در حاشیه سفر فرهادی به اصفهان؛
تابناک: برخی معتقداند به دلیل اینکه برخی رشته‌ها در بازار کار مشتری خود را ندارد جز اینکه چندین سال از عمر یک دانشجو و بخشی از هزینه‌های فرد و دولت را به خود جذب کند تاثیرگذاری چندانی در اقتصاد و توسعه فضای علمی کشور ندارد.
کد خبر: ۳۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 19 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، صبح امروز وزیر علوم به اصفهان آمد تا عملیات اجرایی برج فناوری اصفهان با زدن کلنگ احداث آن به زمین آغاز شود.

محمد فرهادی در حاشیه این مراسم از وضعیت بودجه ای در آموزش عالی کشور سخن گفت و گفت: علی رغم تحریم ها و بسته بودن برخی حساب های بانکی بودجه این بخش در مقایسه با سایر بخش ها تخصیص یافته است اما در برخی موارد مانند پارک های علم و فناوری کشور با کمبود بودجه و تخصیص های نامناسب روبرو هستیم.

پارک های علم و فناوری که به گفته فرهادی، از عوامل ایجاد اشتغال پایدار در هر استان به شمار می روند در حال حاضر تنها یک درصد از کل بودجه آموزش عالی کشور را دریافت می کنند که این میزان بودجه در مقایسه با دستاوردهای بزرگ این پارکها اگر به همین روال ادامه یابد از کیفیت و کمیت اقدامات در چنین فضاهای علمی و اقتصادی ای خواهد کاست.

از همین رو وزیر علوم امروز در اصفهان از افزایش بودجه پارکهای علم و فناوری در برنامه ششم توسعه خبر داده است.

وی همچنین نقدی هم به وضعیت رشته های دانشگاهی و آموزش عالی کشور زد و از وجود برخی رشته ها که اکنون فایده ای برای کشور ندارند انتقاد کرد.

وزیر علوم در اصفهان خاطر نشان کرد: برخی از رشته های دانشگاهی باید حذف شود و رشته ها و میان رشته های مورد نیاز کشور جایگزین آنها شود.

این مهم که اکنون به دغدغه وزیر علوم هم تبدیل شده است از مدتها پیش مطرح شده بود و عده ای بیکار بودن فارغ التحصیلان بسیار دانشگاهی را ناشی از همین امر می دانستند.

برخی معتقداند به دلیل اینکه برخی رشته ها در بازار کار مشتری خود را ندارد جز اینکه چندین سال از عمر یک دانشجو و بخشی از هزینه های فرد و دولت را به خود جذب کند تاثیرگذاری چندانی در اقتصاد و توسعه فضای علمی کشور ندارد و باید اینگوه رشته ها حذف شود.

حال انتظار می رود با توجه به این مطالبه چندین ساله از آموزش عالی و لزوم صرفه جویی در صرف بودجه بیت المال برای رشته هایی که خروجی برای آینده کشور ندارد، وزارت علوم تصمیم خود را عملی کرده و تحولی را در نظام آموزش عالی ایجاد نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار