شهر اعلام آمادگی کرده‌اند،‌ افزود: متاسفانه به دلیل کمبود آب امكان گسترش فضای سبز در اصفهان وجود ندارد و تنها بايد براي حفظ فضای سبز كنوني تلاش كرد.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان افزود: بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان در خصوص روزهای ناسالم و بسیار ناسالم امسال در بدبینانه‌ترین حالت 84 روز ناسالم و 16 روز بسیار ناسالم و در خوشبینانه‌ترین حالت 49 روز ناسالم و 7 روز بسیار ناسالم پیش‌بینی شده بود در حالی که تاکنون 29 روز ناسالم و 7 روز بسیار ناسالم رغم خورده و اين نشان مي‌دهد از برنامه جلوتر هستيم.

ظهرابی با بیان اینکه متاسفانه در خصوص فرهنگ‌سازی و آموزش به دلیل عدم تخصیص بودجه هیج اقدامی انجام نشد، خاطر نشان كرد: وضعیت کنونی کیفیت هوای اصفهان ناشی از عدم توجه به محیط زیست در 40 سال گذشته است و نباید انتظار داشت مشکلات در کوتاه مدت رفع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار